ویرگول
ورودثبت نام
حدیثه سادات حسینی
حدیثه سادات حسینی
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

چجوری در زمان حال باشم؟

قبلاً گفتم که بهتره به جای فکر کردن به فردا یا گذشته ای که گذشته، در لحظه ی حال زندگی کنیم. یکی از راهکار هایی که خودم پیدا کردم برای خودم که شاید به درد شما هم بخوره اینه که حواسم رو با اتفاق های تازه، رنگ های تازه، وسایل جدید پرت کنم. یعنی زمینه ی تجربه های تازه رو برای خودم فراهم کنم. غذایی رو بخورم که تا حالا تخورده بودم، اوریگامی بسازم، آهنگی رو گوش بدم که تا حالا گوش نداده بودم و...

راهکار دوم هم توجه به حواس پنجگانس. مثلاً پنج تا چیزی که دور و برته رو ببین، چهارتا چیزی که دور و برته رو لمس کن، سه تا صدایی که دور و برته رو بشنو، دوتا مزه بچش و یه چیز رو بو کن!

راهکار سوم هم نوشتنه. هر فکری توی ذهنته رو بنویس. چند دقیقه رو اختصاص بده به این کار و تمااااام فکراتو روی کاغذ بریز!

راهکار چهارم هم برای وقتاییه که داری کتاب میخونی و یهو ذهنت یه جای دیگه میره، زود ذهنتو به زمان حال برگردون، ذکر بگو و به خودت یادآوری کن همه چیز برای خداست!


زمان حالزندگی
http://par-vanegi.blogfa.com/
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید