ویرگول
ورودثبت نام
خمول
خمول
خواندن ۵ دقیقه·۱ سال پیش

دانش آموزان کلاس ششم AوB.....جودی ابوت و رفیق مثل غارنشین ها نباش

ما تا چه حد  توانایی ها و مهارت های خودمون رو میشناسیم   ؟ از توانایی و مهارت بچه هامون چی میدونیم ؟

آیا میتونیم حدس بزنیم بچه هامون چقدر به توانایی هاشون آشنا هستن ؟ چطور میتونیم  بهشون کمک کنیم خودشون رو بهتر و بیشتر بشناسن ؟


 کودکان به توجه شما نیاز دارند ?
کودکان به توجه شما نیاز دارند ?


در صفحه ۳۶ کتاب بابا لنگ دراز  (که آرزو دارم روزی جز کتب درسی تدریس بشه )  جودی ابوت از توانایی ها و مهارتهاش میگه و قرار شد بچه های کلاس ششم هم در صورت تمایل به این سوال جواب بدن که چه مهارتهایی دارن ؟

پ ن :

اگه سوال براتون پیش اومده که موضوع چیه بخش ابتدایی این متن رو با عنوان (کاچی به از هیچی )از اینجا مطالعه کنید ?

https://vrgl.ir/AuxKK


منتخبی از پاسخ های بچه ها رو عینا نقل میکنم :

✴من دوخت و دوز را خوب بلدم .

من می توانم در عرض ۱۰ دقیقه برای کلاس زبان یا مدرسه آماده بشم .

من میتوانم با خواهرم جنگ و دعوا و خون و خونریزی کنم .

من میتوانم اتاقم را که وقتی انگار بمب توش ترکیده در یک ساعت یا کمتر مرتب کنم .

من میتوانم با کامپیوتر کار کنم و کمی از آن سر درمیاورم.

من میتوانم خشمم را کنترل کنم .

من میتوانم بعضی اوقات از  مسائل بسیار سخت ریاضی سر در بیاورم.

من میتوانم کمی خوب نقاشی کنم .

من میتوانم با اجازه ی مامانم از چسب حرارتی استفاده کنم (خیلی مهم )


✴من میتوانم خیلی خوب شنا کنم .

من در نقاشی بدون کلاس رفتن مهارت زیادی دارم .

ذهن خلاقی دارم و میتوانم چیزها را جایگزین کنم مثلا اگر بخواهم وسیله ای درست کنم و وسایلش را نداشته باشم جایگزین میکنم .

از همه راهها به خواسته ام میرسم و اراده بالایی دارم .

توان این را دارم که در ذهنم چیزهایی بسازم مثلا میتوانم فیلم کاملی را در ذهنم قبل از خواب بسازم و ببینم با تمام جزئیات و تمام دقایق .

در آشپزی تبحر دارم .

در ست کردن دکوراسیون و لباس  خوب هستم .

مهارت رهبری کردن دارم (اگر دیگران اجازه دهند )

مهارت پس انداز کردن .


✴من خیلی خوب کاردستی درست میکنم و نقاشی کشیدن هم خوب است .

هر وقت حوصله ام سر میرود برای خودم داستان میگویم یعنی از خودم درمیاورم و یا قصه های دیگر را تغییر میدهم .

خیلی خوب غذا درست میکنم .

با همسن و سالهای خودم یا کسانی که ۳سال بزرگتر یا کوچکتر از من هستند خیلی خوب کنار میام .

خیلی خرید کردن را دوست دارم و خیلی خوب اینکار را انجام میدهم .

سعی میکنم دیگران را درک کنم .

بقول دوستم بخشنده هستم

شنا و هند بال را خیلی دوست دارم و بلدم .

خیلی خوب نظر میدم .

میتوانم دیگران را خوب کنترل کنم بجز بچه های کوچک .


✴من میتوانم عروسک درست کنم با نمد و بعد به افرادی که دوستشان دارم هدیه بدهم .

من بلدم زمانی که لباس یا شلوارم پاره شود خودم بدوزم(کوک زدن ،زنجیره، دندان موشی )را بلدم .

میتوانم به خواهرم عشق بورزم و به آن با پول خودم هدیه بدهم .

بلدم ماهرانه اسکیت بازی کنم همچنین دوچرخه و اسکوتر .

میتوانم خودم ساز بسازم .

بلدم زیاد بستنی بخورم .

بلدم ژیمناستیک بروم بدون کلاس .


✴من بلدم با دوربین عکس حرفه ای بگیرم.

بلدم تاتر بازی کنم .

بلدم به طبیعت آسیب نرسانم .

بلدم فقط و فقط تخم مرغ درست کنم ولی بلد نیستم نیمرو درست کنم .

بلدم جت برد بازی کنم .

بلدم کوک بزنم.


✴من میتوانم (نه )بگم .

در بسکتبال حرفه ای هستم .

در گلدوزی و دوخت و دوز مهارت دارم.

در کاردستی و کارهای هنری مهارت دارم .

شنونده و نویسنده خوبی هستم .

من صبور هستم .

میتوانم به تنهایی خرید بروم .

امانت دار خوبی هستم .

پول نگه دار هستم .

میتوانم لباس ست کنم .

در انواع نقاشی (آبرنگ و گواش و رنگ روغن)استعداد دارم .

وسایلم را خوب و مرتب نگه داری میکنم .

جوراب هایم را می شویم.

کمک به مادرم میکنم .


✴من توانایی دارم با حیوانات ارتباط برقرار کنم .

من میتوانم بخیه بزنم .

من مهارت دارم با اسکوتر برقی راه بروم .

من بلدم صدای ویبره گوشی در بیاورم.


✴من در حال یاد گرفتن هندبال حرفه ای هستم و تا الان به ۳ مسابقه دعوت شدم .

من در حال یاد گرفتن سنتور هستم .

من سعی میکنم که بتوانم آب کرفس را بخورم چون برای سلامتی خوب ولی تلخ است .

من میتوانم برادرم را نگه دارم تا مادر و پدرم به کارهایشان برسند .

میتوانم گیاهان مختلفی را بکارم و از آنها نگهداری کنم .

من در حال خواندن زبان انگلیسی هستم .

من میتوانم ۷ کتاب را در دو یا دو و نیم ماه بخوانم .


✴در ریاضی مهارت زیادی دارم یعنی میتوانم ریاضی را به صورت بازی و ریاضی برای خودم توضیح دهم .

میتوانم یک پسربچه شیطون ۵ساله و یک دختر بچه ۲ساله را تنها نگه دارم البته نمیتوانم سرویس بهداشتی ببرمشون.

بچه ها را بخوبی سرگرم میکنم به صورتی که دست از سر کچل مادراشون بردارند.

بچه های کوچک را میخوابونم.

همیشه گردگیری کل خانه با من است و هیچوقت مادرم گردگیری نمیکند .

سلیقه در خرید کردن و ست کردن .

درست کردن غذاهای آسون مثل سالاد اولویه و نیمرو و املت و خورشت آلو

درست کردن سالاد همه مهمونی ها با من است .

خیلی خیلی خوب راز داری میکنم .

خیلی مهربانم بیش از حد مهربانم در حدی که مهربانی خیلی اذیتم کرده .

عاشق خرید کردن هستم و خیلی خوب نظر برای خرید کردن میدهم .

بلدم دستبند و شال گردن با کاموا درست کنم .

بسکتبال خوب کار میکنم .

نگهداری از پول .

دست نوشته های بچه های کلاس ششم AوB
دست نوشته های بچه های کلاس ششم AوB


✴✴✴✴✴✴✴

و حسن ختام چند کلام آخر از کتاب( رفیق ...مثل غارنشین ها نباش ،با کلاس باش ) از مجموعه دوازده جلدی( مهارت های آدم بودن ) که مدیریت هوش هیجانی را به روشی طنز گونه به کودکان میآموزد .?

✍بعنوان پدر و مادر ،ما بهترین شغل دنیا را داریم،ما شاهد بزرگ شدن و تغییر کردن فرزندانمان و رسیدن آنها به آرزوهایشان هستیم و ما هم بزرگ میشویم و درست در کنار آنها و با دست یافتن آنها به آرزوهایشان، ما هم به آرزوهایمان میرسیم و این چیزی است که پدرومادربودن را سخت ترین شغل دنیا کرده است .نقش ما روزبه روز تغییر میکند .علاوه بر آن ما درحین بزرگ شدن فرزندانمان مطالب زیادی یاد میگیریم .?














کلاس ششمزبان انگلیسیهوش هیجانیتخم مرغ
خدایا چنان کن سرانجام کار که تو خشنود باشی و ما رستگار ?
چالش هفته فرصتی هست که در مورد موضوعات مختلف بنویسیم، شما میتونید در مورد هر یک از موضوعات چالش بنویسید و هم اینکه موضوع مورد نظرتون رو در قالب یک پست منتشر کنید، در هر صورت لطفا تگ «چالش هفته» فراموش نشه، لیست موضوعات، توضیحات، انتقاد، پیشنهاد در: https://vrgl.ir/bg7Sp
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید