نام فیلم: OtherLife
سال تولید: ۲۰۱۷
کارگردان: Ben C.Lcas
کارکتر Ren با بازی Jessica De Gouw، دانشمند جوانی است که از طریق کدنویسیِ تجربیات مختلف زندگی، قادر به تولید ترکیباتی شیمیایی است که می توان با وارد کردن آن ها به چشم افراد، تجربه ای برابر با تجربه واقعی از زندگی به ارمفان آورد. تجربه ای کامل و بدون نقص که در زندگی واقعی به سختی به دست خواهد آمد. دست آورد وی نوع تکامل یافته ای از “واقعیت مجازی” دنیای ما است، Ren توانسته “واقعیت مجازی بیولوژیکی” ای ترتیب دهد و آن چنان به ذهن آدمی نفوذ کند که گذر زمان را کُند کرده و قابلیت “بی شمار” زندگی دیگر درون زندگی واقعی فرد را فراهم آورد…
اختلاف نظر Ren و شریک تجاری اش Sam، با بازی T. J. Power، بر سر نوعِ استفاده از این تکنولوژی، فراز و نشیب های فیلم را رقم می زند. دیدگاه مادی گرایانه Sam که در بسیاری از شرکت های تجاری دیده می شود؛ قربانی کردن دسته ای از کاربران به منظور دستیابی به سود بیشتر. وی در سدد مذاکره و جذب سرمایه مقامات دولتی ای است که خواهان بارگذاری این تکنولوژی در قالب یک زندان هستند.
کلاغ، تصویری که بر جسم Ren و سخت افزار اختصاصی وی دیده می شود، نمادی است که به خوبی ساخته وی را معرفی می کند. باوری که در رابطه با این پرنده در اکثر فرهنگ ها وجود دارد؛ انتقال دهنده روح از یک زندگی به زندگی(پس از مرگ) دیگر، و دانش قدرتمندی از تغییرات زندگی و مرگ. آن چه Ren در وجود خود می بیند و در تقلای ایجاد آن است، تا از این طریق بتواند حسرتی را در زندگی شخصی اش ترمیم کند.
نکته کلیدی داستان زمانی به بار می نشیند که Ren طعم داروی خود را می چشد و دیدگاه وی نسبت به آن چه بر آن تاکید داشته است تغییر می کند. استفاده از نماد کلاغ بسیار هوشمندانه به نظر می آید، چرا که حالا با دیدی متفاوت می توان به آن نگریست، و آن را چون “چشم دوم”ی به شمار آورد که Ren را قادر ساخته است فراتر از دنیای معمول را مشاهده کند و به قلمرو روح پا گذاشته و آن تفکر قاطع که وی را به عقب نگه می داشته است، رها کند.
فیلم OtherLife تمرکز خود را بر بدنه اصلی داستان و سیر تحولی آن گذاشته و بیشتر به معرفی مفاهیم و تکنولوژی ای جدید وفادار مانده است، تا پرداخت کاراکترهای خود، که این به درگیری مخاطب با قسمت علمی فیلم منجر شده و بخش درام داستان را در ذهن کمرنگ کرده است.