ویرگول
ورودثبت نام
حسام الدین کیانی خواه
حسام الدین کیانی خواه
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

جلسه با مدیر عامل کسب و کار : چطور روحیه خود را در این شرایط حفظ می کنید؟

من به واسطه شغلی که دارم (سئو) با انواع کسب و کارها سر و کار دارم، از یک مغازه کوچیک توی پاساژ گرفته تا شرکت های چندمیلیاردی

یکی از نقاط قوت این آشنایی، داشتن جلسات با مدیران این نوع کسب و کارهاست، مدیرانی که شرایط بالا و پایین های زیادی توی کشورمون دیدن و میبینن. خیلی خوشحالم که میتونم با این نوع افراد نشست و برخواست داشته باشم تا ازشون کلی نکته مدیریتی یاد بگیرم

هفته گذشته با یکی از همین مدیران بعد چندوقت جلسه داشتم

با توجه به اتفاقات اخیر، خیلی دوس داشتم تا ازشون بپرسم چطور توی این وضعیت روحیه خودتون و کسب و کارتون رو حفظ می کنید

جلسه بعد از کمی تاخیر شروع شد، مثل همیشه شاد و پرانررررررررژی

بعد از گزارشات اولیه و جمع بندی اقدامات چند ماهه اخیر، ازونجایی که دونستن نحوه عملکرد این نوع مدیران برام جذابه ازشون پرسیدم شرایط رو چطور می بینید؟ و چطور میتونید کسب و کارتون رو حفظ کنید؟ (در دو ماه اخیر نه تنها تعدیل نداشتن بلکه جذب هم کرده بودن)

خیلی ساده و رک رفت سر اصل مطلب...

اولین بار نیست که چنین شرایطی رو می بینیم، آخرین بار هم نیست. همیشه کسب و کارهایی تو این تلاطم ها باقی میمونن که به هر نحوی شده بقای خودشون رو حفظ کنن.

این یه جمله برام کلی نکته داشت

من و امثال من آدمای عادی نیستیم، دیوونه ایم، اگر عادی بودیم کسب و کار راه نمینداختیم و اینهمه آدم استخدام نمیکردیم. ما دوس داریم ادامه بدیم، حتی سرعتمون رو بیشتر کنیم. به نظر من اگر قراره بن بستی هم باشه، من ترجیح میدم با سرعت به دیوار بخورم تا آسه آسه، حداقل لذت اون سرعت رو برده باشم

همین یه جمله از تجربه این آدم بهم این رو میرسونه که نباید منفعل باشیم، نباید بمونیم، توی هر شرایطی و به هر نحوی باید ادامه داد.

درس های زیادی از همین چند جمله ازش گرفتم ولی کلیت صحبت ها اینه که این دوستان خیلی خیلی بیشتر از ما بالا و پایین های این مملکت رو دیدن، با انواع و اقسام مشکلات مواجه شدن (مالیات، بیمه، قطعی اینترنت، استخدام، مدیریت مجموعه، مشتری، فروش و ....) و بالاتفاق بر این نظر هستن که نمیشه بدون امید ادامه داد. همه شون به امید ساختن یه روز بهتر، فارغ از شرایط ادامه میدن...

یادمون باشه که روزهای سخت میگذره و روزهای خوب میاد، پس دوست من اگر بخاطر شرایط ناامید شدی، حالت خوب نیست، متوقف شدی... حق داری. اما حق نداری در همین حال بمونی.

پاشو و ادامه بده...

کسب و کارمدیریتنکات مدیریت
حسام الدین کیانی خواه هستم، متخصص و مشاور سئو، از مطالب تجربی خودم در حوزه سئو میگم و هرازگاهی هم دل نوشته. پس اگه میخوان از زندگی یک سئوکار سردربیاری منو دنبال کن
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید