ویرگول
ورودثبت نام
عاشق خودم و دنیا و کائنات
عاشق خودم و دنیا و کائنات
خواندن ۱۳ دقیقه·۵ سال پیش

از خیانت تا سعادت...

همونطور که احتمالا از نوشته های قبلیم متوجه شدید من یک دختر یک همسر یک مادر هستم که متاسفانه یا بهتر بگم خوشبختانه همسرم سه سال پیش در اول مهاجرتمون با خیانتش من رو و بعدش جفت خونواده ها رو شوکه کرد ولی شوک خونواده ها زود تموم شد و جای خودش رو به قضاوت و نصیحت به من داد و کم کم تحسین بالا رفتن اون

و شوک من به چند دلیل تموم نمیشد اول من خودم رو خیلی خیلی بالاتر از اون میدیدم و تصور خیانت خودم رو میکردم ولی اون رو نه (از لحاظ خانواده و کار و اجتماعی و مالی و ....) دوم من یک انسان درونگرا و اون برونگرا بود اون دایم ابراز عشق میکرد و من عشقش رو باور میکردم چون خودم شدیدا به چیزی که میگفتم عمل میکردم و اگه چیزی میگفتم از ته دلم بود و شدیدا تعهد به عملش داشتم و فکر میکردم همه اینجوری هستند ولی اون همزمان به دو نفر ابراز عشق میکرده سوم من بدلیل شخصیت درونگرا بودنم تمام مونسم همسرم بود و همیشه براش درددل میکردم و چهارم بدلیل شخصیت مغرورم و کمال گراییم نمیتونستم قبول کنم همسرم کس دیگه ای رو به من ارجح داده و تمام سعیم رو به برگشتش میکردم مخصوصا بعد از گفتن به خونواده ها و پنجم همسرم خیانتش رو نه تنها قبول نمیکرد بلکه به من نسبت مشکل داشتن میداد و سعی میکرد من رو با مقایسه با اون شخص و رو در رو کردن و گفتن عاشقشم و ... کوچیک کنه و وقتی میدید میخوام برم یا تموم کنم دوباره عاشق من میشد و التماس و ....

خلاصه کلی دلیل که بازیهای من و همسرم و بعدش شوک وحشتناک خیانت طول کشید تا اینکه تونستیم نه تنها به عشق و آرامشی برسیم که ۱۷ سال آرزومون بود بلکه من از لحاظ دریافت عشق خالصانه و کاری و عشق خونواده خودم به اوج برسم و البته همه را مدیون خودم هستم

چطور بعد از یک خیانت سرپا بشیم و بالاتر بریم نه پایینتر

خیانت خیانت نیست خیانت یک کلمه نیست خیانت یک قهر نیست خیانت یک رفتن نیست خیانت یک ببخشید نیست خیانت یک پشت کردن نیست خیانت یک عشق یکطرفه نیست

خیانت .......

خیانت یعنی بدبین شدن به همه، خیانت یعنی شک کردن به همه، خیانت یعنی تنفر از همه، و خیانت بالاتر از همه یعنی بدبین شدن و شک کردن و تنفر از خود و خدای خوده ....

بعد از خیانت قویتر باشین زیباتر باشین صبورتر باشین مهربونتر باشین کاری تر باشین پولدارتر و خانواده تر باشین و خلاصه هر چی بهتر از یارتون باشین تموم میشه چون شک میکنین به خودتون و اون مطمئنتر به خودش چون دیده همراه دیگه ای با وجود تاهل بهش علاقه نشون داده براش کلی اعتماد به نفس میاره و میتونه روز به روز موفقتر بشه و شما ضعیفتر ....

اینجاست که اگه ول کنین برین یه جور و اگه بمونین یه جور دیگه شکست میخورین

من کاری به دوره سخت قبل از رو کردن خیانت و فهمیدنش و ... که خودش بسی عذاب است ندارم من اینجا بحثم بعد از خیانت است که البته اینم بگم خانمها و آقایون لطفا قبل از رو کردن خیانت همسرتان به خودش و دیگران دست نگه دارید این تجربه من از رو کردن خیانت به همسر و خونواده هاست .

متاسفانه وقتی روی کسی باز بشه خیلی سخت میشه جبرانش کرد مخصوصا همسری که الان خاطرخواه داره و نیازی به ناز و داد و بیداد ما نداره و چه بسا از خداشه این قضیه رو بشه و راحت بگه آره عاشق شدم ....

در حالیکه اگه قبل از به روی همسر اوردن ، خودش رو با حرکاتمون که در زیر میگم قانعش کنیم که چقدر عالی هستیم اون با عذاب وجدان درونی به سمتمون با عشق برمیگرده و اون موقع تصمیم بگیرین میخواید بمونید یا نه (این دفعه شما تصمیم گیرنده هستید)

خب حالا بریم بعد از خیانت که میدونم هممون دیوونه میشیم و کارهای بسیار دیوونه کننده انجام میدیدم و شاید تا قرنها از خودمون و کارهامون شرممون بشه ولی باید بدونید هممون اینجوری هستیم از شیر کردن پستها و عکسهای الکی تا دعواها تا آزار جنسی به خودمون و ....

ببینید متاسفانه هیچوقت با دیوونگی خالی نمیشید و ابراز احساساتتون تا سرپا نشین بهتر که هیچ بدتر میشه پس سعی کنین زودتر از اینکه شروع کنین توی مرداب خیانت مثل من و خیلیها دست و پا بزنین و بیشتر برین توش و گیر کنید و بعدا بیرون اوردن خودمون از توی مرداب سختتر بشه دست نگه دارید چون یه جورایی خودتون خودتون رو غرق میکنید و فقط خودتون میتونید خودتون رو بیرون بکشید نه هیچ کس دیگه . بقیه تازه بیشتر هلتون میدن داخل .

هر موقع خودتون رو پیدا کنید(عاشق خودتان بشید) نه فقط همسر بلکه احترام و عشق همه اطرافیان رو دارید ولی تا زمانیکه که خودتون رو پیدا نکنید همسر و بچه و همه اطرافیان رفتارهای یکسانی با شما دارند

من تقریبا بخاطر شخصیت کمالگرایی و عجول بودنم خیلی دست و پا زدم و خیلی کارها کردم تا زودتر سرپا بشم ولی باز یک دوره شاد و یک دوره افسرده میشدم (دوره های سینوسی یا چرخه) تا اینکه بالاخره سرپا شدم و این توصیه من به شماست :

* پیش نیاز مثبت اندیش باشید و حتی اگه فکر میکنید ابله که نیستم این حادثه بد رو خوب ببینم و ... ولی رویا که بلدید ، رویای مثبت بیندیشید اون همسر و فرزند و کاری که آرزوتونه تصور کنید و بجای فکر کردن به همسرتان و منفیها به رویاتون با جزئیات فکر کنید و هر چی میخواید رویا ببافید چون هیچ فرقی نداره حرص بخورید و منفی بشید و معده درد بگیرید و بچتون منفی بشه یا اینکه رویا ببافید و زندگی عالی و بی نقص و عشق بی حد تصور کنید و حداقل با مثبت اندیشی شرایط بهتر نشه بدتر نمیشه .
بچه ها انرژی ما رو میگیرن حتی اگه میگین نمیفهمه ، بچه ها ما منفی باشیم منفی میشن و عصبی و تو دار و ...
اخبار و حوادث منفی رو بیخیال بشید و همه گروههای تلگرام مثبت و منفی رو ترک کنید ، همه اخبار منفی میشنویم ولی نباید روش متمرکز و فکر کنیم . گروههای موفقیت هم ترک کنید چون انگیزه میده ولی همون اندازه هم دلسردی میاره .
* هر کاری رو سریع شروع کنید اصلا برنامه نوشتن و خرید و بهونه و مقایسه نداریم فقط یک شعار داریم :
امروز من باید بهتر از دیروز خودم باشم

خب حالا بریم برای شروع:

۱- اولین توصیه من اینه که باید عاشق خودتان بشید ولی چجوری ؟

  • هر روز و هر دقیقه که جلوی آینه عبور میکنید بایستید و به خودتان همونجور که فکر میکنید لیاقتش رو دارید عشق بورزید و هر چی میخواید بقیه ببینند و بگند رو به خودتان بگید

هر وقت میرید حمام به هیکلتان عشق بورزید به پوستتان به مویتان به بدنتان

  • من مخالف این هستم که میگویند ذهن را خاموش کنید و روح رو بیدار . من هم ذهن هستم و هم روح ، هم قلب هستم و هم مغز ، هم خودآگاه هستم و هم ناخودآگاه .هر روز حداقل دوبار (ترجیحا صبح بعد از بیداری و شب قبل از خواب) با ذهن و قلب و روح و بدن و سلولهای خود صحبت کنید و بهشون عشق بورزید ازشون بابت اذیتهایی که بخاطر اذیتهای دیگران که اون هم یک قسمتش ما مقصر بودیم عذرخواهی کنید و بعدش بهشون عشق بورزید (حتما محدودیت صفر رو بخوانید البته اونجا هم ذهن رو جدا میکنه و من مخالفم) انقدر عذربخواهید و ببخشید تا اون خاطره محو بشه اول از روح کسی که در ذهنتون میاد و بعدش از خدای الوهیت و بعدش از خدای درونی خودتان(مغز و قلب و روح و سلولهایتان) . هر سری هر فکر بدی در ذهنتان آمد این کار بخشش و عشق رو تکرار کنید

بعد از چند روز روی یک کاغذ با مداد هر چی توی ذهنتون هست بنویسید بنویسید و بنویسید و خواستید فحش بدید و گریه کنید و ... و بعدش شروع کنید مرحله بخشش و عشق و آخر همه نوشته رو پاک کنید و کاغذ رو بسوزونید و برای اون خاطرات مراسم تدفین میگیریم و بعد تا یک هفته دوباره هر چی تو ذهنتون میاد سریع ببخشید و عشق بورزید به عوامل بوجود آوردنده و حتما مسئولیت خود را در قبال عوامل بوجود آمدن اون مورد بپذیرید و آخر از خدای درونیتون بخاطر اذیتش عذربخواید و .... و بعد تکرار نوشتن و انقدر این عمل رو تکرار کنید تا آرامش پیدا شود و خالی شوید

در همین راستا شروع کنید با کودک درون خود هم صحبت کردن و همه مراحل رو تکرار کنید تا آروم وشاد بشه

  • به خودتان برسید (مهم مهم مهم)

اول شروع کنید هیکلتان را عالی کنید چه قبول داشته باشید چه نه شما الان لازمه هیکل و زیبایی خود را منحصر کنید نه برای کسی بلکه فقط برای خودتان . حتی اگه قبول ندارید مهم نیست برای عبور از این بحران ضروریه . برین باشگاه و ثبت نام کنید .

دوم به سلامتی و تغذیه خود بها بدهید شروع کنید به خوردن غذاهای سالم و درست کردن غذاهایی که خودتان دوست دارید . توی اینستا بزنین غذای سالم و اولین غذایی که خوشتون میاد برای اولین وعده درست کنید

سوم به زیبایی چهره خود بها بدهید . بهونه پول و زمان و ... را بگذارید کنار از هر جا شده پول جور کنید و آرایشگاه برید و بعدش یک تیپ از توی فضاهای مجازی انتخاب کنید که دوست دارید آینده شبیه اون بشید و ظاهر خود را عوض کنید . همین الان تیپ و ظاهر فرداتون رو انتخاب کنید و فردا برید آرایشگاه

  • خب بعد از اینکه یک هفته تا یکماه تمام موارد بالا را انجام و تکرار کردید و خودتان دوست داشتید به خودتان ناخودآگاه عشق بورزید و مطمئنم اطرافیان هم عاشق عشق ورزیدن به شما میشوند مرحله دوم رو شروع کنید (عشق از خود ما شروع میشه و بالعکس)

۲- چه کاری رو از ته دل دوست دارید انجام بدید نه بخاطر پول یا دیگران فقط از روی علاقه و عشق خودتان

شروع کنید به جستجو . یکی از مواردی که میتونید بفهمید کنکاش در بچگی زمانیکه بدون در نظر گرفتن دیگران و پول یک کاری رو ساعتها انجام میدادیم . نقاشی ، کامپیوتر ، لگو ، بازی و ...یا اینکه در اینستا بگردید و هر شغلی به نظرتان جالبه را بنویسید و آخر کاغذ رو بزارید و تصور کنید حاضرید سالها این کار رو با عشق انجام بدید و خدای درونیتون برای آیندش خوشش میاد و میتونین خودتان را داخلش تصور کنید و آیا مشتریهای این کار رو دوست دارم

یکی از نوشته هایی که شاید بتونه کمکتون کنه این لینکه

بعد از پیدا کردن شغل مورد علاقتون همون لحظه شروع کنید به کار اولین گام رو بردارید ...

یکی از مهمترین مواردی که من پیدا کردم عمل سریع بدون برنامه است من همیشه در زندگی برنامه داشتم و آخر کلی برنامه تموم نشده و بدتر کلی حس ناتمومی و بی عرضگی . الان یک هدف تعیین میکنم و شروع میکنم و فقط یک چیز رو معیار بزارید حتما امروز از دیروز بهتر باشید ...

مثلا توی ورزش همیشه کلی برنامه و باشگاه میرفتم و آخرش هیکلم فقط کمی بهتر و دوباره بدتر میشد تا اینکه یکبار که داشتم ویدیوهای ورزشی رو سیو میکردم تا بعدا ورزش کنم تصمیم گرفتم همون لحظه اون ورزش رو انجام بدم و همون ثانیه از روی صندلیم بلند شدم و ورزش کردم و این شد عادتی عالی . اینجوری دیگه نمیترسم از انجام ندادن یا ناقص انجام دادن اتفاقا با انگیزه و بهتر انجام میدم

و کار رو که شروع کردید با اون عشق و اعتمادی که به خودتان دارید مطمئن باشید سریع پیشرفت میکنید

فقط یک نکته مهم که خودم بارها و بارها به خودم گفتم :

ما از همه ممکنه ضربه بخوریم از دوست ، خونواده ، همسر ، فرزند و .... غیر از یک نفر : خودمان

پس لطفا برای هر بخش زندگیتون دایره تعیین کنید و با افراد هر دایره راجع به دایره های دیگتون صحبت و مشورت نکنید چون متاسفانه ممکنه بهتون بگن آفرین یا نصیحت عاالیی بکنن یا همدردی یا کمک ولی ارزش حتی یک درصد کوبش و دلسردی و توی ذهنتون منفی شدن و لجبازی و ... رو نداره پس بیخیال تایید و کمک دیگران شما خودتان را دارید بس است و مطمئن باشید گامها رو که برمیدارید هر کمکی نیاز دارید خودش براتون حل میشه (قانون کائنات است) مثلا من دایره خانواده خودم خانواده همسری زندگی خودم کار خودم رو دارم و با هر دایره راجع به افراد و اتفاقات همون دایره صحبت میکنم

پس لطفا لطفا لطفا شما چیزی رو به کسی توضیح نگید و نشون ندید حتی آرایشگاه رفتن و باشگاه رفتن و ...رو (مخصوصا به همسرتان) ، به موقعش خودشون نتیجه را میبینند و برای موقعیت ما نشون دادن بهتره تا حرف زدن . چون لازمه قابلیتهای خودمون رو به خدای درونیمون بدون قضاوت و حرف دیگران نشون بدیم


خیانتعشق به خودموفقیت
گذاشتنم تو مسیر اشتباه ... گم شدم .... افتادم تو مرداب .... دست و پا زدم ... غرق شدم ..... خودم رو نجات دادم .... الان نمیترسم ... همه جا رو بلدم ....
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید