به تازگی خبر جالبی از فیلم Gladiator 2 شنیدم که به شدت به روند بازاریابی فیلمها کمک خواهد کرد. برای اولین بار، ظرف پفیلا این فیلم با قابلیت واقعیت افزوده عرضه میشود. با اسکن بارکد روی ظرف و قرار دادن گوشی در آن، مخاطبان میتوانند صحنههای نبرد گلادیاتور را بهطور زنده و تعاملی در دستان خود تماشا کنند. این نوع تجربه، علاوه بر اینکه هیجان فیلم را بیشتر میکند، به شکلی جدید و جذاب، تعامل مخاطب با فیلم را افزایش میدهد.
از نظر بازاریابی، این حرکت چند مزیت مهم دارد:
ایجاد تجربه تعاملی: این ظرف، تنها یک محصول جانبی نیست، بلکه به یک ابزار تعاملی تبدیل میشود که ارتباط عمیقتری بین مخاطب و دنیای فیلم ایجاد میکند. این تجربه موجب میشود که طرفداران به جای تماشای صرف فیلم، بخشی از آن شوند.
تمایز در بازار: در دنیای پررقابت محصولات سینمایی، این ایده نوآورانه باعث میشود که محصول از دیگر محصولات مشابه متمایز شود. ظرف پفیلا نه تنها مصرفکننده را به دنیای فیلم میبرد، بلکه تجربهای فراتر از تماشای ساده فیلم فراهم میکند.
فرصتهای جدید برای بازاریابی: این محصول میتواند به عنوان یک هدیه ویژه یا ابزار تبلیغاتی در کمپینهای سینمایی یا جشنوارهها استفاده شود و به برند فیلم کمک کند تا دیده شدن و تعامل بیشتری با مخاطبان داشته باشد.
ایجاد وفاداری به برند: این تجربههای منحصر به فرد باعث میشود مخاطبان ارتباط بیشتری با برند فیلم برقرار کنند و این احساس تعلق میتواند به ایجاد مخاطبانی وفادار منجر شود.
بازاریابی ویروسی: مخاطبانی که این تجربه جدید را امتحان میکنند، ممکن است آن را در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارند، که خود به تبلیغ رایگان و گسترش برند فیلم کمک میکند.
این ایده، نه تنها در راستای افزایش فروش محصولات جانبی است، بلکه به گسترش دنیای فیلم و ایجاد ارتباطی مستمر با مخاطبان کمک میکند. در نهایت، این نوع نوآوریها در بازاریابی میتوانند منجر به جذب مخاطبهای جدید و ایجاد تجربههای جدید برای طرفداران شوند.