ویرگول
ورودثبت نام
محـmehdiـمد
محـmehdiـمد
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

وسایل مورد نیاز دوران آموزشی سربازی

خب خب خب ... حدود 3 ماه از تسویه من میگذره اومدم بهتون بگم که چه چیزایی نیازه با خودتون ببرید

البته این مورد رو اضافه کنم که این وسایل رو دارم واسه دوران آموزشی میگم

قبل از هر چیزی نیاز هست که اول بگم محل آموزشی من کجا بود

من افتادم نیرو هوایی ارتش و محل آموزشیم هم شد پادگان شهید دوران شیراز , گردان 71 آموزشی

معروف به هتل دوران ((((: واقعا واقعا واقعا هم هتل بود منتهی من قدرش رو ندونستم تا اینکه رفتم یگان

بچه ها من طبق همین پادگانی که بودم براتون میگم چی ببرین چی نبرید , ممکن هست که بعضی از جاها حساسیت نشون بدن روی بعضی از موارد ...

بگذریم , بریم سر اصل مطلب


1 - قفل کوچک 3 عدد ( حتما میگی چرا سه تا ؟ بزار تا برات بگم ... یکیش برای کیف شخصی خودت یکیش هم برای کیفی که اونجا بهت میدن یکیش هم برای پوتین ! آره برای پوتین , شاید بهم بخندی ولی اونجا اگه حواست به پوتینت نباشه فاتحه اش خوندش و حالا بیا برو و چند صد تومن بده پوتین بخر , قفل های کامیپوتری یا رمز دار بخرین چون اونجا همه با خودشون قفل میارن و معمولا هم یک مارک میخرن و همه کلید ها به همه قفل ها میخوره , یه قفلی بگیرین که کلیدش فرق داشته باشه )

2 - ساعت ( یه ساعتی ببرین که ارزش مادی نداشته باشه )

3 - قاشق چنگال

4 - وسایل بهداشتی مثله لیف و ژیلت ( حوله و شامپو و صابون و مسواک و اینا میدن بهتون )

5 - کرم ضد آفتاب ( من نبردم ولی شما حتما ببرید )

6 - پودر بچه ( برای جلوگیری از عرق سوز شدن )

7 - زیر لباسی سفید ( اونجا خودشون بهتون میدن ولی کیفیتش افتضاحه , حتما با خودتون ببرید )

8 - ناخون گیر

9 - چسب زخم

10 - دفترچه کوچیک + خودکار مشکی و آبی

11 - غلط گیر ( برای علامت گذاری روی وسایل به کمکتون میاد ... روی پوتین علامت نزنید که دهنتون رو سرویس میکنن , داخل پوتین علامت بزنید اون هم کوچیک )

12 - نخ و سوزن ( از نون شب واجب تره , توی رژه رفتن محاله که شلوارتون جر نخوره , از قبل وصلش رو بدوزین تا حین رژه پاره نشه )

13 - آجیل ( گردو , بادام , انجیر , کشمش و ... )

14 - نمک ( اگه با غذای بی نمک مشکل دارین ببرید حتما چون اصلا نمک نمیزنن )

15 - قرص و دارو ( حتما با خودتون مسکن و قرص های سردرد و دل درد ببرید ... من با خودم قرص جوشان و مولتی ویتامین هم برده بودم و هر روز مصرف میکردم ... البته توی بعضی از پادگان ها بردن دارو ممنوعه پس مواظب باشید )

16 - کتاب ( معمولا توی آموزشی وقت اضافه زیاد دارین و برای اینکه حوصلتون سر نره کتاب ببرین ... من خودم فقط یه دونه کتاب بردم و پنج بار خوندمش )

17 - کارت تلفن هم ببرین

18 - کپی برابر اصل مدارک ( شناسنامه , کارت ملی و ... اگر زیر پوشش کمیته و یا بهزیستی و هر نهادی که هستین حتما حتما حتما مدارکش رو با خودتون ببرین , کپی برابر اصل مدارک ازدواجیتون یا فوت پدر و مادر یا طلاق و این موراد ببرین چون به کارتون میاد و میتونید شهر نزدیک خودتون بیوفتید با این مدارکا )

19 - گوشی ساده بدون دوربین و مموری ( توی پادگان شهید دوران نیرو هوایی , گوشی هامون رو میگرفتن و دو روز در هفته برای مدت دو ساعت بهمون میدادن ... خیلی از پادگان ها رو نمیزارن گوشی ببرین , از قبل بپرسید )

لوازمی که توی آموزشی خودشون بهتون میدن :

کیف نظامی

پودر رختشویی

دو تا رو بالشتی

دو تا پتو

دو تا جوراب نظامی

شامپو

صابون و جا صابونی

کلاه و دستکش برای سرما

دو دست لباس شلوار نظامی

یک اورکُت

دمپایی پلاستیکی

پوتین

ملحفه دو تا

دو تا واکس پوتین

بورس و فرچه برای پوتین


کما نزنید (: موفق باشیییید

آموزشی سربازیپادگان شهید دوران شیرازآموزشی شهید دوران نیرو هواییوسایل آموزشی سربازیخدمت اجباری
مرا حوصله شرح حال نیست
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید