ویرگول
ورودثبت نام
آوای آرام..
آوای آرام..
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

زبونِ شیرین!

این نقص های ماست که مارو منحصر به فرد میکنه!
این نقص های ماست که مارو منحصر به فرد میکنه!



زبون شیرین میگن یا شیرین زبون؟مسئله اینه!

زیاد مقدمه چینی نمیکنم،از وقتی که بدنیا اومدم یه سری از حرف هایی که توش صدای {ذ} و {س} دارن رو به صورت نوک زبونی تلفظ میکنم..انقدر مورد مسخره شدن قرار گرفتم که نگو!هروقت تو یه جمعی حرف میزنم همشون از خنده میترکن و سعی میکنن ادامو دربیارن!این واقعا تاثیر بدی روی اعتماد به نفس و روحیه من گذاشته.حالا این نوک زبانی حرف زدن چیه؟بیا تا کامل برات توضیح بدم...

نوک زبونی حرف زدن مثل اینه که شما بیای وسط زبونتو بزاری بین دندونات و بخوای کلمه هایی که صدای {س} و {ذ} رو دارن رو تلفظ کنی.توی هر آدمی متفاوته.مثلا من وقتی کلاس اول بودم صدای {چ} و {ش} رو هم به صورت نوک زبونی تلفظ میکردم.

لکنت؟

از اشتباهات رایج مردم اینه که نوک زبانی حرف زدن رو با لکنت زبان اشتباه میگیرن و وقتی میبینن یه بچه نوک زبونی حرف میزنه سریع به مادرش میگن که بچت لکنت داره سریع ببرش گفتاردرمانی!!! این لکنت نیست.کسی که نوک زبونی حرف میزنه دراصل مثل اسمش،حرفهارو به شکل صحیح،روی نوک زبونش تلفظ میکنه.پس دست ازینکه به نوک زبونیا بگی لکنت داره بردار!!

از مسخره شدن تا قربون صدقه و حسرت خوردن...

از فک و فامیل گرفته تا رفیقای خودم!وقتی دارم باهاشون حرف میزنم و توی یه جمله ای به اجبار کلمه س یا ذ رو میگم سریع مسخرم میکنن و ادامو درمیارن!بعدش که میبینن ناراحت شدم یکم قربون صدقه اینجور حرف زدنم رو میرن و منم همش مجبورم بگم خدانکنه!درحالی که درهمون حین آرزو میکنم به قول خودشون قربونم برن!

بعد ازین،شروع میکنن به حسرت کشیدن تا مثلا منم بیام بد بگم راجب این نوع حرف زدن.یا مثلا بیام دلداریشون بدم.حالا بعضیام فکر میکنن من از عمد اینجوری حرف بزنم تا مثل این دخترای پیک می باشم!!

پی نوشت:عبارت Pick Me Girl به دختری اشاره داره که همیشه نیاز به جلب توجه داره به خصوص از جنس مخالف!

ولی خب،اونا نمیدونن که همین الانشم با وجود چرت و پرت هایی که بهم میگن چقدر اعتماد به نفسم داغون شده...

میخوام بگم که...

فقط تو این دنیا من نیستم که اینجوری حرف میزنه..حتی همجنسای خودمم مسخرم میکنن با اینکه باید هوامو داشته باشن

گاهی وقتا همجنسای خود آدم میتونه از جنس مخالف حرو..زاده تر باشه!

داشتم به این فکر میکردم که اگه منم مثل بقیه آدما به صورت عادی حرف میزدم،شاید دیگه جذابیتی نداشتم.شاید دیگه کسی بهم محل نمیداد تا باهاش حرف بزنم..اکثر آدما بخاطر این که فقط دوباره بشنون چجوری نوک زبونی حرف میزنم به حرفام گوش میدن.

از اینجا،به تمومی کسانی که مثل من حرف میزنن،میخوام بگم که این یه ویژگی خاص برای منحصر به فرد تر کردن ما هستش که طبیعت به ما هدیه داده.ازین ویژگی اصلا نباید خجالت بکشیم.هروقت کسی مسخرمون کرد با پشت دست بزنیم تو دهنش! اونایی که مارو به مسخره میگیرن از این لحاظ حسودی میکنن که خودشون نمیتونن به طور طبیعی اینجوری حرف بزنن.پس حقم دارن که بخوان مسخرمون کنن!

خودمونو،هرجوری که به دنیا اومدیم،با هرچیزی که طبیعت به ما هدیه داده دوست داشته باشیم تا بقیه هم مارو همونجوری که هستیم دوست داشته باشن.

-آوا پزشکی-1402/4/13

نوک زبونیحرف زدنطبیعتاعتماد به نفستاب ریلکسی
گم شده در خلأ...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید