ویرگول
ورودثبت نام
لیلی عباسی (لام_مث_لیلی)
لیلی عباسی (لام_مث_لیلی)
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

چالش سحرخیزی( روز پانزدهم) | چپ مغز یا راست مغز

موقع نوشتن عنوان شک داشتم که چی بنویسم. چالش سحر خیزی یا چالش یادگیری. خلاصه که مرحله جدی اموزش ها از امروز قراره که شروع بشه. کلی کار نکرده راه نرفته هست که باید بریم.

امروز هیچ عنوان خاصی براش نمی ذارم. بزارین امروز رو پای دل نوشته ها. خیل عناوین تو ذهنم هست که بخام دربارش بنویسم. این جور مواقع که ذهنت شلوغ میشه انتخاب اینکه نوشتن درباره کدومشون حالت رو بهتر میکنه یه انتخاب سخت میشه.

قرار بود این چند روز اخیر آثار چخوف رو بخونم و ببینم فرق من با اون چیه!!!

استادم میگه اثارت خیلی شبیه اونه. ولی من تابحال چخوف نخونده بودم و پریشب برای اولین بار فردی به نام چخوف رو به رسمیت شناختم. دیدین یه سری داستان ها هستند که با اسامی کار دارند. و اسامی هم سخت هستند. من اخر سر فقط شخصیت ها رو توی ذهنم به توصیفات و کارهاشون میشناسم. حتی بعد از مدتی اسمشون یادم نمیاد اره من اصلا اسامی توی ذهنم نمی مونه. ولی درباره تعداد ماه یا دعداد داخل کتاب صحبت کن، دقیق میتونم بهت امار بدم. نمیدونم چرا

طبق یسری تست ها من یه ادمیم که 60درصد راست مغز و 40 درصدسمت چپ مغزم فعاله. جالب اینه که من تا چند سال پیش چپ مغز بودم. حالا تفاوت این دو نوع شخصیت روی چیه؟

افرادی که نیمه چپ مغزشان فعال است :

  • وجود قدرت تجزیه و تحلیل
  • منطقی بودن
  • مبتنی بر جزییات و حقایق
  • دنبال اعداد بودن
  • فکر کردن با کلمات

افرادی که نیمه راست مغزشان فعال است:

  • خلاق بودن
  • تفکر آزادانه داشتن
  • دیدن تصاویر بزرگ
  • حسی بودن
  • تجسم کردن شرایط


جالبه که بدونید هیچ کدوم بهتر از دیگری نیستند. فقط براساس نحوه زندگی یا افکار تو سعی میکنی که از کدوم نیمکره بیشتر استفاده کنی. خوب انسان ها هم متفاوت هستند و براساس نیازهاشون این درصدها متفاوت می شوند.

حالا شما با شناخت خودتون بهتر میتونید از توانایی هاتون بهره برداری کنید. مثلا چپ مغز هستید و کنکوری میدونید که میتونید تست های دروسی که دقت و جزییات مهمتره مثل ریاضی رو بهتر بزنید. یا یه ادم راست مغز هستی و مسئول روابط عمومی یه شرکت. خیلی راحت با این توانایی می تونی انسان ها رو مجاب کنی. البته این ها دید انسان ها هست. در جزییات تو باید این مهارت رو در خودت تقویت کنی. تو خاصیت ریز بینی داری و جزییات رو میبنی . عیب یه دستگاه رو تو بهتر میتونی برطرف کنی و الی آخر

تو میتونی توی این مرحله توانایی خودت رو درک کنی. این نسبت در طول زمان به نظر من قابل تغییره. جایی مطالعه می کردم میگفت چپ یا راست مفز بودن از زمانی که جنین در رحم مادر هست قابل تشخیص اونم با دیدن اینکه شصت کدوم انگشت رو داخل دهان میکنه. ولی من با بررسی که بین خودم ودوستام داشتم دیدیم که به مقتضیات زمان این درصد بین ما متغیر بوده.

تست برای تشخیص راست یا چپ مفز بودن زیاده من خودم این ها رو پیشنهاد میدم:

آقای وزیری

آقای کولانی

البته این ازمون دیسک هم هست

این تست هم جالبه واسه یه سایت غیر ایرانیه حتما تست کنید

جالبه با اولی من راست مفز و با دومی من چپ مغز بودم. اما با توجه کلی به ویژگی ها من بیشتر راست مفز هستم. جالبه بدونم که شما کدوم هستید. و اگر یه تست معتبر داشتنید به ما هم معرفی کنید



نیم کره راستچپ مفز یا راست مغزچالش سحرخیزیچالش یادگیریچالش نوشتن
لیلی هستم یک متخصص سئو ولی همیشه نوشتن جز علایق من بوده و هست (پس می نویسم، چون فکر میکنم نوشته هام میتونه الهام بخش باشه..
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید