ویرگول
ورودثبت نام
کاپوچینو‌ ؛
کاپوچینو‌ ؛
خواندن ۱ دقیقه·۲ ماه پیش

اولین کتاب‌ نوشته شده در تاریخ!

امروز با من همراه باشید تا باهم اولین کتاب نوشته شده رو ببینیم و چیزهایی دربارش بدونیم ...

اسم کتاب. کتاب طلایی اتروسایی‌ها (Etruscan Gold Book) است

که این یکی از تصویر های آن کتاب است

چقدر زیبا....

حالا بیایین‌ یکمی‌ اطلاعات درباره ی این کتاب بدونیم‌

👇🏻

یکی از قدیمی‌ترین کتاب‌های چند صفحه‌ای در جهان که قدمت آن به ۶۶۰ سال قبل از میلاد بازمی‌گردد، کتاب طلایی اتروسایی‌ها است. این کتاب نزدیک به ۷۵ سال پیش، در حفاری کانالی در رودخانه‌ی «استروما» در کشور بلغارستان کشف شده است.

این کتاب از ۶ ورقه طلای ۲۴ عیار ساخته شده است و توسط حلقه‌هایی به هم متصل شده‌اند. این کتاب توسط یک اهدا کننده‌ی ناشناس به موزه‌ی تاریخ ملی بلغارستان در شهر صوفیه اهدا شد.

من که به شخصه دوست داشتم این کتاب رو بخونم و اگه اطلاعات بالا رو بخونید می‌فهمید بیش از ۲۰۰۰ سال یا حتی ۳۰۰۰ سال قبل نوشته شده

واقعا شگفت انگیزه...


کتاباولین کتاب تاریخاولیناولین نوشتهبررسی و کسب اطلاعات
سلام من بعد سالها برگشتم و خب پست های قبلیم رو پاک کردم اینجا من همینجوری دلی مینویسم و خب دوست دارم شما هم نظر هاتون رو با من به اشتراک بزارید ♡
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید