ویرگول
ورودثبت نام
Moti A
Moti A
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

چالش کتابخوانی طاقچه: مغازه خودکشی

من این کتاب رو به صورت صوتی با صدای جذاب آقای شکیبا گوش دادم و واقعا باید بگم با خوانش ایشون به مطالعه رمان و شنیدن کتاب قبل از خواب علاقه مند شدم!

این کتاب با موضوع متفاوتی که داره برای من خیلی جذاب بود و یاد آثار کارگردان مشهور، تیم برتون افتادم که به همین شکل مرگ و زندگی رو در هم می آمیزه و کار جدیدی تحویل مخاطب میده.

سراسر این داستان برای من حیرت انگیز و غیرقابل پیش بینی بود؛ از همون ابتدا از عنوان کتاب گرفته تا دیالوگ ها و روند داستان و در نهایت پایان تلخ و شوکه کننده‌ش. هیچ کجای کتاب احساس خستگی نکردم و مشتاق ادامه داستان بودم. پایان کتاب رو دوست داشتم با وجود اینکه بسیار ناراحت شدم؛ چون طبیعتا پایان خوب، کلیشه ای میشد و توقع من رو از غیر قابل پیشبینی بودن برآورده نمیکرد. البته فکر میکنم در نهایت تمام تلاش نویسنده برای رسوندن مفهوم مورد نظرش توی جمله آخر نقض شد و خانواده تواچ که کل وضعیتِ تغییرپیدا کرده و بهبودیافته خودشون رو مدیون آلن بودن با یک حرکت به راحتی از دست دادن و این شرایط رو داشتن که به افسردگی سابق برگردن چون تمام این تغییرات فقط بخاطر وجود آلن معنی پیدا میکرد.

پرداختن به جزییات و حساب شده بودنِ همه چیز مثل اسم بچه ها برای من بسیار جالب و دلنشین بود. در کل میتونم از این کتاب به عنوان یکی از تجربیات جذاب کتابخوانیم اشاره کنم.

مرگ زندگیچالش کتابخوانیمغازه خودکشیهوتن شکیباطاقچه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید