ویرگول
ورودثبت نام
محمد گیوکی
محمد گیوکی
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

از جوراب سوراخ تا حفاظت از محیط زیست

یکی از دوستان بعد از مدتها باهام تماس گرفت و با صدای تازه کرونا خوب شده اش گفت: گیوکی چرا توی ویرگول نمی نویسی؟
گفتم واقعیتش کمال طلبی خِرَم رو گرفته، برام، نوشتن یکم سخت شده و اینها.

گفتم فعلا ایده ای برای نوشتن ندارم، گفت راجع به دیوار بنویس و ادامه داستان.

بعد از تلفن خواستم ایده نوشتن راجع به دیوار بگیرم خیلی یکهویی از یک نفر پرسیدم چی برات توی دیوار جالب و عجیب بود؟

گفت: حافظ محیط زیست هستش. برام عجیب بود گفتم: چطور؟

گفت که همین که لباس هایی که لازم نداریم رو می تونیم اونجا بذاریم برای فروش و خیلی چیزای دیگه.

بیشتر از اینکه حرفش جالب باشه برام، خجالت کشدم، چون چند سال پیش با دیدن آگهی جوراب دست دوم و سوراخ، چندشم شد. اون موقع با خودم گفتم احتمالا گند دیوار هم چند وقتی دیگه با این مسخره بازی ها در میاد. از اون موقع چندسالی گذشت و اما هنوز گندش در نیومده اما نوع نگاه من با نگاه دوستم راجع به آگهی فروش لباس دست دوم خیلی متفاوت بود.

البته که طبیعی هست که در یک پلتفرم این مدلی همه نوع آگهی از ضعیف تا قوی وجود داشته باشه.

ما همیشه در کسب و کار میگیم که دغدغه های مشتری هاتون رو ببنید، وجه تمایز، رو کنید، اما همیشه وقتی چند مدل وجه تمایز به صاحب های کسب و کار و همین طور نیروهای فروش شرکت ها نشان می دادم، با این واکنش روبرو میشدم که:«این که خب خیلی بدیهی و معمولیه»، اما همین هاست که تمایز ایجاد می کنه، حالا میخوام چند نمونه از این وجه تمایز ها که دیوار ارائه کرده اشاره بکنم باشد که کارگر اوفتد:

اول اینکه دیوار، ما رو از شر مشاورهای املاک خلاص کرد، خستگی های حاصل از سرچ کردن خونه رو از تن مون درمیاره. و همین موضوع به تنهایی باعث صرفه جویی در وقت و زمان و از طرفی مقایسه بهتر و خرید و اجاره خونه بهتر، برای ما شده،

این اگر وجه تمایز نیست پس چیست؟

دیوار در این مورد به جلوگیری از پایین آمد اعتمادبه نفس ماهم کمک کرده. شما وقتی به املاکی ها مراجعه می کردید و می گفتید که یک خانه برای اجاره یا خرید میخوام، وقتی مبلغ رو می گفتید با یک لحن بدی میگفتن با این پولا که چیزی پیدا نمیشه، اما دیوار نه تنها باعث شد دیگه با این برخوردا مواجه نشیم بلکه خیلی خونه های بهتری پیدا کنیم. درضمن برای املاکی ها هم مزیت های زیادی داره.

این ها اگر توجه به نیاز و دغدغه آدم ها و وجه تمایز برای استفاده از همچین پلتفرم هایی نیست پس چست؟!

تجربه فروش چیزی روی سایت و پلتفرم دیوار ندارم اما تجربه خرید دارم. امیدوارم این اتفاق بعد از این سال ها که دارم کار فروش سازمانی می کنم، بهانه ای بشه که کار فروش روی دیوار رو هم استارت بزنم.

دیوار تولدت مبارک

روزهای خوبی رو پیش رو داشته باشید.
ارادت
محمد گیوکی


ازدیواربگواز دیوار بگوموفقیتکسب و کارمحیط زیست
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید