ویرگول
ورودثبت نام
ادمین محتوا
ادمین محتوا
خواندن ۷ دقیقه·۶ روز پیش

7 دلیل برای استفاده نکردن از خدمات الوقسطی


من به عنوان یه کاربر عادی بعد از تجربه استفاده از خدمات مجموعه الوقسطی تصمیم گرفتم اتفاقات و مواردی رو که تجربه کردم با بقیه به اشتراک بذارم تا در صورت انتخاب استفاده از خدمات این مجموعه ، آگاهانه تصمیم گیری کنید . در کمال صداقت عرض میکنم که اگر از قبل خودم با چنین محتوایی مواجه میشدم قطعا تصمیم گیری بهتری داشتم . هر چند که در یک مطلب دیگه در سایت ویرگول تجربه خودم رو کامل شرح دادم ولی ترجیح دادم یه محتوای مشخص تر هم بنویسم و با شما به اشتراک بذارم .

الو قسطی ، تجربه سفر به گذشته

1. طولانی بودن فرایند استفاده از خدمات الو قسطی

من روز 1 شهریور 1403 در سایت الو قسطی ثبت نام کردم و بعد از انجام مراحل اولیه ثبت چک ، اون رو به آدرس شرکت الو قسطی ارسال کردم و طبق رهگیری کد مرسوله پستی شرکت پست ، چک من در تاریخ 3 شهریور تحویل شرکت داده شد . فقط مرحله تایید چک 14 روز طول کشید . فرایند ها یکی بعد از دیگری طولانی و غیر منسجم طی شدن و در کمال شگفتی و برخلاف ادعای خود مجموعه مبنی بر خرید سریع قسطی ، من 26 شهریور موفق شدم خریدم رو انجام بدم و باز هم در کمال شگفتی کالای خریداری شده من که یک گوشی موبایل سامسونگ مدل A55 بود ، در تاریخ 4 مهر به دست من رسید . یعنی بیش از یک ماه

2 . سیستم پشتیبانی غیر مترمکز

شاید فکر کنید که اگر پیگیری میکردم ، فرایند تایید چک زود تر انجام میشد و اینقدر طول نمی کشید ولی باید بگم در طول این مدت من حداقل 4 بار با شماره های مجموعه تامین کننده تسهیلات الوقسطی یعنی مانیسا تماس گرفتم و هر 4 بار پشتیبانی اعلام کردن که این مورد دست بچه های امور مالی هست و ما اطلاعاتی از روند یا فرانید نداریم ، باید صبر کنید تا قسمت مالی تایید کنن . من در تماس 4ام درخواست کردم که اگر ممکنه شماره ای از قسمت مالی در اختیار من قرار بدید تا خودم پیگیری کنم که پشتیبان تلفنی اعلام کرد ما اطلاعاتی از قسمت امور مالی نداریم و فقط روی تماس شما یادداشت میذاریم تا بررسی بشه . این عدم ارتباط بین واحد پشتیبانی و قسمت مالی که اولین مرحله از فرایند دریافت تسهیلات هست باعث شد تا 14 روز تایید چک بنده طول بکشه .

3 . عدم تناسب حجم کاری واحد پشتیبانی

مشکل بعدی که به شدت آزار دهنده بود زمان به شدت طولانی منتظر بودن در صف انتظار مکالمه به پشتیبان بود ، میانگین زمان انتظار برای هر تماس چیزی بین 20 الی 25 دقیقه .

من تقریبا 6 بار با پشتیبانی مجموعه مانیسا تماس گرفتم و هر بار حداقل 20 دقیقه در صف انتظار بودم تا نوبتم بشه و بتونم همون جواب های تکراری غیر مفید رو از پشتیبان دریافت کنم .

4 . وجود پروتکل اشتباه موازی

زمانی که به شدت از عملکرد مجموعه مانیسا عصبانی و ناراحت شده بودم تصمیم گرفتم با خود مجموعه الوقسطی تماس بگیرم و بهشون اطلاع بدم که این شرکت همکار شما چقدر داره طولانی میکنه این فرایند 10 دقیقه ای مورد ادعای شما رو . پشتیبان تلفنی اعلام کردن که چک رو برای ما فرستادید یا مجموعه مانیسا . من هم گفتم طبق چیزی که در برگه راهنمای استفاده از خدمات مانیسا اعلام شده ، چک رو به آدرس مجموعه مانیسا ارسال کردم که کارشناس پشتیبانی اعلام کردن ، اگر برای ما میفرستادید ما زود تر تایید می کردیم ، با تعجب پرسیدم که مگه شما ننوشتین چک باید برای اون مجموعه ارسال بشه ؟ گفتن بله ولی ما خودمون هم انجام میدیم . حالا اونطرف سرشون شلوغه ، بیشتر طول میکشه ولی ما معمولا دو سه روزه چک رو تایید میکنیم . این عین ناعدالتی در ارائه خدمات بود که مجموعه الوقسطی با راهنمایی تقریبا اشتباه به من تحمیل کرد و جالب اینکه اعتراض اصلی من راه به جایی نبرد . گویی این دو مجموعه ربطی به هم ندارند .

5 . داشبورد حساب کاربری غیر واقعی

همون طور که گفتم من بعد از کلی زمان انتظار روز 26 شهریور موفق شدم مبلغ تسهیلات رو به کارت مجازی که بانک مهر ایرانیان واسم ایجاد کرده بود منتقل کنم و اقدام به خرید کنم . چون از این کارت مجازی فقط و فقط یه شماره کارت 16 رقمی داشتم و وقتی وارد صفحه خرید محصول مورد نظرم شدم درگاه پرداختی ندیدم با پشتیبانی الوقسطی تماس گرفتم و مشکلم رو اعلام کردم . پشتیبان فرمودن که ایرادی نداره خودمون به صورت تلفنی واست سفارش رو ثبت می کنیم . بعد از ثبت سفارش انتظار داشتم که اطلاعات سفارشم در داشبورد حساب کاربری دیده بشه اما هیچ چیزی قابل رویت نبود . با توجه به روندی که طی شده بود پیش خودم گفتم احتمالا سفارش من فردا توی پنلم ثبت میشه و تصمیم گرفتم منتظر بمونم . فرداش دوباره چک کردم و دیدم باز هم سفارشی نیست و باز تماس گرفتم . کارشناس گفتن که چون سفارش شما به صورت تلفنی ثبت شده ، اطلاعاتش داخل حساب کاربریتون نمایش داده نمیشه ولی مشکلی نیست و نگران نباشید .

6 . طولانی بودن زمان ارسال سفارش

موضوع دیگه ای که میتونم بگم از بدترین قسمت های این تجربه بود ، طولانی بودن ارسال سفارش بود . موضوعی که من دقیقا بعد از ثبت سفارش و از گفته های کارشناس فروش متوجه شدم . سفارش شما بعد از 7 الی 10 روز کاری ارسال میشه . ارسال توسط پست . بعد از چند روز به دست شما میرسه ؟ خدا میدونه

برای منی که یه ابزار صنعتی رو از یه مجموعه دیگه به صورت 4 قسطه خریدم و تنها 3 ساعت بعد ، محصول رو با ارسال رایگان درب منزل تحویل گرفتم ، واقعا جای تعجب داشت که چرا باید ارسال یه کالای دیجیتال و تحویلش توی تهران اینقدر زمانبر باشه . بعد از کلی جر و بحث با پشتیبان های بی ادب و غیر حرفه ای مجموعه الوقسطی متوجه شدم که این مجموعه فقط یک واسطه هست و تامین کننده های متفاوت در کشور کالاهای خریداری شده رو برای مشتریان ارسال می کنن . به طور مثال گوشی من از کاشان ارسال شده بود . که عکسش رو هم قرار میدم

7 . پشتیبانی غیر حرفه ای و توهین آمیز

و اما بدترین قسمت ماجرا برای من و همچنین موضوعی که منو وادار کرد تا این محتوا رو بنویسم و منتشر کنم ، رفتار توهین آمیز پشتیبان تلفنی مجموعه الو قسطی بود که وقتی داشتم برای اعتراض نسبت به طولانی بودن فرایند ارسال و عدم اطلاع رسانی مناسب نسبت به این قضیه اعلام میکردم باهاش مواجه شدم .

من تماس گرفتم تا بگم چرا هیچ جایی تو سایتتون اعلام نکردین که فقط یه قسمت ارسال ممکنه تا 10 روز زمان بر باشه و پشتیبان اول دائما با گفتن اینکه مگه نمیخوای کالات ارسال بشه ؟ به حرف من گوش نکرد و بعد از 5 دقیقه تلفن رو روی من قطع کرد

اوج ماجرا اما پشتیبان دومی بود ، وقتی اعتراض منو شنید ، ازم پرسید که آیا شما تا حالا خرید اینترنتی داشتید ؟

در ادامه و در خلال جر و بحث با منی که نزدیک به یک ماه درگیر این سیاه چاله شده بودم فرمودن که شما اگه از یه پیج اینستاگرامی هم خرید کرده باشی ، ارسالش حداقل 3 ، 4 روز طول میکشه . حرفی که سطح کیفیت ارائه خدمات مجموعه الوقسطی رو نشون میداد .

وقتی گفتم این رویه درست نیست که شما بدترین نوع ارائه خدمات رو ملاک و معیار قرار بدید فرمودن :

نقد که خرید نکردی ، پیش پرداختم که ندادی ، حضوری که نرفتی خرید که محصولت همون موقع تو دستت باشه ، اگه ناراحتی متونم سفارشت رو کنسل کنم تا ناراحتیت برطرف بشه .

بنده عین واقعیت رو در این مطلب ذکر کردم و در صورت لزوم از خود مجموعه درخواست میکنم تا همه مکالمات ضبط شده بنده رو منتشر کنه تا صحت ادعاهای من بررسی بشه .

برای اینکه سو برداشتی از این محتوا صورت نگیره و کسی ادعا نکنه که محتوا واقعیت نداره ، شماره سفارش خودم رو هم اعلام میکنم تا جایی برای ادعاهای کذب نباشه .


حساب کاربریالوقسطیخرید اینترنتیگوشی موبایلتجربه خرید اینترنتی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید