ویرگول
ورودثبت نام
Møĥámmáð
Møĥámmáð
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

چالش کتابخوانی خردادماه طاقچه

بسم الله الرحمن الرحیم


هشت قتل حرفه ای:
کتابی چنان ترسناک که نفست را بند می اورد...


"هیچوقت تمام حقیقت را از کسی نخواهیم فهمید زمانی که با کسی ملاقات میکنیم حتی قبل از اینکه بین ما کلامی رد و بدل شود دروغ و نیمه دروغ وجود دارد لباس هایی میپوشیم که حقیقت بدن مارا می پوشاند البته انطور که دلمان میخواهد ما را به دنیا معرفی می کند در اصل انها پارچه هایی دارای حرکت و کلام هستند..."
شاید این تاپیک برای کتاب یکم اغراق امیز باشه و بهتره بچاش بگیم کتابی چنان هیچان انگیز که نفست را بند می اورد?
داستان کتاب از یک کتابفروشی شروع میشه...
قتل هایی حرفه ای ولی زنجیره ای که یکی پس از دیگری رخ داده . کسی نمیدونه قاتل کیه
فقط میدونن که قتل ها داره از روی کتاب ها جنایی انجام میشه...پلیس دنبال قاتل میگرده ولی...
این کتاب مثل خیلی از کتابای جنایی شروع خیلی جذابی نداره و شایدم خسته کننده باشه‌‌‌.حداقل نیازه ک ۸۰ صفحه ازش خونده بشه تا داستان به اصل خودش برسه و جذابیتش را نشان بدهد. از صفحه ۸۰ به بعد رفته رفته هرچی جلوتر می رویم داستان جذاب تر میشه و از یه جایی به بعد هیجان داستان شروع میشه و نفس ادم رو بند میاره. هرچی جلوتر میره هیچان انگیز تر میشه و اخر داستان با یه ریتم خیلی اروم تموم میشه.

"...بنابراین وقتی دفترچه خاطرات همسرم را پیدا کردم اصلا تعجب نکردم وقتی ان را باز کردم و خواندم باز هم تعجب نکردم اسراری داشته که هرگز به من نگفته خیلی چیز ها بود ک از ان بی خبر بودم‌..‌.اما باید انچه بین کلیر و اتول رخ داده است را بگویم تعجبی ندارد بگویم انها باهم رابطه نزدیکی داشتند..."
کتاب خیلی محتوای اموزشی خاصی نداره صرفا برای گذروندن وقت خوب هست ولی اینکه با این کتاب بتونی خودتو جای یک نفر دیگه ببینی و خودت رو درگیر ماجرای یک سری قتل های زنجیره ای و معماگونه بکنی خیلی حس لذت بخشی هست و همچنین یه تجربه هیجان انگیز داخل زندگی هست.
من خودم وقتی که کتاب رو میخوندم اوایل کتاب برام جذابیتی نداشت و داستانش خیلی خشک بود برام پون من خیلی به داستانای جنایی و ترسناک علاقه ندارم ولی بهرحال صبر کردم تا داستان جلو بره و بالاخره با داستان خو گرفتم و برام جالب شد و بنظر خودم برای شروع خوندن کتابای جنایی گزینه بدی نبود.
بنظر من برای کسایی که خیلی اهل خوندن کتاب های جنایی نیستن این کتاب میتونه نسبتا خوب باشه. و حتی کسایی که عاشق کتابای جنایی هستن هم خیلی میتونه جذاب باشه چون داخل کتاب کلی از کتابهای جنایی خفن معرفی شدن و یه منبع خوب برای کتابای جنایی هست.
متن کتاب روان هست و ترجمه خوبی داره.
امتیازی ک من ب این کتاب میدم ۸ از ۱۰ هست
و ارزش خوندنش ۷ از ۱۰ میتونه باشه.
داستان وتاب رو نمیشه گفت جدید هست ولی طرز نگارش و دیدگاه نویسنده خیلی جالب بود برای من.
در کل کتاب رو ب کسایی پیشنهاد میکنم که خیلی دنبال کننده کتابای جنایی نیستن و گه گاهی فقط میخوان استرس به خودشون تزریق کنن?


https://taaghche.com/book/104173




هیجان انگیزکتابای جناییچالش وبلاگ‌نویسیترسناکچالش کتابخوانی طاقچه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید