ویرگول
ورودثبت نام
فاطمه بهبهانی نژاد
فاطمه بهبهانی نژاد
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

مقایسه کردن خود با دیگران


یکی از مهمترین مهارتهایی که می تونه باعث بشه ما زندگی آرام و بی دغدغه ای داشته باشیم و از زندگیمونلذت ببریم، این هستش که، خودمون رو با دیگران مقایسه نکنیم.

مقایسه کردن خودمون با دیگران بزرگترین توهین به شخص خودمون هستش و خود ارزشمندمون رو زیر سوالمی بره.

ما فقط حق داریم خودمون رو با دیروز خودمون مقایسه کنیم ، که آیا نصبت به گذشتمون رشدی داشتیم یانداشتیم ، و رکورد دیروز خودمون رو بشکنیم ، تا به موفقیت دست پیدا کنیم.

اتفاقی که برای کسانی که دایمأ خودشون و زندگیشون را با دیگران مقایسه میکنند میوفته این هستش که،

آرامش از زندگیشون گرفته میشه

عزت نفس و اعتماد به نفسشون کم میشه

اون حال خوب و احساس شادی که در زندگی داشتند، جای خودش رو به احساسات منفی مانند خودکم بینی وحسادت به دیگران میده

و هیچ وقت از خودشون و زندگیشون رضایت کامل ندارند و در نهایت دچار افسردگی می شوند.

پس هر موقع خواستیم خودمون و یا عزیزانمون رو با دیگران مقایسه کنیم ،

یک تلنگری به خودمون بزنیم و با خودمون بگیم:

من یک انسان منحصر به فرد آفریده شده ام .

من ارزشمندی و توانایی های خودم رو دارم.

من نیازی ندارم شبیهه کسی باشم تا ارزشمند دیده شوم.

من نیازی ندارم خودم رو با دیگران مقایسه کنم.

و نعمتهایی رو که خداوند به من عطا کرده رو ببینمشون و ازشون غافل نشم ، و فقط با الگو برداری مثبت ازدیگران و با داشتن تواناییهای خودم، تمام تلاشم رو بکنم که نقاط قوت شخصیت خودم رو رشد بدم و در نهایتبهترین خودم رو زندگی کنم.

فاطمه بهبهانی نژاد

روالنشناس

مقایسه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید