ویرگول
ورودثبت نام
محمد جواد جوانمردی
محمد جواد جوانمردی
خواندن ۳ دقیقه·۹ ماه پیش

هر مشکل = یک کتاب

نمیخوام خیلی زیبا و مثل کتاب های خوشکل مشگل شروع کنم و یک راست میخوام حرفم رو بزنم چه شما حال کنید یا نه

من یک عقیده و اعتقادی دارم در این باب که به ازای هر مشکلی که ما داریم قطعا یک کتابی وجود داره که میتونه حال ما را به بهترین نحوه ممکن شرح . حالا این شرح دادن ۲ نوع هستش :

۱ - همدردی : این نوع کتاب ها به تو می‌گویند در طی این چند هزار سالی که انسان بر روی زمین حضور داره و در حال زندگی است خیلی مشکل ها رو به چشم دیده و تو نه اولین و نه قطعا آخرین انسانی خواهی بود که با این مشکل در حال سر و کله زدن هستی پس من شما رو درک می‌کنم و حال شما رو میفهمم درست است که خودم هم نتونستم برای رهایی از این مشکل راه حلی پیدا کنم اما میخوام بدونی تو تنها نفری نیستی که با این مشکل سر و کله میزنی میدونم خیلی عجیب هست و فکر می کنی تو قطعا تنها نفری و هیچکس تو رو درک نمیکنه ولی بدون که من تو رو درک می کنم و به تو حق میدم . این کتاب ها بدین شکل هستند .

۲ - کمک کننده : این نوع دیگری از کتاب ها میدونه مشکل تو چیه و تویی که رفتی سمت این عنوان از کتاب هم احتمالا میدونه مشکل تو چی هستش که سمت اون کتاب رفتی پس به تو راه حل هایی که در طول تاریخ یا در یک جوامع خاصی از انسان ها جواب داده رو به تو پیشنهاد میده که بخونی و یاد بگیری و از آن ها در زندگی استفاده کنی .

این ۲ نوع مثل رویکرد های یک روانشناس هستند اگر تو طلاق گرفتی مثلا و از این موضوع خیلی ناراحتی با تو همدردی می‌کنه و به تو حرف های قشنگ انگیزشی میزنه که تو در طول این مسیر تنها نیستی و به قولی.

You'll Never Walk Alone

اما رویکرد دوم میگه تو طلاقی گرفتی واقعا ناراحت کننده است ولی مهم این که چطور بتونی به درست ازش با جان سالم عبور کنی نه اینکه من با تو بشینم و گریه کنم من دست تو رو میگیرم و بلندت می‌کنم اگر خودت بخوای .

هشدار!!!

در مواردی مثل موارد دوم کار خیلی خطرناک چون میتونه تو رو از نویسنده ای که کتاب عالی نوشته و همه دوستش دارن به نویسنده مجله های زرد ببر پس واقعا برای خوندن کتاب هایی که قرار حکم کمک کننده رو برای شما داشته باشند واقعا دقت کنید چون ممکن در دام کتاب های زردی قرار بگیرید که فقط حال شما رو بد می‌کنند و مثل روانشناس های پکیج فروش اینستاگرامی هستند که میخوان این پکیج های دروغین خودشون رو به شما غالب کنند شاید شما در اول حس کنید چقدر در من اثر گذار هستش اما مثل مواد مخدر در نهایت با شما رفتار میکنه چون یک انگیزه بیرونی به شما میده و به شما این توهم رو میده که اگر اون انگیزه بیرونی نباشه من نمیتونم پیشرفت کنم ولی این حرف از اساس غلط هستش چون انگیزه تو باید از درون تو باشه نه چیز هایی کخه به تو میگن . بزار این طوری بگم تا خود تو قبول نداشته باشی زیبایی همه دنیا به تو بگن خوشگلی هیچ فایده ای نداره چون اصلی ترین شخصی که باید این رو قبول می‌کرد قبول نکرد و اون فقط فقط خود تو بودی .

خلاصه کلام دوستان شاید کتاب خوندن برای هر دردی دوا باشه اما شاید دوایی که تو داری میخوری برای دردی که داری مناسب نباشه .

نکته ای دیگر

اگر می‌خواهید مشکلات شما از ریشه حل بشوند یا مشکلات خود را ریشه یابی کنید کتاب مناسبی که پیدا کردید رو چند بار و به مدت طولانی بخوانید یعنی برای هر صفحه از کتاب ارزشی قائل باشید و به هر صفحه از کتاب فکر کنید و آن را مشکل خود تطابق دهید این طوری به نظرم این طوری نتیجه بهتری میگیرید .


کتابمشکلاتخودشناسیکتاب خوانیدرمان
دانشجوی اقتصاد دانشگاه علم و فرهنگ
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید