ویرگول
ورودثبت نام
zahra.ahmadi
zahra.ahmadi
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

لبخند بزن :)

:)))))
:)))))

میدونی ! من خیلی آدم درونگرایی هستم اینکه میگم خیلی یعنی خیلیااااا

ولی خب دیدم این خصلت ذاتی داره کم کم برام بد میشه

متوجه شدم که انگار این درونگرایی و نداشتن رابطه ی اجتماعی بالا،داره خیلی مستقیم روی موقعیت های مربوط به کارم و رشتم و حتی روابط خانوادگی و دوستانم اثر میذاره برای همین تصمیم گرفتم یکم تلاش کنم و روی ارتباطاتتم کار کنم .

راستش من خیلی علاقه دارم که پادکست گوش بدم مخصوصا برای زمان هایی که امکان مطالعه ی کتاب رو ندارم عالیه ، و منم به پیشنهاد خانم مجیدی جان توی کلاس های پله به پله با پادکست رادیو مذاکره (روز نوشته های محمدرضا شعبانعلی ) آشنا شدم و پادکست با موضوع عادت رفتاری در ارتباط با دیگران رو گوش دادم واقعا عالی بود و کمک کرد ،

حالا میخوام یه سری نکاتی که ازش یاد گرفتم رو با شما هم به اشتراک بذارم



موضوع : عادات رفتاری در ارتباط با دیگران


ارتباطات نقش خیلی اساسی در جایگاه افراد در سازمان ها و همینطور رشد در سازمان داره ، کسی که مهارت ارتباطی قوی ای داره میتونه خیلی از ضعف های دیگرش رو پوشش بده و برای خودش زمان بخره تا ایراداتش رو برطرف کنه .

ارتباطات ، رکن اساسی موفقیت در سازمان هاست (هرچقدر هم که آدم در لایه های سازمانی رشد میکنه ، نقش ارتباطات کلیدی تر میشه )

در ادامه ، به 8 نکته ی مهم برای تقویت مهارت ارتباط میپردازیم :

1) نسبت به همه ی افراد پیش زمینه ی ذهنی درستی داشته باشیم :

انسان ها رو دوست داشته باشیم و باهاشون مهربون باشیم

" اگه فردی هستیم که خیلی زود کینه به دل میگیریم ، دنبال اثبات چیزی به دیگران هستیم و یا همش میخوایم یه چیزی رو تو چشم بقیه بکنیم ، این خیلی ما رو تو ارتباطاتتمون دچار مشکل میکنه :( "

* خلاصش اینکه با همه چیز و همه کسی مهربون باشیم حتی با حیوانات و اشیا *

2) شناختن تفاوت خانم ها آقایون در ارتباطات :

مثلا : خانوم ها وقتی مشکلی دارن دوست دارن در موردش صحبت کنن ولی آقایون برعکس ، ترجیح میدن سکوت کنن و ....

3) معجزه ی لبخند :

توی سلام کردنت و شروع صحبتت سعی کن لبخند بزنی

لبخند زدن باعث ارتباط بهتر میشه

4) داشتن حس طنز :

سعی کن توی رفتار و صحبت طناز باشی، باعث میشه برای بقیه دلنشین باشی

5) پرانرژی بودن :

اینکه انرژی داشته باشی اول باعث میشه خودت سرحال باشی و بعد هم این انرژی رو به بقیه هم انتقال بدی و اونام دلشون میخواد کنارت باشن

6) عدم تصمیم گیری در شرایط بحرانی :

به هیچ عنوان در شرایطی که عصبانی هستی ، هیجان زده هستی و ... تصمیمی نگیر چون باعث پشیمونی ات میشه .

عدم تصمیم گیری در شرایط بحرانی ، هنر بزرگیه

7) برون گرایی :

اگه میخوای رشد کنی ، باید برون گرا باشی (منو میگه ها )

حداقل کاری که میتونی بکنی اینه که سرکارت گزارش رفتاری بده اینجور میتونی لاقل به با بقیه ارتباط برقرار کنی

مثلا بگو من با این 5 نفر رابطم رو جدی تر میگم دایره ی ارتباطی کوچکتر ولی ارتباطات عمیق تر

8) شیوه ی استفاده از کلمات (بار منفی کلمات رو جدی بگیریم و در استفاده ازشون دقت کنیم ) :

مثلا : به جای اینکه بگیم : من نظر تو رو قبول ندارم ، بگیم : من از منظر دیگه به موضوع نگاه میکنم .

یا مثلا به جای : من دیگه نمیخوام باهات کار کنم ، بگیم : ذهنم در مورد همکاری با شما سخت شده .

http://radio.shabanali.com/nakhjavani-track-1.mp3
http://radio.shabanali.com/nakhjavani-track-2.mp3

امیدوارم که براتون مفید بوده باشه

ممنون میشم نظرتون رو در مورد متن و نگارش یا حتی موضوع با من به اشتراک بذارین

ارتباطتصمیم شرایطشرایط بحرانیرشدلبخند
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید