ویرگول
ورودثبت نام
یارا?
یارا?
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

چالش ده روزه از مادر یارا

درووووود امیدوارم خوب که نه عالی باشید!

و قر تو کمرتون فراوون باشه!??


دوستان اشنایان حضار گرامی منم اومدم یه چالش بزارم که یکم با چالشای بقیه فرق داره و بعید میدونم کسی دوست داشته باشه توش شرکت کنه، ولی اگرم کسی نبود غمی نیست، خودم که هستم?


یه چالش ده روزه ست.

ده روز پر از آگاهی و عشق و پیشرفت.

اکثر ما یه عادت یا اعتیادی داریم که دوست داریم ترکش کنیم ولی نمیتونیم. فرصت خوبیه. چون حس میکنی همراه بقیه ای، و این یه نوع سرگرمیه باحاله! خود منم قراره این کارو کنم.

همینطور این ده روز قراره صبح ها یکم زودتر از خواب بیدار شیم.

و سری به درون بزنیم.

بچه ها درون ما ها خیلی خرابه.

اونقدری توی مطالب روانشناسی غلت خوردم، که الان میدونم باید چیکار کنم. سری به درون بزنم و یه کاغذی بیارم بزارم جلوم و با خودم رو راست باشم و مراقبه (مراقبه فقط این نیست که بیای بشینی چشاتو ببندی اروم. نه. مراقبه مراقبت کردن. تیمار داری کردن از خود درونت. اون خود خوب اسیب خورده ای که باید بکشیش از درونت بیرون) کنم. و خیلی چیزا رو یاداشت کنم. اگر گریه ت گرفت، گریه هم بکن که اصلا نشانه ضعف نیست :)


من نمیدونم به خدا باور داری یا نه.

اگر مثل من داری این بخش هم بی نظیره و میتونی انجام بدی‌.

توی همون مراقبه ها از خدا و بخش الهی استفاده کنی. خدایی درون تو زنده ست، کافیه به درون بری همه چیز رو کنار بزنی. تا بهش برسی. و همینطور کودکی درون تو زنده ست. به داد اونم برس. اون خودِ اسیب دیده دقیقا همین چیزاست. تو اصلا بد نیستی خدا همه چیز رو پاک افریده، این بدی ها تو نیستی!

باهاش آشتی کن، با خدای درونت، و با کودک درونت، فکر کردی نیست؟ صد بار توبه کردی و توبه شکستی؟ باز آ !

بهش بگو غلط کردم به پاش بیفت. فکر کردی قبول نمیکنه؟ میکنه. من و تو که انسانیم میبخشیم، اون وقت خدا با خداییش نبخشه؟

خب، داشتم میگفتم. اگر جوابت به خدا پرستی بله ست، نمیدونم دینت چیه یا اصلا دینی داری یا نه.

ولی شکر گذاری رو فراموش نکن چه دینی داری چه نه.

به جزئیات دنیا نگاه کن که همه چیز روی قانونه. مثل بدن ما. مثل طبیعت!

اگر دینی داری عبادت رو هم فراموش نکن.

تاثیر کلمات و انرژیشون رو دست کم نگیر.

خودم میخوام این ده شب و روز نماز پنجگانه م رو بخونم. و جز اینا هر روز یه دعای متفاوت از اوستا.

داشتم میگفتم،

تاثیر کلمات و انرژیشون رو دست کم نگیر. پس توی این ده روز سعی کن تو گفتگو های درونی ذهن خودت رو کنترل کنی‌. و از کلمات محبت امیز، یا حداقل غیر خشونت امیز استفاده کن.

توی این ده روز قربانی درونت رو خاموش کن. تو قربانی نیستی، نیاز نیس مدام از دنیا و بی معرفتی آدما غر بزنی. اگر رابطه ای تموم شده، از بی معرفتی اون آدم نگو. نگو اون مقصره. نگو من بی گناهم. قطعا تو هم نقشی توی خوب موندن یا تموم شدن رابطه ت داشتی. اگر به کسی خوبی کردی و اون بدی کرده نیاز نیست از دنیا و ادماش ناله کنی. هرچی کردی با خودت کردی عزیز من. تو مسئولیت رفتار ها، حرف ها، روابط و... زندگی خودت رو داری. مسئولیت پذیر باش و ازش فرار نکن.

دست از قربانی بودن بردار و توووو، ده روز قهرمان رابطه ت باش، ده روز قهرمان روابط خانوادگیت باش. تو سعی کن سرحالش نگه داری.

خلاصه یه برنامه خوب کلی واسه این ده روز بچین، به درونت سری بزن، به بیرون با حواس جمع سری بزن، به فضای انواع روابطت سری بزن، و ده روز رو همراه من باش :)


پ ن: نظرتونه یه کانال کوشولو تل واس خودم و کسایی ک میخوان ت این چالش شرکت کنن (حالا من که مطمئنم بچه هام حال ندارن شرکت کنن??) بزنم و توش بنویسم این ده روزو؟??

پ ن: نظرتوته از همین فردا شروعش کنیم؟

پ ن ۳: اگه میخواین تو چالش شرکت کنید برنامتونو بنویسید یا اینکه بخواید ده روز خودتونو بگید یا اصلا هرچی، تگ چالشه ده روزه بزنید

























چالش ده روزه
گر نگهدار من آن است که من میدانم، شیشه را در بغل سنگ نگه میدارد...?
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید