ویرگول
ورودثبت نام
سعیده عزیزی
سعیده عزیزی
خواندن ۲ دقیقه·۳ روز پیش

باریستای دیجیتال مارکتینگ: هر روز یک درس جدید!

باریستای باحال
باریستای باحال

وقتی خودم حس باریستای مبتدی رو گرفتم!

سلام، سعیده عزیزی هستم. دیروز یه موقعیت خیلی خنده‌دار برام پیش اومد که یاد یه سری ویدئوهای ترند شده تو اینستاگرام افتادم. حتماً دیدید، همون سناریویی که مشتری میره کافی‌شاپ و باریستا با کلی اعتماد به نفس سفارش رو می‌گیره، بعد یهو می‌گه: "راستی، من حین کار باید موزیک گوش بدم!" و بعد موزیک شروع میشه و مشتری متوجه میشه باریستا تازه جلسه اول یادگیری قهوه‌ رو گوش می‌کنه. تازه وقتی مشخص میشه که اسپیکر به بلوتوث وصله و مشتری هم همه چیز رو می‌شنوه، اوج داستانه!

اما این کمدی رو بذارید کنار اتفاقی که دیروز خودم تجربه کردم. به عنوان یه دیجیتال مارکتر، همیشه سعی می‌کنم با آخرین مقالات و آموزش‌ها به‌روز باشم. دیروز یه مقاله از عادل طالبی می‌خوندم، عنوانش؟ "چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟"
با خوندن این عنوان، حس اون باریستایی که در حال یادگیری قهوه زدن بود، تو وجودم زنده شد. یه لحظه انگار مشتریام کنارم بودن و داشتن فکر می‌کردن: "این بابا هم اول کاره؟"

یک دیجیتال مارکتر، همیشه در حال یادگیری!

واقعیت اینه که این حس خیلی طبیعی و جالبه! توی این دنیای دیجیتال، هیچ‌وقت نمی‌تونی بگی "تمومه، من همه چیز رو بلدم." هر روز ترندهای جدید، ابزارهای نو، و تغییرات الگوریتم‌ها مثل یه موج بلند از راه می‌رسن و ماها رو می‌برن سمت یادگیری. شاید بعضی‌ها فکر کنن که وقتی دیجیتال مارکتر شدی، همه چیز رو می‌دونی، اما حقیقت اینه که ما همیشه باریستاهایی هستیم که دارن "درس یک" رو گوش میدن!

تجربه‌ی من؟

حتی خودم هم بعد از چندین سال تجربه، هنوز گاهی به مقاله‌هایی برمی‌خورم که باید از پایه بخونم. این به معنی ضعف نیست؛ بلکه نشون میده چقدر دنیا سریع عوض میشه. پس اگه یه دیجیتال مارکتر تازه‌کار یا حتی حرفه‌ای هستید، از این که مثل باریستاهای اینستاگرامی یه تلنتی رو از پایه شروع کنید، نترسید! ما هم همزمان داریم یاد می‌گیریم، ما هم اسپیکرمون به بلوتوث وصله و همه صدای یادگیریمون رو توی عملکردمون می‌بینن و می‌شنون.

یه تلنگر: یادگیری همیشگی‌ست!

پس اگه دفعه بعد دیدید که وسط یه پروژه سنگین، یه مقاله به چشمتون خورد که با عنوان "چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟" شروع میشه، لبخند بزنید. شما هم مثل من، مثل همون باریستاهای باحال اینستاگرام، در حال یادگیری هستید. مهم نیست چند ساله کار می‌کنید، توی این کار همیشه باید یاد بگیریم و پیش بریم.

https://virgool.io/@adeltalebi/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%B4%D9%88%DB%8C%D9%85-f5we34wy3rbd
دیجیتالاعتماد نفسدیجیتال مارکتینگبازاریابیتولید محتوا
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید