ویرگول
ورودثبت نام
محمد کوچکی
محمد کوچکی
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

داستان من و من...!

داستان من و من، یه داستان جدید نیست.

حالتیه که شاید هر روز برای همه‌ی ماها اتفاق میافته و باید بین دو تا «من» انتخاب داشته باشیم.

خب داستان چیه؟!
در موردش حرف بزنم و مثال بزنم که کامل متوجه بشید...

فرض کنید تصمیم می‌گیرید هر روز ساعت ۶ صبح از خواب بیدار بشید و ورزش کنید و بعد از اون کار خودتون رو استارت بزنید. ( من اول )

صبح ساعت ۶ میشه و «من دوم» باید تصمیم بگیره که آیا این تصمیم «من اول» رو انجام بده یا نه!
اینجاست که اگه این دو «من» باهم همکاری و همراهی خوبی داشته باشند، اون تصمیم و هدف به نتیجه میرسه، منتهی اگر «من دوم» تنبل باشه، قطعا اون لحظه به مغز فرمان میده که: بیییخیال بابا، دیر نمیشه که. امروز رو بخواب استراحت کن، از شنبه استارت بزن!

این یکی از مثال‌هایی بود که خیلی ساده و واضح می‌تونستم در مورد این دو «من» که در وجود همه انسان‌هاست بیان کنم.

در واقع می‌تونید به بیان دیگه این دو «من» رو به گونه زیر تعریف کنیم:

  • «من اول»: تصمیم گیرنده، هدف‌گذار، برنامه‌ریز
  • «من دوم»: انجام دهنده، اجرا کننده، فرمان دهنده به مغز

خیلی از آدم‌ها فقط روی «من اول» کار می‌کنن... دوره و کلاس میرن، مطالعه می‌کنن تا بتونن هرچه بهتر و بهتر، تصمیم‌ بگیرن و برنامه‌ریزی کنن...
اما؛ «من دوم» اون قسمتی هست که فراموش می‌کنن و حواسشون نیست که باید برای اون هم فکری کرد...

حواسمون باشه که «من دوم» خیلی خیلی تنبله!
واسه همینه داستان « از این شنبه شروع می‌کنم» مرسوم شده.

رژیم لاغری، کلاس زبان، درس خوندن از ترم بعد، ورزش کردن و... همه مثال‌هایی هست که هرکدوممون توی زندگی باهاش مواجه بودیم و نتونستیم «من دوم» رو کنترل کنیم.

داستان من و من، می‌تونه رمز و نکته‌ی طلایی باشه که فرق بین انسان‌های موفق و ناموفق رو مشخص میکنه.
در راستای دوستی و ارتباط نزدیک بین این دو «من» تلاش کنید؛ باشد که رستگار شوید... ? ❤


لینک در کانال تلگرام من

تصمیم‌گیریفرمان به مغزهدف‌گذاریبرنامه‌ریزیقدرت اراده
برای بهتر یاد گرفتن؛ باید تلاش کرد، باید نوشت... در مسیر یادگیری، هر آنچه فرا گیرم را، با شما به اشتراک خواهم گذاشت...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید