ویرگول
ورودثبت نام
باران
باران
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

آموزش یا بازاریابی؟

یکی دو ساله که تبلیغ می کنن فقط با 20 میلیون سرمایه میلیاردر شوید. با کم ترین سرمایه خط تولید کارخونه تونو راه بندازین.
آموزش خط تولید فلان با ما میلیاردر شدن با شما.

حالا این کسب و کار چیه؟ تولید اکسسوری های بتنی یا سنگ مصنوعی و از این قبیل.

کارو
کارو

خیلی تخصصی نمیتونم تحلیل کنم فقط میگم سه ساله کار ما تولید اکسسوری بتنیه، و هنوز میلیاردر نشدیم.

اکسسوری بتنی
اکسسوری بتنی


چیزی که تو هر کسب و کاری مهمه داشتن "بیزنس پلن" ه. داشتن و صد البته نوشتن بیزنس پلن. اینکه بدونین چی دارین و میخواین بعدش به کجا برسین. چیا لازم دارین و چرا لازم دارین.

بعدش بازاریابی از همه چی مهم تره، من خودم 1 نمره از استاد کوانتومم نتونستم بگیرم که اون درس رو پاس شم، پس علم مذاکره ام صفره. ولی اینکه بدونم مذاکره بلد نیستم باعث میشه به فکر تیم سازی باشم، اعضای تیمم رو درست انتخاب کنم.

هم تیمی ناهمگون یکی از دلایل اصلی توقف و حتی پسرفت یه کسب و کاره.

و تیم نداشتن هم بزرگترین ضربه رو به کسب و کار میزنه، وقتی که قراره عکاس، ادمین، فروشنده، بازاریاب، حسابدار،مدیریت، بخش تولید، و همه و همه خودت باشی، حتی اگه نمره ات تو همه اینا 100 باشه باز نهایت بازده ات تو هر کدوم 20 ه.

حالا اگه یه هم تیمی بانمره قبولی 60 تو هر بخش داشته باشی و اون آدم 80 درصد بازدهیش رو به منصه ظهور بذاره باز 50 درصد کار درست پیش رفته.

پس درس بعدی اینه که دست از کمال گرایی بردارین و به آدمای اطرافتون اعتماد کنین، و بهشون مسئولیت با اختیار تام یا حداقل 80-90 درصدی بدین.

شاید دلیل اینکه تا امروز من و مریم میلیاردر نشدیم همینا بوده که نمی دونستیم این چیزا خیلی مهمه.

خلاصه که یاد گرفتن این حرفه خوبه، ولی با خرید پکیج آموزشی چگونه سنگ مصنوعی یا بتن سبک برا اکسسوری بسازیم و چگونه داخل قالب بریزیم شما پولدار نمیشین.




کسب و کارکمال گراییبازاریابیبیزنس پلن
هر کسی داستانی را زندگی می کند، تجربه های شخصی ما برای دیگران داستان های نخوانده است. من تجربه های کاری و زندگی خودم را می نویسم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید