ویرگول
ورودثبت نام
خمول
خمول
خواندن ۴ دقیقه·۱۳ روز پیش

تعطیلات خود را چگونه گذراندم !

این گونه 👇👇
این گونه 👇👇

امروز شهریور از نیمه گذشت . عده ای  دارن از کربلا برمیگردن عده ای میرن پابوس امام رضا و عده ای دارن از پابوسی برمیگردن و یه عده هم هزارتوهای جاده های شمال رو بند آوردن.

من سفر نرفتم ، روایت چند روز اخیر رو فکر کردم اسمش رو چی بذارم . این شد 👇

(هفته نوشت )

🔸️اول از همه به رسم قدیم شربت نذری گلاب زعفرونی درست کردم البته در حد یه پارچ .

🔸️بعدش  دل و روده یه کمد رو ریختم بیرون و از نو بهش سروسامون دادم .

🔸️۲۰ صفحه ای از کتابی که گروهی میخونیم رو با تمرکز خوندم چون مجتمع تقریبا از ساکنین خالی شده .

🔸️مجموعه مستندی در باره خواب دیدم که دو نکته ش یادم مونده یکیش اصطلاح (  get leg ) و دیگری اینکه بعضیها برای تنظبم خواب از قرص ( ملاتونین ) استفاده میکنن .


🔷️نکته : پرواززدگی یا  ( Jet lag ) یک وضعیت فیزیولوژیک است که از تغییرات ریتم شبانه‌روزی بدن اتفاق می‌افتد و ناشی از مسافرت‌های طولانی (از شرق به غرب یا برعکس) است که در آن تنظیم خواب فرد به علت اختلاف ساعت مبدأ با مقصد پرواز به هم می‌ریزد.


🔸️یه مجموعه آشپزی با تم طنز  از ( جیمز می ) مجری معروف که باعث شد همسرم تشویق بشه و یه روز با خریدن آرد کیک و پختن اون  حسابی ذوق زده ام کنه 🔸️.و چند قسمت از  مینی سریال ترکی  ( Terzy)  رو دیدم که فکر کنم معادل  ( درزی) خودمون هست به معنی ( خیاط ) این اولین باره که یه سریال ترکی میبینم ،واقعا آب دوغ خیاری هست ،هر چند کنجکاو شدم ببینم کارگردان چطور میخواد سریال رو جمع کنه .

🔸️فیلم (ناپلئون ) رو خواستم ببینم  فیلم  با صحنه گیوتین زدن ماری آنتوانت شروع شد و همون جا قطعش کردم و ادامه ندادم . 

🔸️دو بار و هر بار دو سه ساعت تپه پیمایی کردم و کلی سوژه عکس پیدا کردم .

یه سوژه نزدیک به پاییز
یه سوژه نزدیک به پاییز


🔸️یه روز عصر هم برای پیدا کردن یه قفسه دیواری  یا چیزی شبیه میز ناخنکارها برای کتابها  و وسایلم ، سمساری ها رو گشتم و چیزی که مد نظرم بود رو پیدا نکردم عوضش موقع برگشتن مجبور شدم یه  خیابون طویل رو پیاده طی کنم که هم فال شد هم تماشا،  پیاده رو که  دست کمی از فشن شوی خیابانی نداشت و کلی حراج تابستونی مغازه های آن چنانی و  بقول سقراط چه چیزها که من لازم نداشتم .


🔸️نان فوکوچیا درست کردم و فکر نکنم دیگه درست کنم اینقدر که زحمت داشت و چرب و چیلی بود .


🔸️یه روز ناهار به  جای باقالی پلو ،توی برنج کنسرو نخود سبز و شوید ریختم کمی هم زیره سبز بهش اضافه کردم،خوشمزه شد .انتظارش رو نداشتم .


🔸️یه روز صبحانه با خانواده  پنیر و چای شیرین و نون سنگک  مون رو گرفتیم دستمون با یه زیرانداز رفتیم پارک نزدیک خونمون ،توی خنکای صبح کنار عطر گلهای  همیشه بهار و رزماری  چاشت کردیم واقعا چسبید .

نیم دایره تعادل ( توپ بوسو)
نیم دایره تعادل ( توپ بوسو)


🔸️و دیروز یه آگهی دیدم در مورد برگزاری نمایشگاه لوازم و تجهیزات ورزشی در ایران مال ، با همسرم عصری رفتیم .بعد از کلی سرگردونی توی طبقات و آسانسورها بالاخره نمایشگاه رو پیداش کردیم ،دنبال یه وسیله ای بودم . ( نیم دایره تعادل یا توپ بوسو ) ،اتفاقا یکی از غرفه ها یه نمونه ش رو داشت . قیمتش یک میلیون و صدهزار تومن بود .  اگه یه میلیون تخفیف میداد میتونستم اونو بخرم 🤣

همسرم کارکرد وسیله رو پرسید براش توضیح دادم گفت اینکه شبیه ماهی تابه است که خودت داری ؟ منظورش ماهی تابه ( ووک ) بود !!!!

ماهی تابه .....حرکات تعادلی  🤣🤣

🔷️نکته :

توپ بوسو یک نیمه توپ تعادلی است که یک طرف پایدار (صاف) و یک طرف ناپایدار (گرد) دارد. این توپ را می ‌توان برای تقویت عضلات تنه و توانایی حفظ تعادل به کار برد. هنگامی که روی این توپ می ‌‌روید، بدنتان مدام جابه‌جا می ‌شود و عضلات برای حفظ تعادل منقبض می ‌شوند. به این ترتیب کالری بیشتری می ‌سوزانید و هماهنگی عضلات و توانایی تعادلی ‌تان تقویت می شود.

ووک ماهی تابه جهانی ، نماد صرفه جویی
ووک ماهی تابه جهانی ، نماد صرفه جویی


از خیرش گذشتم و تصمیم گرفتیم چرخی توی مال بزنیم .کتابخونه ش رو خیلی دوست دارم و مملو از جمعیت مشتاقی بود که با فضای کتابخونه عکسهای روشنفکرانه طور میگرفتن .آخ که چقدر دلم میخواست یه روز خلوت بتونم اونجا بشینم کتاب بخونم . یه آرزوی تقریبا محال ........

🔸️چون هوا تاریک شده بود رفتیم و آب نمای موزیکال رو هم چند دقیقه ای  دیدیم ،خبری از آهنگهای شادی که قبلا پخش میشد نبود .و فواره ها به زیبایی با .تک نوازی .ویولون بیژن مرتضوی و  آهنگ وطنم سالار عقیلی در پهنه تاریک شب می رقصیدن .

آب نمای موزیکال ایران مال
آب نمای موزیکال ایران مال


ساعت ۱۰ شب خسته و گرسنه برگشتیم خونه .

🔸️امروز هم که مهمون داشتم و الان همه خوابیدن .

نتیجه گیری هفته نوشت :

کالاهای زیادی توی بازار وجود دارد که به درد ما نمیخورد ،آنهایی هم که به درد ما میخورند و لازم داریم وقتی قیمتشان را می فهمیم متوجه میشویم که خیلی به درد بخور نیستند و بدون آنها هم میشود زندگی کرد .




ماهی تابه ووکنیم دایره تعادلیتعطیلات تابستانایران مالآب نمای موزیکال
خدایا چنان کن سرانجام کار که تو خشنود باشی و ما رستگار ?
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید