ویرگول
ورودثبت نام
حسین آقا مسافر
حسین آقا مسافر
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

یه روش ساده و کم هزینه برای درمان دردهای ستون فقرات

مشکل درد ستوت فقرات یکی از کابوس های زندگی منه. چند مدت که روستا بودم کمتر درد کمر داشتم. اونجا با یه دستگاه خیلی مفید اشنا شدم. یکی از روستاییان که تصادف کرده بود می رفت فیزیوتراپی. دکتر براش چند جلسه فیزیوتراپی نوشته بود. به خاطر شدت تصادف به مهره های کمرش ضربه وارد شده بود. وقتی داستان طرف رو شنیدم منم مشتاق شدم اونو ببینم چون منم مشکل دیسک کمر دارم و چند بار هم دکتر مغز اعصاب رفتم همشون میگن باید مراعات کنی، زیاد یه جا ثابت نشین و حرف های دیگه ... ولی هیچ وقت فیزیوتراپی نرفتم.

وقتی اون جوان روستایی رو دیدیم و ماجرا رو براش تعریف کردم گفت که منم برم فیزیوتراپی و نوردرمانی.

حرکات کششی بسیار مفید یاد گرفتم که عضله های اطراف اون مهره رو قوی میکنه تا فشار کمتری بهش وارد بشه. ولی چیزی که بیشتر از همه کمر درد منو تقریبا از بین برد، نور درمانی بود. تأثیرش فوق العاده و خیلی هم ساده. یه لامپ مادون قرمز بود که باید زیر نورش می خوابیدی. هم گرم میشدی و هم درد رو کمتر میکرد. اونایی که کمر درد دارند می دونن موقع خواب چی میکشیم. ولی با این لامپ دیگه خیلی راحت تر و بهتر تونستم بخوابم.

نور مادون قرمز خاصیت درمانی داره ولی باید مواظب باشین برای چشم و پوست های نازک مضره .

گردش خون اون ناحیه رو زیاد میکنه حتی بیشتر ورزش کارا هم از این لامپ برای رفع خستگی عضلات خود استفاده میکنند.

یه مورد خیلی جالب از این لامپ ها که دیدم تو یه رستوران فضای باز بود. لامپ رو گذاشته بودن روی میز عین میز مطالعه، وقتی از مهمان دار پرسیدم گفت این لامپ میز رو گرم نگه میداره و میز مشتری هامونو تو فضای باز اینطوری گرم میکنیم. جالب بود واقعا خیلی شیک و لاکچری.

یکم بیشتر راجب به لامپ های مادون قرمز تحقیق کردم. متوجه شدم که از این لامپ بعنوان لامپ مادر مصنوعی تو مرغداری ها هم استفاده میشه. اونم برای گرم کردن جوجه ها تو هفته اولیه. هم میکروب کشه و هم گرمای خوبی داره.

ولی ما چون وسایل گرمایشی تو روستا داشتیم نیازی به این لامپ برای سالن جوجه ها پیدا نکردیم.

فک میکنم بهترین اوقاتم و بیشترین ماجراجویی های زندگی من تو همین روستای کرمان رقم خورد. چقد تجربه مفید یاد گرفتم. به شما هم باز پیشنهاد میکنم فرصت رو از دست ندید و حداقل سالی یک بار به سفر کوتاه بروید.

ستون فقراتنور درمانی
در ویرگول می خوام دست نوشته های خودم از مسافرتم به روستا برای مدت 40 روز رو قرار بدم ! اینکه چه تاثیری تو زندگیم گذاشت و چه چیزایی یاد گرفتم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید