ویرگول
ورودثبت نام
مرضیه ایرجی
مرضیه ایرجی
خواندن ۲ دقیقه·۳ ماه پیش

سفید برفی، سفید بخت ابدی نیست!



بی بی دی با بی دی بو!

حالا همه کارها میشه خوب!

ا چی شد؟ اینکه مال سیندرلا بود. خخخ. ایرادی نداره. مهم اینه اخر انیمیشن های دهه هفتادی هایی مثل من، کارکتر ها تا اخر عمر با خوبی و خوشی کنار هم زندگی می کنند.

کل سختی مسیر، رسیدن به هدف بوده پس حالا که بهش رسیدی هیج سختی نیست! دنیای زیبایی که حاصل تلاش هات رو می گیری. دنیای زیبایی که اگر بخوای می توانی به هر چیزی برسی و نشد نداره و بعد اون تمام زندگیت غرق لذت و خوشی هست.

اما اصل زندگی چیزی فراتر از خوشبختی ابدی هست. ما برای یاد گرفتن راه رفتن، بارها زمین می خوریم.برای دوچرخه سواری بارها زخم و زیلی می شیم. برای یاد گرفتن آشپزی بارها می سوزونیمش. و هزاران مورد دیگه که تا بیایم به مقصد برسیم، سد راه میشن و تازه بعد رسیدن به هدف هم سختی های دیگه ای شکل می گیرن.

کدوم یکی از ما بعد یاد گرفتن کامل راه رفتن، دیگه زمین نخوردیم؟ کدوممون بعد یاد گرفتن رانندگی، حتی یه تصادف کوچولو سپر به سپر یا جدول نداشتیم؟ کدوممون بعد یاد گرفتن اشپزی، دیگه ظرف نشستیم؟ نسوزونیدم؟

زندگی یه جایی همین طمع رسیدن ها و باخت ها هست. مسیر مداومی از لمس موفقیت و شکست بعد از اون.

اینکه این انیمشین ها جذاب ببینیم و برای خودمون تله بسازیم که چرا من خوشبخت ابدی نمیشم؟ اگر این امتحان بدم تا اخر عمر شادم، اگر کنکور قبول شم تو رفاه کاملم، اگر با مرد رویاهام یا خانم رویاهام ازدواج کنم تا اخر اخر دنیا سادی بی پایانی دارم، باعث میشه از زندگی لذت نبریم.

این رو از من هوادار انیمشین ها داشته باش که سیندرلا به دو و سه هم رسید. بعد جمله تا ابد با شادی باهم زندگی کردند قسمت یک، باز قسمت دوم و سوم چالش و سختی داشت!

زندگی یه مسیر نه مقصد!

و اگه ما تله سازی های شادمانیمون رو ادامه بدیم، کمال گرایی که در آینده به سراغمون میاد، عذاب دهندس. کمال اینکه نفر اول کنکور بشم، پزشک شم، بهترین کارمند اداره باشم، رتبه یک رشته باشم، خونم تمیز ترین باشه، و چه چه چه

و بلا به دور که این بهترین و اولین رخ نده! دیگه من شاد نیستم! من آدم خوبی نیستم ، به درد نمی خورم! زندگی تمام! و همین روند معیوب ادامه پیدا می کنه و به فرزندمون به اطرافیانمون به آثارمون که از خودمون باقی می ذاریم، می رسه!

یه فرمول ساده بگم:

شادی ابدی = کمال گرایی افراطی و حد اخر اون= تنفر از خودمون !

پس تا از خودت متنفر نشدی، تغییر کن!

و فکر کن چه تله هایی با شادی ابدی برای خودت ساختی؟









بماند به یادگار از موسسه جوان ۱۴۰۰




خوشبختیزندگیدوست دارمروانشناسیکودک
روانشناس بالینی اضطراب ارامش زندگی رو ازت می گیره و من بهت کمک می کنم تا با شناسایی اون، کمش کنی. شماره تماس جلسه مشاوره 09221783325 اینستاگرام مرضیه ایرجی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید