ویرگول
ورودثبت نام
شیوا کاظمی
شیوا کاظمی
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

انجمن شاعران مرده

مدت ها بود می خواستم ببینم این اسم عجیب چه داستانی پشتش وجود دارد و بالاخره فهمیدم...

مدرسه مذکور در فیلم شباهت زیادی به مدارس ایران و به خصوص مدارس تیزهوشان دارد. اما بیشتر مشکل پدر و مادر ها هستند. آنها هستند علاقه فرزندان شان را سرکوب می کنند و روح او را خرد می کنند. تازه فرزند بینوا جرات ندارد خودش را خلاص کند و نفس می کشد اما در واقع مرده است. مجبور است فیزیک و شیمی رو ریاضی بخواند اما علاقه اش چیست؟ مثلا ادبیات یا هنر یا ورزش یا... شتر مشکل پدر و مادر ها هستند. آنها هستند علاقه فرزندان شان را سرکوب می کنند و روح او را خرد می کنند. تازه فرزند بینوا جرات ندارد خودش را خلاص کند و نفس می کشد اما در واقع مرده است. مجبور است فیزیک و شیمی رو ریاضی بخواند اما علاقه اش چیست؟ مثلا ادبیات یا هنر یا ورزش یا...

من خودم دقیقا همین مشکل را دارم... والدینم می خواهند مرا بفرستد تجربی اما من کشته مرده علوم انسانی و ادبیات هستم... کاش بالاخره راه حلی برای این مشکل پیدا شود. کاش پدر و مادر ها بفهمند فرزندشان مسئول آرزوهای برآورده نشده آنها یا علاقه آنها یا حرف مردم نیست .

انجمن شاعران مرده را باید همه پدر و مادر ها ببینند. اما بچه ها... به نظرم ممکن است ترغیب به خودکشی شوند. اما قطعی نیست برخی هم ممکن است جرات جنگیدن پیدا کنند. به هر حال پیشنهاد می کنم ببینید.

انجمن شاعران مرده
کنجکاو ، نویسنده ، خوره‌ی کتاب
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید