ویرگول
ورودثبت نام
علی خدائی
علی خدائی
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

تربت حضرت ابوالفضل‌عباس علیه السلام

????مرحوم آیت‌الله شیخ علی فلسفی در كتاب مجموعه انوار علمی معصومین(علیهم‌السلام) اين كرامت را آورده‌اند:

حاج شيخ اسماعيل تائب تبریزی، فاضل عابد معاصر و داراي تاليفات فراوان، كه اين جانب افتخار شاگردي او را داشتم، مي‏فرمود:

?متولي حرم حضرت عباس عليه‌السلام گفت: من به گوش دردي مبتلا شدم و كارم كم كم به جايي رسيد كه اطباي بغداد عاجز شده و به من توصيه كردند كه به بيمارستان‌هاي خارج بروم.

?در يكي از بيمارستان‌هاي خارج، تحت برنامه، بستري شدم و پس از معاينه و آزمايش، اعضاي شوراي پزشكي گفتند كه بايد مورد عمل جراحي قرار بگيرم، ولي گفتند نود درصد امكان خطر وجود دارد.
به آنان گفتم: امشب را مهلت دهيد تا راي خود را اظهار نمايم.

?در آن شب بسيار محزون بودم، اما يك مرتبه با خود گفتم، بيماران از خاك كربلا شفا مي‏گيرند و من، كه خود متولي قبر مطهر هستم، از اين فيض محرومم!
خوشبختانه قدري از خاك قبر حضرت عباس عليه‌السلام با خود همراه داشتم.
با حال توجه قدري از آن خاك را در گوشم ريختم و خوابيدم. صبح ديدم چرك خارج نشده و درد آن ساكت شده است.

?پزشكان براي گرفتن پاسخ نزد من آمدند، گفتم باز گوش مرا مورد آزمايش قرار دهيد. اين بار كه معاينه كردند، ديدند عارضه كاملا برطرف شده است.
فورا كميسيون پزشكي تشكيل يافت و در باب اين حادثه‏ معجزه‏ آسا بحثهايي صورت گرفت. در طول بحث نظراتي داده شد و قرار شد نظر خود من را نيز در اين مسئله جويا شوند.

?من در جواب گفتم: به واسطه‏ خاك قبر حضرت عباس عليه السلام است.
با شگفتي گفتند: آيا از آن خاك چيزي باقي مانده است؟
گفتم: بلي، و به ايشان دادم. تربت حضرت را سه روز در آزمايشگاه مورد تجزيه و تحليل قرار دادند، روز چهارم پزشك آمد و با حال اشك گفت: سه روز آن را در دستگاه گذاشته‏ ام و مي‏بينم خاك و خون است و اثر شفا در آن خون مي‏باشد.
آري، در آن مدت كه در آن كشور بودم، همه جا در مجالس و محافل از اين كرامت سخن مي‏گفتند و جمعيت فراواني از فرقه‏ كفار شيفته‏ آن بزرگوار شدند و عده‏ اي هم كه از نزديك شاهد قضيه بودند به اسلام گرايش پيدا كردند..

? مجموعه انوار علمی معصومین علیهم‌السلام، آیت‌الله شیخ‌علی‌فلسفی ص۲۳۵





✾? علی‌خدای ?✾

تربت حضرتحضرت عباس
علی‌خدائی فوق لیسانس منطق‌وفلسفه ‌ ۲ادبیات‌عرب۳اصول‌فقه۴علوم‌قرانی‌وحدیث
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید