ویرگول
ورودثبت نام
مهسا مادیا میرزایی قومی
مهسا مادیا میرزایی قومی
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

چرا؟!

من از اولین روزی‌که به زندگی‌ امدم تا الان خیلی کار‌کردم.میتونم بگم همیشه کار کردم . حتی تفریحاتمم فکر‌میکردم تفریحند اما همشون کار بوده. یا شایدم‌کارایی‌که میکردم‌چون دوست داشتم برام مثل تفریح بوده.

اما همیشه برام سواله که‌چرا؟

چرا هیچ وقت خودم برای خودم پول نداشتم.

کاری‌کردم که پدرم شرکت تاسیس کنه...

میتونم به قاطعانه بگم من تاسیس کردم...

برادرم و خواهر و مادرم اونجا سهام دارن...

اما هر وقت از پدرم پول خواستم به سختی بهم نهایتا ۵۰۰ هزار تومن میداد.. با اینکه ۷۰ درصد کارای شرکتو من کردم... اما اگر صحبت اش رو میکردم با حالت عجیبی بهم نگاه میکردن .. هرچند خودش یکبار اعتراف کرد که تو توی شرکت همه کار میکنی تو نباشی شرکتی‌هم نیست.. آچار شرکتی مدیر شرکتی... اینارو که‌شنیدم خیلی خوشحال شدم فکر کردم قراره سود تاسیس شرکت... یا حداقل حقوق مدیریتم رو دریافت کنم... اما باز هم این اتفاق نیافتاد...

خواهرم که همیشه بد رفتاری‌میکرد ماهی چند‌میلیون فقط پول همبرگرهایی که میخورد میشد...

اما من لباسای پارمو وصله پینه میکردم به خودم میگفتم هنرمند که بتونم برم بیرون قدم بزنم و موزیک گوش بدم...

البته هر از چند گاهی بهم برای کلاس رفتن پول میدادن...

اما خوب به نظرم اینا وظیفه پدر و مادره... در کل بخوام بگم چند ترم‌کلاس زبان و یک دوره کاشت ناخن و یک دوره تاتو ابرو با وسایل...

اگر خاله ام نبود تحصیل هم‌نداشتم..

خاله ام هزینه دانشگاهمو برای تحصیل میده...

نمیدونم شاید این حرفا برای بعضی آدما باعث کسر شاءن باشه. اما برای من نه...

چون اینا واقعیته. هر چیزی که هست...

بارها و بارها برای خیلی ها کار کردم ... اما‌هیچ وقت...هیچ پولس دریافت نکردم...

حتی اگر کسی ازم کاری میخواست وقتی براش انجام میدادم با نتیجه ای که دقیقا مطابق میل خود اون شخص باشه.. اون شخص عصبانی‌میشد و با پرخاش و توهین به من میگفت دخالت نکن... چرا اینکارو برام درست کردی؟

و خوب غیر از این هم بود باز هم هیچ وقت هیچ‌کس بابت کارایی که کردم بهم‌پول نداد...

نمیدونم بهش میگن حق خوری..‌ دزدی... نمیدونم چی...

هرچی که هست فعلا من لباسای تن خورده مادرمو میپوشم با چند دست لباسایی که خیلی وقته خریدم...

غذا همیشه تو یخچال هست...

اما‌‌‌....

دیدم دخترایی‌که کل فکزشون اینه‌که ناخوناشون چه شکلی و چه رنگی باشه و روزی حداقل ۷۰۰ هزار تومن پول کافه میدن و هیچ ایده یا هیج طرحی برای زندگی‌ندارن... فقط میخوان خوشگل باشن که جذاب باشن که بگن من کسیم ...

نهایت طرح خلاقانشون هم طراحی روی ناخنشونه که شکل گل باشه یا گربه باشه یا اکلیلی با قلب...

به غیر ازینم هست... تنها فکرش اینه‌که یه ماشین مدل بالا داشته باشه با لباسای خفن و جذاب و تیپیکال که دخترا ببینن کفشون ببره یا ضد حال بزنن یا بلند‌کنن ببرن عشق و حال...

به هر حال این عادلانه نیست که چنین تفکراتی صاحب ارقام بالا توی حساباشون باشن ....

به امید زندگی عادلانه...

پولآدما کسروقتشرکتپول باعث رضایت نمیشه اما بی پولی باعث نارضایتی میشه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید