ویرگول
ورودثبت نام
حسان امینی لو
حسان امینی لو
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

در React چطور اپ رو چند زبانه کنیم؟

خیلی ساده و سریع یاد میگیریم که چطوری اپلیکیشن هایی بنویسیم که چند زبانه باشن.

اول کتابخونه i18n-js رو نصب کنید.

yarn add i18n-js // or npm install i18n-js

بعد به سادگی:

فایل اصلی مترجم
فایل اصلی مترجم


اسم این فایل رو هرچی دوست دارید بگذارید من گذاشتم locales.js ولی یه جا دم دست باشه بهتره.

بعد فایل های translation رو باید بسازید:

من هر سه تا فایل رو اینجا نشون دادم ولی بهتره جدا بسازیدشون
من هر سه تا فایل رو اینجا نشون دادم ولی بهتره جدا بسازیدشون


یه فوت کوزه گری اینجا اینه که متن کلید رو توی json برابر با همون عبارت قرار بدید مثلا:

&quothello_world&quot : &quotHello World!&quot

سعی کنید از عنوان مکانی اون ترجمه ها استفاده نکنید یعنی اگر این hello world قرار هست عنوان صفحه باشه، متن کلیدش رو pageTitle قرار ندید بهتره چون نمیشه توی کامپوننت اصلی راحت خوند و فهمید که متن اصلی چیه.

به این نحو هم استفاده میشه
به این نحو هم استفاده میشه

اسم تابع رو من گذاشتم: _

اگر تا اینجا با من اومدید دمتون گرم ولی یه تیکه از این پازل موند اون هم تغییر زبانه که اون تیکه اش رو پیشنهاد میکنم خودتون انجام بدید و اگر لازم بود توی قسمت کامنت ها بنویسید.






برنامه نویسیآموزشری اکتحسانچند زبانه
برنامه نویس از جلو
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید