ویرگول
ورودثبت نام
سحر عباسی
سحر عباسی
خواندن ۷ دقیقه·۸ روز پیش

باشگاه محتوا کلید افزایش ترافیک و درآمد آنلاین


از چالش تولید محتوا تا رسیدن به موفقیت

سلام .من سحر هستم و 31 سالمه. امروز در جایی ایستادم که همیشه آرزو می‌کنم ای کاش خیلی زودتر در این موقعیت قرار می‌گرفتم. بهتره از یکم قبل براتون بگم. وقتی خیلی کم سن و سال بودم درگیر یه داستان عاشقانه شدم این عشق در جای خودش انقدر قشنگ بود که من همیشه تموم احساستمو به قدری شفاف روی کاغذ می‌آوردم که خودم از خوندنش کیف می‌کردم.

دلنوشته‌های من پربار و پربارتر شدن حتی وقتی اون داستان قشنگ پایان گرفت. از هر چیزی که بهش حس خوب یا بدی داشتم فقط می‌نوشتم. این نوشتن یه حس رهایی و پرواز بهم می‌داد. خوندنشون انقدر دلچسب بود که نه تنها برای خودم بلکه بارها و بارها برای دوستانم می‌خوندمشون و کلی بازتاب مثبت به وسیله ی نظرات اطرافیانم بهم برمی‌گشت. خیلی برام خوشایند بود که هر زمانی شاد یا ناراحتم با قلم و کاغذی که داشتم می‌نوشتم و حال خودمو خوب می‌کردم. این بهترین تراپی من در زمان نوجوونیم بود. اونجا بود که فهمیدم من به نوشتن علاقه‌مندم. اما خب از اونجایی که کنکور داشتم و انتخابم رشته‌ی مهندسی بود باید مدتی تموم تمرکزم رو روی درس و کنکور می‌گذاشتم و کمتر پیش میومد اوقات فراغتی داشته باشم که بخوام صرف نوشتن کنم از این رو کاغذ و قلمم رفت تو کشوی زیر تختم و برای سال‌ها خاک خورد . تو تموم مدتی که دانشجو بودم خیلی پیش میومد دلم برای نوشتن پر می‌کشید و تنها می‌تونستم به سیاه کردن گوشه ای از جزوه‌م بسنده کنم وهمین دلمو آروم می‌کرد. بعدها وارد بازار کارشدم و بین دغدغه‌هام فراموش کردم نوشتن رو، حالا بعد مدتها یه متن کوتاه برای همکاران واحد سایت شرکتمون نوشتم . اونها چنان از نوشته ی من استقبال کردند که من رو برد به روزهای نوجوونیم. روزهای سرشار از دلنوشته. وقتی واحد سایت از طرز نوشتنم مطلع شدند پافشاری کردند براشون تولید محتوا کنم. گفتن حتما موفق میشی و هر کلاسی که فکر می‌کنی برای پیشرفتت لازمه، هزینه‌ی اون رو ما پرداخت می‌کنیم. شما فقط قبول کن که در این واحد برای محتوا نویسی با ما همکاری کنی. این همه استقبال و لطفشون نسبت به طرز نوشتنم من رو مصمم‌تر کرد تا بهترین کلاس تولید محتوا رو ثبت نام کنم و با جون و دل براش مایه بگذارم. . با خودم گفتم سحر حالا که دغدغه‌هات کمتر شده برای یکبار هم که شده برو دنبال علاقه‌ت، بنویس در مورد هر چیزی که حالتو خوب میکنه. این موضوع خیلی بهم انگیزه داد و دنبال نوشتن رفتم، البته درست نوشتن. هرجا جستجو می‌کردم نهایتاً به باشگاه محتوا می‌رسیدم ، باشگاه محتوا کلی لایک گرفته بود. بخش نظرات رو هم با دقت خوندم و در پایان اونجا می‌تونست بهترین انتخاب برای من باشه پس با عشق انتخابش کردم. حالا دوست دارم از تجربه‌هام براتون بیشتر بگم .مطمئنم اگر در گذشته کسی راهنماییم می‌کرد راهمو خیلی زودتر انتخاب می‌کردم.

در باشگاه محتوا چه خبره؟

وارد باشگاه محتوا که شدم کلی علامت سوال دور‌و ورم بود. انگار وارد یه شهر شده بودم با کلی تابلو که معنی خیلیاش رو می‌دونستم و خیلیاشون هم برام مبهم بود. یه حس نگرانی داشتم که این نگرانی خوشایند بود. وقتی ثبت نام کردم و وارد کانال و گروه های باشگاه محتوا شدم یکم آرومتر شدم. دوستانی رو دیدم که هم مسیرم بودن و این بزرگترین دلگرمی اون لحظات من بود. تموم چالش‌هایی که نسبت به نوشتن یه محتوای جذاب داشتم کم‌کم رفع می‌شد و سوق داده می‌شدم به سوی هدف‌مندی و نهایتاً موفقیت. این احساس قلبی اون روزای من بود. با تموم سختی‌هاش کنار می‌اومدم چون کلی همسفر از تموم شهرهای ایران داشتم که باهام همراه بودن و می‌تونستم تو این مسیر ازشون کلی ایده و کمک بگیرم. بعد ها مطمئناً خیلی جاها به درد هم می‌خوریم و می‌تونیم رو کمک هم حساب کنیم. خلاصه که دوست دارم این آرامشو بهتون منتقل کنم که بعد از مدتی نگرانیاتون تبدیل به دلگرمی و امید میشه.‌‌ من خودم این حس‌و‌حال رو عمیقاً تجربه کردم. حالا می خوام از باشگاه محتوا بیشتر براتون بگم.

استراتژی باشگاه محتوا؛

باشگاه محتوا متشکل از تیمی قوی است. اساتید متخصصی چون آقای آیدین داریان ، سرکار خانم قویمی، آقای علی کاشی و خیلی افراد دیگر در این باشگاه حاضر شدند برای کمک به تویی که دنبال رشد هستی. هر کدوم با کلی سواد و تخصص و البته کوله باری از تجربه وبینارهای جذابی براتون دارن که به صورت آنلاین برگزار میشه. در پایان هر وبینار امکان پرسش و پاسخ هست و بعد از وبینار ویدیویی ضبط شده به همراه پی دی افش تو گروه باشگاه محتوا براتون قرار می گیره که اگر فرصت حضور در کلاس آنلاین رو نداشتی بتونی بعداً از محتوای وبینار باخبر بشی. برای هر هفته تکالیفی تحت عنوان مشق عشق داری که باید با عشق انجامش بدی .این مشق عشق‌ها آمادگی خوبی بهت میده تا بتونی تولید محتوا کنی و یاد بگیری این محتوا رو با برنامه‌ریزی‌های خودت در زمان مقرر براشون بفرستی. کلی سایت‌های مرتبط با تولید‌محتوا برای تولید‌محتوای تصویری مثل عکس یا فیلم برای ویرایش کردنشون، محتوای صوتی مثل پادکست برای رفع نویز صدا و گذاشتن صدای زمینه، محتوای متنی برای ویرایش نوشته‌هاتون هم اینجا بهتون معرفی میشه که هر جایی کار کنین مطمئنم خیلی به کارتون میاد.

پشتیبانی قوی باشگاه محتوا؛

باشگاه‌محتوا در کنار اساتید برجسته‌اش مربیان دلسوز و با سوادی برای هر فرد در نظر گرفته که با تمام وجودشون مایه میزارن، از سنجش نقاط قوت و ضعف هر فرد گرفته تا راهنمایی برای خوب نوشتن و دیده شدن محتوا. به نظرم یکی از افراد موثر دیگه ای که در طول این مسیر همراهیم کرد کمک ‌مربی‌عزیزم‌ بود که راهنمایی‌های خیلی خوبی در طی این مسیر ازشون گرفتم.

چطور باشگاه محتوا کسب و کارم رو متحول کرد؟

در طول سفری که تو باشگاه محتوا داشتم متوجه بیشتر نقاط ضعف و قوتم شدم و تماماً سعی کردم تکلیف هر هفته رو بهتر از هفته ی قبلیش بنویسم . اما خب خیلی پیش می‌اومد که اون مشق خوب از آب در نمی‌اومد و سعی می‌کردم مایوس نشم و با اراده ادامه بدم. خیلی از مواردی که تو نوشته هام مطمئن بودم درسته اونجا متوجه شدم می تونست بهتر نوشته بشه .خیلی مصمم روی نقاط ضعفم کارمی‌کردم و برای تمرین کردن علاوه بر مشق عشق‌هایی که باید هر هفته انجام می‌دادم، هر آنچه یاد می‌گرفتم رو، روی محتواهای سایت شرکت پیاده‌سازی می‌کردم و نتایج خیلی خوبی هم از بازدیدها می‌گرفتم. این بازدهی بهم انگیزه و پشتکار بیشتری می‌داد برای ادامه دادن. در حال حاضر این عنوان شغلی یعنی محتوا نویسی به مسئولیت قبلیم درشرکت اضافه شده و چند پیشنهاد کاری از دوستان و همکاران برای نوشتن محتوا برای محصولات سایتشون دارم که شوق نوشتن رو در من خیلی بیشتر از قبل می کنه. ورود به باشگاه محتوا همیشه من رو یاد این جمله میندازه"بسیار سفر باید تا پخته شود خامی". لحظه‌ی ورودم به باشگاه احساس می‌کردم فردی سرشار از استعداد نوشتن هستم ولی پس از پایان این سفر پربار و مقایسه‌ی خودم نسبت به من قبلی به روشنی متوجه افزایش پیشرفتم درمحتوا‌نویسی، افزایش درآمدم در بازه‌ی زمانی دوماهه، افزایش علاقه‌مندیم نسبت به شرکت در دوره‌های پیشرفته‌تر و مرتبط با تولید‌محتوا شدم.خیلی خوشحالم که تجربه‌مو با صراحت براتون به اشتراک میزارم.

سرتیفیکیت باشگاه محتوا؛

در پایان باشگاه‌محتوا یک کتابچه‌ی الکترونیکی رو از شما به عنوان تکلیف آخر داره که نسبت به موضوعی که انتخاب کردی باید تمام آموزش‌هایی که در این باشگاه دیدی رو در اون کتابچه پیاده سازی کنی و اون می‌تونه برای تو به خودی خود یک رزومه باشه. با توجه به نمراتی که از مشق عشق ها گرفتی و این کتابچه‌ی الکترونیکی یک سرتیفیکیت براتون صادر میشه واین سرتیفیکیت گزارش تمام تلاش ها و عملکرد تو خواهد بود.

قدردانی ویژه از باشگاه محتوا برای تحول در مسیر شغلی ام

از اونجایی که باشگاه محتوا الهام بخش موفقیت و رشد چشمگیر من و همسفرهام تو این مسیر جذابه دوست داشتم بگم که قدردان تعهد و تخصصشونم و از همراهی و پشتیبانی بی‌مانندی که داشتن خیلی ممنونم و خداروشکر می‌کنم بخاطر پیداکردن دوستان هم مسیر و هم دلی که دارم. یه تشکر ویژه از تویی که تا انتهای این مقاله تو احساسات خوب و بدی که حین نوشتنش داشتم کنارم بودی.


ضمن احترام و ارادت سحر عباسی🌹

باشگاه محتوافصل چهاردهم باشگاه محتوامحتوانویسیشروع وبلاگ نویسینوشتن
نوشته هایم تنها دارایی من ❤
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید