ویرگول
ورودثبت نام
کتاب دوست
کتاب دوست
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

کتاب تسلی بخشی های فلسفه ??

چالش کتابخوانی این ماه طاقچه کتابی بود که با عینک فلسفه به جهان نگاه میکنه ، خوب این موضوع برای من فراتر از صرفا یک موضوعه ، نوجوون بودم که یه چیز هایی از فلسفه شنیدم و شیفته ش شدم دربه در دنبال فلسفه بودم ، کتب درسی که قرار بود توی دبیرستان بخونم رو چک کردم و متوجه شدم قراره یازدهم و دوازدهم فلسفه داشته باشم و این فوق العاده بود ?

گذشت تا اولین سالی که به عنوان دانشجو فلسفه میخوندم کتاب تسلی بخشی های فلسفه رو توی کتابخونه دیدم و زود برش داشتم ، خب فلسفه حداقل برای کسی که تازه شروع کرده سخته و کتاب های فلسفی بدون پیش فرض شاید خیلی دور از دسترس و نفهمیدنی به نظر بیان اما این کتاب رو که دیدم به نظرم خودش بود ، خودِ خودش ، مخصوصا اینکه حداقل برای من اینطور بود که وقتی به فلسفه نزدیک میشید علاوه بر حس دل انگیزی که داره ممکنه یه کم سردرگم کننده باشه که اصلا فلسفه چی هست و به چه درد میخوره و ... کافیه فلسفه چیست رو سرچ کنید تا با انبوهی از تعریف های متفاوت آشنا بشید (: میشه گفت خر فیلسوف یک تعریف از فلسفه داره .

فلسفه جذابه ، فلسفه شگفت انگیزه، فلسفه غیر قابل توصیف حداقل برای منه ، اما یک نکته مهم فیلسوف ها هستن انسان های جسور ، خردمند و خردورز با ماجراهایی گوناگون و جالب .

کتاب تسلی بخشی های فلسفه هم بسیار جالبه ، زمانی که میخوندمش بسیار لذت می‌بردم البته از نظر شخصی من کتاب هر چه قدر پیش می‌رفت از اوجش فاصله می‌گرفت و من بخش های اول کتاب رو بیشتر دوست داشتم .

در این کتاب چند موضوع مهم و قابل توجه مثل مواجهه با عدم محبوبیت ، مواجهه با کم پولی، مواجهه با ناکامی ، تسلی بخشی قلب شکسته و ... به صورتی جالب و در هر بخش با یک فیلسوف مطرح شده برای مثال مواجهه با عدم محبوبیت همراه با سقراط دوست داشتنی هست .

این کتاب به صورت کلی جالبه ، هم به خاطر فلسفه هم به خاطر موضوعاتی که مطرح میکنه هم به خاطر فیلسوف هاش و هم به خاطر نویسنده اش .

زمانی که این کتاب رو میخوندم آلن دو باتن رو نمی‌شناختم اما حالا حدودا میشناسمش و تحت تاثیر قرار گرفتم ، آلن دوباتن و کتاب های مدرسه زندگی که موضوعات مختلفی رو در کتاب های مختلف داره و بسیار هر موضوع مفیده .

کتاب تسلی بخش های فلسفه همون طور که اشاره کردم با سقراط شروع میشه و این برای من خیلی لذت بخش ، اما یکی از نکات مهم دیگه کتاب فیلسوف هایی بود که من اون زمان آشنایی باهاشون نداشتم و این کتاب باعث شد باهاشون آشنا بشم و نکته دیگه هم از یک فیلسوف و مکتبش تصور اشتباهی داشتم که این کتاب باعث شد درست بشناسمش .

موضوع این کتاب برای من خیلی جالبه و خیلی فراتر از این کتاب جای کار داره ، به نظرم فلسفه میتونه با انسان آرامش بده ، معنا بده ، ایمان بده ، امید بده ، هدف بده و انسان رو بالا بکشه و در جایگاه والای انسانیش قرار بده.

به نظرم فلسفه برای همه لازمه و هر کسی در یه حدی باید با فلسفه آشنا بشه البته از راه خوب و درست .

امیدوار کتاب های خوبی مانند تسلی بخشی های فلسفه توسط افراد زیادی مطالعه بشن

https://virgool.io/p/xi9ium6hl0s8/%C2%AB%D8%AA%D8%B3%D9%84%DB%8C%E2%80%8C%D8%A8%D8%AE%D8%B4%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C%D9%81%D9%84%D8%B3%D9%81%D9%87%C2%BB%D8%B1%D8%A7%D8%A7%D8%B2%D8%B7%D8%A7%D9%82%DA%86%D9%87%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AFhttps://taaghche.com/book/118514


تسلی بخشی‌های فلسفهفلسفهچالش کتابخوانی طاقچه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید