ویرگول
ورودثبت نام
سینا محمدیان
سینا محمدیان
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

طرح توجیهی مرغداری !

وقتی شب چهارشنبه سوری توی اجلاس مهمی که در تولد بچه خواهر همسرم با باجناق هام و فامیل ها داشتیم فهمیدم که مرغ شده کیلو ۴۰ تومن،یه لحظه یه فکری به ذهنم رسید!
سوله ها رو دیگه ندم اجاره!بیام توشون مرغ بندازم!والا به خدا! سود داره!حداقل خوراک خودم و فامیل رو میدم دیگه!
یادم اومد ۳ ماه دیگه هم سررسید اجاره است و به طرف میگم خوش گلدی،بلندش میکنم و مرغ می اندازم!
یه لحظه سینای دانا اومد بالا و گفت اوهوی!پس اصل فوکوس چی؟
اصل کارآموزی چی؟
اصل اینکه فردا مردی میگن کی مرد چی؟!آقا سینای بیمه فروش مرغدار؟!
بعد گفتم بابا بیخیال چیزا میگه این سینای دانای ما،یک سرایدار میگیری و یک دکتر میاد هر روز به این مرغا دوا داروو میده!
یهو باجناقم گفت میدونی مرغا گشنه بشن همدیگه رو میخورن!
گفتم جان؟!
گفت میدونی یک پرنده ی آلوده و مریض با مدفوعش میتونه ۵۰۰ تا مرغ رو بزنه زمین!
بعد سینای دانا گفت تو توانایی مواجهه با ۵۰ میلیون ضرر توی یک شب رو داری؟
کارمندم که برای خودش روزی کسی بوده،۱۵ سال پیش به خاطر قطع برق ۱۰ تن پنیرش یک روزه فاسد شد و از عرش اومد به موکت!
همون جا توی مهمونی شروع کردم به سرچ کردن در مورد طرح توجیهی و انواع و اقسام مثال های طرح توجیهی مرغ اومد بالا و یکی از طرح های کوچکش که نزدیک به ۸۰ هزار تومان میفروختش میگفت باید ۱۲۰ میلیون بدون احتساب جا و مکان مرغداری ۱۰۰ متر مربعی هزینه کنی و ماهی ۷ میلیون برداری!
هفت ضرب در دوازده میشه چند؟
۸۴ میلیون!
۱۲۰ تومن هزینه کنم که سر سال ۸۴ تومن بردارم!
خب من الان اجاره میدم سوله ها رو چقدر نصیبم میشه؟
بدون محاسبه ی استهلاک ساختمون به فرض سالی ۴۸ میلیون سود میکنم!هیچ دردسری هم ندارم!هیچ! و با این پول که اندک هست اما تمرکزم رو روی کار اصلیم بهم نمیزنه!
خیلی کسب و کارها از دور خوبن!
اما وقتی از نزدیک نگاشون میکنی میگی وای!نه بابا!
نمی صرفه!
آواز دوهول شنیدن از دور خوش است و از نزدیک باید گران ترین سرمایه یعنی زمان زیاد بذاری تا بتونی به نقطه ی سر به سر درآمدت برسی.
پس هر زمان احساس کردید مرغ همسایه غازه و خواستید برید کسب و کار اون شخص رو خودتون داشته باشید یه مقدار آگاه بشید از زحمات و سختی های کارش،از دردسر هاش و هزینه های زمانی و مالی اش

کاسبیتمرکزمرغداریحساب وکتابدرآمد
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید