ویرگول
ورودثبت نام
Babak Jahan
Babak Jahan
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

افسانه شخصی

در واقع گویا دات نت بی فایده نبود. من شناختی از ساز و کار و مدل یک استارتاپ نداشتم و چیزی هم از مدل کسب و کار اینترنتی نمیدانستم البته از آن درآمد کمی کسب کردم ولی اگر یک بیزنس پلن و برنامه زمانی داشتم قطعا به شکست خودخواسته منتهی نمیشد .

هر کسی برای خود باید یک افسانه شخصی داشته باشد
هر کسی برای خود باید یک افسانه شخصی داشته باشد





یک استارت آپ یک موجود زنده است و در هر لحظه نیازهای خاص خودش را دارد، باید ضربانش رو گرفت، گاهی مریض میشود و گاهی باید تقویت بشود و گاهی باید تغییر کند تا رشد کند و حتی روزی باید از دامان والدش جدا شود. در پست های بعدی در مورد مراحل رشد و نمو یک استارت آپ و دلایل شکست استارت آپها توضیح میدهم.

اما سه دلیل که من نتوانستم اولین استارتاپ خودم (گویا دات نت) رو پیش ببرم اینهاست :
۱- نداشتن هم تیمی قوی ( برخورد با آدمهای اشتباهی)
۲- سرمایه ناکافی ( و عدم تلاش برای جذب سرمایه به دلیل سوم)
۳- نداشتن یک بیزنس پلان (در نتیجه عدم اشتیاق سرمایه گذار برای مشارکت)

در آن سالهای پس از "گویا" من به طور جدی وارد بازار کار شده بودم و سعی کردم کسب در آمد داشته باشم ‪و‬ احساس میکردم که دوست دارم در زمینه ایی که کار میکنم بیشتر بدانم از آنجایی که قبلا در سیستم آموزشی ایران سرخورده شده بودم (من معتقدم سیستم آموزشی ایران در دانشگاهها استعدادها را از بین میبرد) ، برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی نرم افزار به مالزی رفتم .


آلبرت انیشتن یک حرف معروفی داره که میگه :

همه انسانها با استعداد هستند؛ اما اگر شما یک ماهی را بر اساس تواناییش در بالا رفتن از درخت بسنجید آن ماهی تمام عمرش را بر این باور خواهد گذراند که یک بی دست و پای احمق است !

و این دقیقا همون اشتباهی است که سیستم آموزشی در بسیاری از دانشگاههای دنیا و خصوصا در ایران انجام میدهد آنها میخواهند شما را با معیاری اشتباه بسنجند .

تصویر آلبرت در حالیکه زبون درازی کرده
تصویر آلبرت در حالیکه زبون درازی کرده


بعد از اینکه از مالزی برگشتم تلاشی را برای راه اندازی یک نرم افزار برای فروش آنلاین داشتم که به دلایل دیگری شکست خورد ولی همواره چیزی ذهن مرا قلقلک میداد و اون همان افسانه شخصی من بود. برای اینکه بدونید افسانه شخصی چیست کتاب کیمیاگر اثر پائولو کوئیلو رو بخونید اما مختصر بگم که

افسانه شخصی چیزیه که آدم رو خوشبخت میکنه و باید به خاطرش جنگید .

برای همین تاکید دارم شکستی در کار نیست و عدم موفقیت یعنی کسب تجربه و موفقیت یعنی کسب تجربه عالی تر. پس اگر امروز در لندن هستم و دارم بر روی تعامل با افراد کار میکنم و افکار، ایده ها و تجربیات خودم را با شما به اشتراک میگذارم تنها یک دلیل دارد ، تحقق افسانه شخصی خودم با حل مشکلی از شما (کاربران).

افسانه شخصیاستارت آپاستعداد
مهندس نرم افزار - یه بی خیال تمام معنا و عاشق رویاهامم و همیشه سعی میکنم بین زندگی واقعی و رویا ... رویاهام رو انتخاب کنم چون اونا واقعی ترند ... در تلاش برای ساختن خود بهترم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید