ویرگول
ورودثبت نام
N.hosseinyfar
N.hosseinyfar
خواندن ۴ دقیقه·۱۹ روز پیش

خودت را در مسیر رویاهات قرار بده

من رویایی دارم
من رویایی دارم

اگه رویاها خیلی بزرگ باشن واقعیت ها به حساب نمیان.?

همه ی ما رویاهایی داریم، که به دلایل مختلف شخصی، جامعه، خانواده، الویت قرار دادن بچه ها و ... فراموش کردیم.

رویای سفر، پرواز، رفتن به فضا، مهاجرت، ورزش، ثروتمند شدن، بازیگری، تحصیلات دانشگاهی، بیزینس خودمون و ...

رویاتون چیه ؟!

چه چیزی حال دلتون رو خوب میکنه ؟ چه چیزی رو از عمق وجودتون دوست دارین بهش برسین ؟ چیه که مدام تو فکر و ذهنتون مرور میشه ؟ چیه که وقتی بهش فک میکنین قند تو دلتون آب میشه ؟?

همین الان قبل اینکه بقیه مطالب رو بخونین رویاهاتون رو به خاطر بیارین و یه جایی بنویسین. ?‍

شاید بارها رویاهامون رو نوشتیم؛ تصویرسازی کردیم؛ ولی چون بهشون نرسیدیم؛ ناامید شدیم؛ و فراموش کردیم.

رویاها بدون هدف و برنامه ریزی بدست نمیان.

نکته مهم: تفاوت رویا و هدف

رویا: چیزیه که میخوایم و دوسش داریم.

هدف: برای همون رویاها برنامه ریزی میکنیم.

حال سوال اینه؛ برای رسیدن به اون رویاها چیکار کردیم ؟ و یا در حال حاضر براشون چه کاری میتونیم انجام بدیم ؟

میخوام در مورد رویای خودم توضیح بدم، شاید براتون انگیزه ای باشه. ?‍

?? رویای من جهانگردیه ??

سفر کردن، دیدن زیبایی های طبیعت، زیبایی های ساخت بشر، دیدن عظمت خلقت جهان و ...

ولی تا همین سال قبل، هیچ ایده ای براش نداشتم.

یه روز در مورد این رویا با دوست عزیزم، پروین ( parvin.kh) صحبت میکردم، ایشون گفتن:

《باید خودت رو در مسیر رویاهات قرار بدی.》

و همین برام تلنگری شد.

هدف سال رو تهرانگردی گذاشتم.

پیج اینستا ( nasi.dreams@) رو زدم که خودم رو مجبور کنم به حرکت کردن.

و تنهایی یا با دوستان از چندین جا دیدن کردم.

حس دیدن و درک کردن زیبایی ها، قابل توصیف نیست، فقط باید خودت تجربه اش کنی.

اقدامات مهم برای رسیدن به رویاها

مرحله اول: توی یه دفتر زیبا یا نت گوشی تمام چیزایی که میخوایم رو مینویسیم، بعد از بین اونا یکی رو انتخاب میکنیم، بهتره، اول یه هدف کوچیک انتخاب کنیم.?

مرحله دوم: واضح، دقیق و روشن مشخص میکنیم چی میخوایم.

مرحله سوم: براش تصویر سازی میکنیم، اینکه اگه بهش برسیم چه حسی داریم، و اقدامات لازم که میتونیم رو انجام میدیم.

مرحله چهارم: بعد رسیدن به اون هدف، به یاد میاریم و مینویسیم، مسیری رو که طی کردیم، چون فراموش میکنیم که چطور به اون خواسته رسیدیم و همین یادآوری بهمون اعتماد به نفس و عزت نفس میده برای هدف های بعدی.

هدف بعدی رو انتخاب میکنیم و همین مسیر رو تکرار میکنیم.

تجربه شخصیم در رابطه با نحوه ی رسیدن به رویای جهانگردی رو براتون میگم.

اول نوشتم:

۱_چه جاهایی رو دوست دارم ببینم ؟ (شروع با تهرانگردی، پارک ها، موزه ها و... )

۲_ چه زمانی میخوام بازدید کنم ؟( هفته ای دو بازدید)

۳_ به چه روشی ؟( تنهایی، دوستان، تور)

۴_ با چه وسیله ای ؟ ( مترو، اتوبوس، وسیله شخصی )

۵_چه مدت اونجا میمونم ؟ (یه روز یا نمیروز)

دوم: مسیرهای دسترسی، هزینه ورودی، مدت زمان بازدید رو ... سرچ کردم.

سوم: و اقدام کردم

به این ترتیب رویای سفرم داره به واقعیت تبدیل میشه.

مهترین کاری که باید انجام بدیم، حس و حال خوب، ذوق، شوق و اشتیاق رسیدن به خواسته اس.

وقتی دقیقا بدونیم چی میخوایم، جهان با ما هم مسیر میشه، افراد، شرایط، موقعیت ها و ایده های مناسب سر راهمون قرار میگیرن، و دست به دست هم میدن تا به اون هدف برسیم.

چند تا خاطره براتون بگم. ?‍

اولین برنامه، بازدید از مزرعه لوبیا و گل های آفتابگردون، جاده دماوند_شهر آبسرد

خونه ی خواهرم مهمون بودم، و خیلی اتفاقی و بدون اینکه درخواستی کرده باشم برنامه چیده شد. ?

مزرعه لوبیا_آبسرد_دماوند_جمعه  1401/6/18
مزرعه لوبیا_آبسرد_دماوند_جمعه 1401/6/18
مزرعه لوبیا
مزرعه لوبیا

دومین برنامه، بازدید از موزه زمان، تهران_زعفرانیه

پسرم با دوستاش میخواست اتاق فرار بره؛ اومدم روی نقشه مسیریابی کنم؛ دیدم نزدیکی اتاق فرار؛ موزه زمانه؛ بدون اینکه از قبل برنامه ای برای اون روز چیده باشم؛ همسفر شدم

موزه زمان_جمعه  1401/6/25
موزه زمان_جمعه 1401/6/25

●یه روز بارونی خیلی دوست داشتم برم بیرون، همون موقع دوستم تبسم جان، تماس گرفتن که هوا دونفره اس؟ میای بریم بیرون ؟ و با هم رفتیم کوهسار

شما هم اگه تجربه ای دارین، لطفا به اشتراک بذارین


رویاهاتحقق رویاهارویاهای دست یافتنیرویاهای منطبیعتگردی
خودت را در مسیر رویاهات قرار بده
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید