hengameh saberi
hengameh saberi
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

مورد کاوی در گیمیفیکیشن

موردکاوی در گیمیفیکیشن
موردکاوی در گیمیفیکیشن


شرکت فلکس واگن(VolksWagen)

چالش: ایجاد یک برنامه ی وفاداری مشتری برای انگیزه دادن به مشتری شرکت که به طور مداوم بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

نتایج:

  • تولید یک نرم افزار وفاداری مشتری که به وسیله ی نقلیه متصل است و مشتری با رانندگی امتیاز کسب می کند.
  • با ماشینهای بوگاتی، آودی، بنتلی، لامبرگینی و پورشه هم سازگاری دارد.
  • طراحی گیمیفیکیشن به شکلی است که ارتباط هفتگی و مداوم را تشویق می کند.
  • از قابلیتهای شبکه های اجتماعی برای ایجاد گروه مرتبط استفاده شده است.

ایده ی برنامه وفاداری مشتری چگونه شکل گرفت؟

صنعت خودرو با گذشت زمان ارتباط خود را با مشتری از دست می دهد. زندگی روزمره به این سمت می رود که مردم بیشتر از سرویسهای حمل و نقل استفاده می کنند ولی کمتر نیاز به داشتن یک خودرو را حس می کنند. برای پاسخ دادن به این رفتار مشتری، تولید کنندگان خودرو هم نیاز به سرویسهای دیجیتال دارند، هم نیاز به روش هایی برای دسترسی مشتریان به این سرویس ها دارند.

وفاداری مشتری
وفاداری مشتری


برنامه های وفاداری مشتری روش مناسبی برای این امر هستند و رابطه ی محکمی بین مشتریان موجود با تولید کنندگان ایجاد می کنند.

برنامه برای حفظ وفاداری مشتری نیاز به تداوم دارد

تهیه ی چنین برنامه ای در صنعت خودرو کار بسیار چالش برانگیزی است چون مشتریان این صنعت معمولا با برند خودرو تعامل برقرار نمی کنند.

بیشتر مشتریان خودروهای گرانقیمیت حدود 3 تا 4 سال یکبار خودروی خود را تعویض می کنند. همین امر وادار کردن مشتری به تعامل مداوم راکه می بایست چندین بار در هفته باشد، دشوار می کند. به همین دلیل می بایست در طراحی نرم افزار از مکانیک گیمیفیکیشن برای حفظ و کنترل رفتار مشتری استفاده شود که بتوان او را مشتاق کرد که بطور مداوم در طول هفته تعامل داشته باشد.

از طراحی با راهبرد ایجاد انگیزه و جذب بهره بردیم

برنامه وفاداری مشتری گروه فلکس واگن، نرم افزاری نوآورانه است که به طور مستقیم به خودروی مشتری متصل است. در هر سفر و هر بار که رانندگی انجام می شود با این نرم افزار به راننده جایزه ای تعلق می گیرد در نتیجه، شخص با دانستن این موضوع تشویق می شود که به نرم افزار مراجعه کند. تمامی جوایز در جعبه هایی با نام جعبه شگفت انگیز یا جعبه جایزه قرار می گیرند که محتوی موارد مختلفی مانند جوایز دیجیتال، جوایز فوری و یا امتیاز هستند. بلیط سینما و کنسرت، قهوه یا چای رایگان ازیک کافه محبوب، بن تخفیف از فروشگاه های مختلف، از نمونه جوایزی هستند که با کسب امتیاز در اختیار رانندگان قرار می گیرد.

امتیازها و جوایز
امتیازها و جوایز


از آواتار و جامعه مجازی به عنوان انگیزه دهنده اصلی استفاده کردیم

امتیاز و جایزه دو مکانیزم متداول برای حفظ مشتری هستند ولی هر دو انگیزه دهنده فرعی هستند. هر دو مورد ابتدا مشتری را جذب می کنند ولی به مرور جذابیت خود را از دست می دهند. به این ترتیب مشتریان قبل از اینکه درگیر نرم افزار و برنامه شوند علاقه و انگیزه خود را از دست می دهند.

به همین دلیل برای جذب پایدار و ایجاد انگیزه اصلی، امکانات بیشتری به نرم افزار اضافه کردیم. هر کاربر در این نرم افزار آواتار مخصوص به خود را دارد که با ابزار مجازی تجهیز شده است. کاربران می توانند با استفاده از یک نقشه مجازی با کاربران دیگر تعامل داشته باشند و از تجربیات یکدیگر استفاده کنند. نام این نرم افزار BONEO است.


نرم افزار وفاداری مشتری
نرم افزار وفاداری مشتری


اگر این مطلب را دوست داشتید لطفا آن را لایک کنید و مطلب مربوط به نقشه راه گیمیفیکیشن و مورد کاوی درگیمیفیکیشن(2) را هم مطالعه کنید.





مورد کاویموردکاویموردکاوی در گیمیفیکیشنگیمیفیکیشنشرکت فلکس واگن
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید