ویرگول
ورودثبت نام
گ پیروزه
گ پیروزه
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

ترس حقیقی یا قلاّبی


چالش این ماه طاقچه، برای من تبدیل به چالشی واقعی شده بود. کتاب های ژانر ترس و وحشت!
من یا از چیزی نمیترسم، یا ترسم تبدیل به کابوسم می شود و شرایط را برایم سخت می کند. البته شاید یکی از دلایل بی علاقه بودنم به کتاب های این ژانر، گذشتن از سن نوجوانی و تعقل سن بزرگسالی باشد.
خلاصه پس از بررسی و پرس و جو راجع به کتاب ها، دوستان، کتاب میراث گناهکاران را بر اساس سلیقه من پیشنهاد دادند.
کتاب را تهیه کردم و شروع به خواندن کردم، حسم بیشتر شبیه خوردن اسفناج بخاطر خاصیتش بود تا لذت بردن از کتابی که دوست دارم.
میراث گناهکاران جلد اول از داستانی است که دنیای سال ۱۵۰۰را به تصویر می کشد. قبل از سال ۱۵۰۰ بلایی بر ساکنان زمین نازل شده که تقریبا دنیا را نابود کرده و حالا افرادی که زنده مانده اند با انواع دردها و مشکلات روبرو هستند.
یکی از این مشکلات جدید حمله اجنه به انسان هاست که با نام معترضین در کتاب آمده است.
کتاب با معانی عمیقی درآمیخته و سعی دارد به این نکته بپردازد که آینده ویرانِ نسلِ فردا، نتیجه گناه امروز ماست. تصور آینده ای این چنین وحشتناک و سیاه در کل داستان ترس را به دل مخاطب می افکند.
اینکه هم اکنون با هر شرایطی دچار بلایای عجیب و غریب آسمانی نیستیم و این نیازمند به جا آوردن شکر عملی دارد. روشن ترین مثالی که می توان برای این نگاه زد، طبیعتی است که امروز با بی توجهی تبدیل به زباله دانیِ بزرگی شده و میراث خوبی برای آیندگان نخواهد شد. من کتابهای تخیلی و فانتری را به علت بی محتوایی و صرفاً سرگرم کننده بودن دوست نداشتم ولی این کتاب این مشکل را نداشت و اتفاقاً تا مدت ها فکر را درگیر می کرد.
ابتدای کتاب که به توضیح دادن راجع به شرایط و موجودات و مشکلات فصول بعد میپردازد زیادی طول و تفسیر دارد و برای من خسته کننده بود.
داستان با تحول روحی شخصیت اول داستان ادامه می یابد و گاهی درگیری های او و موجودات ماورایی جنسی از ترس و وحشت به خود می گیرد.

کتاب دو ضعف داشت، البته اگر حس تعلق زیاد نویسنده به شهر خود یعنی زنجان را جز ضعف ها به حساب نیاوریم.
یکی اینکه مومن حتی اگر کافر غاصبی را بکشد، از کشتن او لذت نمیبرد و از اینکه نتوانسته انسانی را به جمع طرفداران حق بیفزاید اندوهگین می سود اما در کتاب لذت کشتن، بیشتر از نکات دیگر به ذهن القا می شد.
ضعف دوم هم این بود که سنت های الهی در کنار مهربانی بی اندازه خداوند دیده نشده بود و این بیش از اندازه کتاب را سیاه نشان می داد.
خط سیر داستان خوب دنبال شده بود و به نظر می رسد در جلدهای بعدی باید منتظر روایتی جذاب تر باشیم.

جلد اول کتاب در نرم افزار طاقچه موجوداست و شما میتوانید آن را از لینک زیردریافت نمایید.

https://taaghche.com/book/122158


ترسکتابچالش کتابخوانی طاقچهکتاب ترسناکمیراث گناهکاران
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید