ویرگول
ورودثبت نام
فرشاد
فرشاد
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

من و سریال ارباب حلقه ها

من خیلی سه گانه ارباب حلقه ها رو دوست دارم و قبل از ساخت اون آشنا به کتاب های اون بودم و خیلی برام جالب بود که میشه یه کتاب چندجلدی داستان نوشت وادامه دار باشه و دنبالشون کرد.من کلا داستان خیلی طولانی باشه اصلا نمیخونم .خب این کتاب ها دید منو عوض کرد.

مطالبی که توو این کتاب بود نشون میداد نویسنده چقدر روی این کتاب کار کرده و به جزییات و این جور چیزا توجه کرده زبان جدید داره و در اون یه نقشه از دنیایی که داستانشو نوشته کشیده و جزییات زیاد و دیالوگ و تاریخ و اتفاقات و شخصیت ها و ... در این داستان اونقدر زیاد هستن و همه چیز درست کار شده که واقعا من حیرت کردم از این همه دقت در نوشتن یک داستان خیالی

سه گانه ارباب حلقه ها هم خوش ساخت بود و دو ماه پیش که دیدم کلی حال کردم و دوباره برای من تجدید خاطره شد که چقدر جالب هست و داستان رو دوباره مرور میکرد برای من .

ولی حالا این دو قسمت رو که دیدم واقعا یه سم وارد دنیای فیلم سازی شده و اونم شخصیت های زن قوی که همه مردا رو شکست میده خیلی مسخره هست یعنی نفر به اووون گولاخی به فنا میره با حرکات این زن قهرمان انگار هر سریال و فیلمی که مرد شخصیت اولش بوده حالا نوبت زن ها هست که براشون همون مدیا رو بسازن.

در دنیای قصه ها زن ها با افسون گری و جادو و این جور چیزها قدرتی بالاتر از هر سرباز دارن که میجنگه.مثل سریال ویچر خیلی خوب تونسته شخصیت پردازی کنه.

اما از طرفی مثل batwoman , hulk , .. این حا هم این بلا سر بازیگرای مرد در اومده و همه دارن از این شکست میخورن این شخصیت ها که خیلی کله شق هستن و همیشه حق با اونا هست جذابیتی نداره اخه مگه ما این موجودات شکست ناپذیر اینطوری داریم.

از طرفی کلا داستان فیلم و کتاب اصلا یه چیز دیگه شده و هیچ به هم نمیخورن و بعضی سکانس ها خیلی حوصله سر بر هستن و ادم دیوونه میشه. هر چقدر GOT سریال از لحاظ دیالوگ ها دارای اوج های بالایی بوده ولی خب این سریال خیلی تا اینجا من که دیالوگ خوب ندیدم.

دیدم که ایلان ماسک هم ایراد گرفته و سازنده گفته که در زمینه ای که تخصص نداری نظر نده:)))



ارباب حلقه‌هاسریالایلان ماسکنویسنده کتاب
مهندس برق قدرت و علاقه مند زمینه آی تی ( برنامه نویسی جاوا ، اسپرینگ و اندروید)itkey.ir و کمی هم نوازنده سه تار
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید