ویرگول
ورودثبت نام
bella
bella
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

تکه هایی از قبر سعادتمندان

چند وقت پیش با برادرم به گلزار شهدا رفتیم...

گاهی از اوقات میرم احساس خوبی بهم دست میده و برای درد و دل کردن درباره چیزای مختلف راهکار خوبیه?

نکته ای که خیلی برای من جالبه تکه هایی از وصیت نامه های شهداست که روی سنگ قبرشون نوشتن...بعضیاشون خیلی تامل برانگیز هستن.

از چندتاشون عکس گرفتم?

متاسفانه چون مردم زیاد بهم نگاه میکردن و داشتم یکی یکی از قبرا عکس میگیرم دیگه خجالت کشیدم و روم نشد??


اغلبشون دغدغه اصلیشون تلاش برای رسیدن به خداوند و دفاع از حقانیت دین اسلامه

شهر محل زندگی من شهر کوچیکیه اما با این وجود تعداد شهدای قابل توجهی داره.

قبلنا وقتی از ارتباط صمیمی با یه شهید صحبت میشد خیلی برام مسخره میومد..آخه چطور ممکنه یعنی چی که بری سر قبرشون و درد و دل کنی؟!

اما وقتی یه روز امتحان کردم آرامشی بهم دست داد که دوست دارم بارها و بارها سر بزنم و با شهید مورد علاقم گفت و گو کنم:)

اون روز خیلی ناراحت بودم...روز زیبایی بود..نسیم خنک بهاری میوزید و آسمون آفتابی و خیلی زیبا بود.

همه جا پر از گل و درخت بود و هیچ چیزی به اندازه صحبت کردن با کسی که محبوب خداونده و از طرفی همسن خودت بوده و شهید شده حالم رو خوب نمیکرد.

سفره دلم رو باز کردم و همه چیز رو بهش گفتم از ارتباطم با خانوادم گرفته تا گناهانی که مرتکب شدم..دلخوشی ها و پشیمونیام...یسری قول ها بهش دادم و ازش خواستم به عنوان یک فرد عاقبت به خیر بهم کمک کنه که راه درست رو برم و از جاده اصلی و درست منحرف نشم.

ایشون شهید مورد علاقه من هستن.


برحسب اتفاق انتخابشون کردم..

تصمیم گرفتم اولین شهیدی که از سمت راست همسن خودم هست رو انتخاب کنم که قرعه به اسم ایشون افتاد??

الان خیلی احساس صمیمیت باهاش دارم مثل یه برادر شهیدی که همیشه حاضره حرفای منو گوش کنه...تک تک کلمات و جملاتم رو:)

خب بریم عکسارو ببینیم



«اگر من به معبود خود رسیدم این آرزوی قلبی من است»



«خداوندا تو خود آگاهی که استحمام نکردم مگر آنکه غسل شهادت بنمایم و اولین و آخرین آرزویم شهادت در راه توست.»



«شمارا به تبعیت از فرامین امام عزیز فرا میخوانم و از جبهه ها غافل نباشید.»



«جای خالیم را در سنگر پر کنید که امروز درخت اسلام نیاز به آبیاری خون من و شما دارد.»




«در تشیع جنازه من پرچم آمریکا را به آتش بکشید تا مردم بدانند من ضد آمریکایی و تابع ولایت فقیه هستم.»




«خداوندا تو را شکر میگویم که به من توفیق دادی که در جهاد در راه تو شرکت جویم.»



«برادران زندگی این دنیا ارزشی ندارد و بیایید زندگی این دنیارا در راه خدا بگذاریم و هرکاری که مورد رضای خداست انجام دهیم.»



«ای کاش من صد جان داشتم و هر بار جان خود را در راه مقدس اسلام فدا میکردم.»



«خدایا به ما بندگی بودن در راه خود را بیاموز تا مطیع امر ولایت فقیه باشیم و دستورات ایشان را مو به مو به انجام رسانیم تا رسول خدا و ائمه از ما راضی باشند.»



«از برادرانم میخواهم که راه مرا ادامه دهید...اسلحه مرا زمین نگذارید و مقلد امام باشید.»







شما هم اگه تا الان نرفتید امتحان کنید شاید مثل من معتاد رفتن به گلزار شهدا شدید.??


این گلارو هم از سر راه برای مادرم چیدم?❤
این گلارو هم از سر راه برای مادرم چیدم?❤







گلزار شهداحال خوبتو با من تقسیم کنشهیدزندگیمرگ
خودت را به دست حوادث و جریانها نسپار چون خدا تو را آفریده است تا به وجود آورنده جریانها باشی نه تسلیم شونده در برابر جریانها. شهید بهشتی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید