ویرگول
ورودثبت نام
خمول
خمول
خواندن ۴ دقیقه·۵ ماه پیش

یاد داشتی بر سریال ( نون ،خ ) وسریال ( حشاشین )

نون خ مخفف نورالدین خانزادی ، آیا یک سریال طنز سطحی هست ؟
نون خ مخفف نورالدین خانزادی ، آیا یک سریال طنز سطحی هست ؟


یاد داشتی بر( نون خ)

دیشب  مهمون داشتیم و خوشحال بودم که تا ساعت ۱۰ تقریبا توی آشپزخونه کاری نمونده بود ، نقشه کشیده بودم  به اتفاق مهمونا سریال( نون خ) رو ببینیم و اگه قسمت شد در باره ماجراهایی که (سعید آقاخانی) دست گذاشته روی اونها گفتگو کنیم  ، تلویزیون رو روشن کردم و سریال شروع شده بود ، اما اینطور  شد که این گفتگو شکل نگرفته توی نطفه خفه شد  !!!!

لطفا موقع خودندن موارد زیر فک پایین تون رو منقبض کنید و دهنتون  رو بدین یه طرف  یعنی با  دهن کجی ترین شکل ممکن بخونید 😉👌

بغیر از قسمتهای داخل پرانتز 😀

مهمان شماره یک  : بازم که میخوای اینا رو نگا کنی ؟؟

مهمان شماره ۲  : این دختره ( منظورش روناک ) چقدر گنده لاته!!!

مهمان شماره ۳ :همون طور که سرش توی گوشیه: من اصلا تلویزیون ایران نگاه نمیکنم .!!!

مهمان شماره ۴ : سریال اکازیون رو دیدی ( برام با هیجان تعریف میکنه بدون توجه به اینکه من نمیتونم همزمان هم سریال ببینم هم سریال بشنوم !!!!)

مهمان شماره ۵: اینا( منظورش بازیگران سریال هست ) که همش حرف میزنن !!!

مهمان شماره ۶: من فقط یه قسمت رو دیدم ( اونم خونه ما دیده بود ) .

مهمان شماره ۷: مشغول بازی با گوشی و توی عالم خودشه چون فقط ۹ سالشه .

بدون هیچ صحبتی یا دفاعی تلویزیون رو خاموش میکنم .و سکوت .

نون خ و عمو کاووس
نون خ و عمو کاووس


خانواده ای رو می شناسم که چند سال پیش وقتی اولین فصل نون خ پخش میشد ، حاضر نبودن حتی یه قسمت از این سریال رو ببینن و بعدا همین سریال رو از شبکه های ماهواره ای میدیدن ، با چشمای  خودم دیدم و چقدر هم لحظه شماری میکردن و حاضر نبودن یک ثانیه اش رو از دست بدن.

راستش من هیچ این حجم از مقاومت رو نمیتونم درک کنم .

درسته که انواع و اقسام سریال و مو مینی سریال تخیلی و اکشن و مفهومی برند و غیر برند دم دسته ،  اما گاهی لازمه  ،همون قدر که دنیاهای موازی رو  در می نوردیم،  نیم نگاهی هم به جامعه واقعی که داریم توش زندگی میکنیم بندازیم .

سعید آقاخانی دمش گرم تا حد ممکن به معضلات جامعه امروز پرداخته ،از فصل ۵ که در حال پخش هست من اینا یادمه :

معیشت روستائیان و درآمدزایی و کارآفرینی ، مسائل زیست محیطی و قاچاق گونه های در معرض انقراض ، اقوام و آداب و رسوم ،مشکلات  مناطق محروم کشور ، کولبرها، قاچاق اعضا بدن،و از همه مهمتر روابط انسانی و ارزشهای اخلاقی .


نقطه عطف سریال دست گذاشتن روی دوگانگی آدم های سریال هست ، آدمهایی که شبیه خود ما هستن و دائما در معرض انتخاب و تصمیم گیری هستن و هر لحظه با وزیدن نسیمی، بدون تامل و تنها بر اساس منافع فردی  موافق یا مخالف امری  میشن و تنها نورالدین خانزادی یا همون ( نون خ ) هست که کمتر از دیگران اشتباه میکنه چون به یه چیز محکم دست انداخته ، به(انسانیت)  و هم اونه که در نقش وجدان بیدار دائما بهشون خروج از مسیر درست رو یاد آوری میکنه و هم به این دلیل مورد مضحکه قرار میگیره تا حدی که نزدیکترین کسان با کشیدن کاریکاتورش بهش می خندن .

جوان تر های روستا ، سرشار از دسترسی به اطلاعات اما خام و بی تجربه
جوان تر های روستا ، سرشار از دسترسی به اطلاعات اما خام و بی تجربه


و یاد داشتی بر (حشاشین )

سریال ASSASIN ساخته کشور مصر بر اساس ماجراهای   ساکنین قلعه الموت
سریال ASSASIN ساخته کشور مصر بر اساس ماجراهای ساکنین قلعه الموت


پسرم چند روزه پیله کرده که این سریال رو ببینم،البته که خواهم دید و اتفاقا مشتاق هم هستم ببینم مصری ها ،(خداوند الموت) رو چطور به دنیا معرفی کردن .

فعلا تنها واکنشم اینه اگه که قراره به درک درستی از شخصیت (حسن صباح) برسیم فقط به این سریال بسنده نکنیم ، حداقل دوتا کتاب ، چند تا نقد و تحلیل هم کنارش بخونیم   . شاید ما نتونیم به حقیقت کامل ماجرا پی ببریم و همواره چیزایی هست که فقط خداوند از اونها آگاه هست . اما نباید ساخته ذهن دیگران رو هم دربست و تمام و کمال بپذیریم.

✔پ ن

حداقل چیزی که من میدونم اینه که خود کلمه ( حشاشین ) به معنای مصرف کنندگان حشیش نیست بلکه به معنی جمع آوری کنندگان گیاهان دارویی هست که در مناطق کوهستانی الموت فراوان هست .





نون خحشاشینقلعه الموتارشهای اخلاقیسریال طنز
خدایا چنان کن سرانجام کار که تو خشنود باشی و ما رستگار ?
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید