ویرگول
ورودثبت نام
مارال کریمی
مارال کریمی
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

قدرت جادویی اولین تجربه‌ها

اولین تجربه‌ها قدرت عجیبی دارند و به‌راحتی از ذهن آدم‌ها پاک نمی‌شوند. اولین نگاه، اولین گفت‌وگو، اولین شکست، اولین پیروزی و...
ما در Didar CRM به قدرت و تاثیر اولین تجربه‌ها باور داریم؛ اولین تماس با مشتری، اولین آموزش مشتری، اولین خرید و "اولین تجربه‌ی اعضای جدید دیدار" که در طول فرآیند onboarding شکل می‌گیرد.
یکسال از زمانی که دوره‌ی onboarding دیدار را طراحی کردم می‌گذرد و من از ابتدا به دنبال این هستم که اولین تجربه‌ی اعضای جدید در دیدار و تعامل‌‌شان با اعضای قدیمی تاثیرگذار باشد و چه چیزی تاثیرگذارتر از یاد دادن و یاد گرفتن! چه تعاملی بهتر از اینکه از یک نفر یاد بگیرید یا اینکه به او کمک کنید که شروع کند. تجربه‌ی onboarding دیدار یک هدف مشخص دارد؛ توانمندسازی و خودکارآمدی اعضای جدید با مشارکت اعضای قدیمی که منجر به پیوند تیمی محکم و ساختن تیم‌های قدرتمند می‌شود.
تمام اعضای جدید دیدار به مدت یک ماه در فرآیند onboarding قرار می‌گیرند و در این مدت با کمک اعضای قدیمی، علاوه بر تسلط بر نرم‌افزار CRM دیدار، آشنایی با FAQ، Customer Journey، دستورالعمل‌های کارها و فرآیندهای مرتبط با موقعیت شغلی‌شان، با چشم‌انداز و فرهنگ سازمانی ما هم آشنا می‌شوند. اینکه دیدار چه ماموریتی دارد و به چه سمتی حرکت می‌کند. در این دوره، درباره‌ی مهارت‌های نرم و ضرورت یادگیری‌شان صحبت می‌کنیم و روی دو مهارت کلیدی یعنی برقراری ارتباط موثر و همکاری متمرکز می‌شویم. در طول این دوره‌ی یکماهه، تمام اعضای جدید در پایان هر هفته با من(به عنوان مدیر منابع انسانی دیدار) جلسه دارند تا با کمک هم روند یادگیری‌شان را بررسی کنیم و به دنبال راهکار بگردیم.
دوره‌ی onboarding دیدار به دنبال تیم‌سازی واقعی‌ست و من باور دارم که سرمایه‌گذاری در طراحی و اجرای onboarding باعث تقویت احساس تعلق و تعهد تمام اعضای سازمان می‌شود. ما در همین اولین تجربه، یاد می‌گیریم که چطور با هم و در کنار هم یاد بگیریم و رشد کنیم.
منابع انسانیآنبوردینگکار تیمیتیم‌سازی
I am a HR manager who believes in the power of learning from failure
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید