ویرگول
ورودثبت نام
مهدی خالقی
مهدی خالقی
خواندن ۵ دقیقه·۴ سال پیش

9 کارتونِ نوستالژیک دهه 70 :)

امروز خیلی یهویی و اتفاقی یاد یکی از کارتون های دوران بچگی افتادم.
یاد اینکه چقدر اون کارتون رو دوست داشتم و چقدر از پخش شدندش خوشحال میشدم.
این خیلی حس خوبی به من داد، برای همین نشستم فکر کردم که دیگه چه کارتون هایی بودن که از دیدنشون لذت میبردم! و نتیجه این کار جمع شدن یه لیست 9 تایی از کارتون های نوستالژیک برای من بود.

به قول شهریار: پیرم و گاهی دلم یاد جوانی میکند :)

این رو هم بگم که، این کارتون ها مخصوص بچه های دهه هفتاد نیست!
خیلی هاشون هنوز هم از شبکه های مختلف پخش میشن، و شاید خیلی قبل تر از دهه 70 هم پخش شده باشه، راجع به تاریخ دقیق ساخت و یا پخش کارتون ها از تلوزیون اطلاعی ندارم!
فقط میدونم اونایی که متولد دهه 70 هستند، به احتمال زیاد با این کارتون ها خاطره دارند.
بریم سراغ کارتون ها!

کارتون شماره 1: گربه سگ!

گربه سگ
گربه سگ

من خیلی دوست داشتم کسی که ایده ساخت این برنامه کودک رو داده بِبینم و بهش بگم که آخه چه فکری کردی که همچین شخصیت مجهولی رو درست کردی! اونم برای برنامه کودک :)
اما در کل، داستان های جالبی داشت و من واقعا این کارتون رو دوست داشتم.


کارتون شماره 2: ردپای آبی!

ردپای آبی
ردپای آبی

با اینکه خیلی ها معتقدن، این کارتون یکی از حوصله سربرترین و رو مخ ترین کارتون های جهان هستی بوده، اما من واقعا اون رو دوست داشتم، و از بیننده های پر و پا قرصش بودم :)
مخصوصا عاشق اون دفترچه و خودکارش بودم. رفتن به داخل قاب عکس ها و نقاشی ها هم خیلی برام جالب بود :)


کارتون شماره 3: سفر های علمی!

سفر های علمی
سفر های علمی

این کارتون واقعا فوق العاده بود و هرچی دربارش بگم کم گفتم! هم برنامه کودک بود و هم بچه ها با دیدنش کلی چیز یاد میگرفتن.
درواقع باید بگم که این کارتون از زمان ساختش خیلی جلو تر بود!!


کارتون شماره 4: مِگامن!

مگامن
مگامن

من دیوانه وار این کارتون رو دوست داشتم و همیشه خودم رو جای این ربات میذاشتم، و اصلا همین کارتون بود که جرقه نوشتن این مطلب شد :)
داستانش هم راجع به دو گروه ربات (خوب و بد) بود که در داستان ها و شرایط متفاوت باهم مبارزه میکردن.


کارتون شماره 5: لاک‌پشت های نینجا!

لاک پشت های نینجا
لاک پشت های نینجا

راجع به این کارتون که اصلا نمیشه چیزی گفت!
فقط میتونم بگم که، مگه میشه کسی از این دیدن این کارتون لذت نبره؟!
من حتی بازیش رو هم داشتم و با SEGA بازیش میکردم :)

SEGA
SEGA

عکس بالا هم برای کسایی که SEGA رو یادشون رفته و یا اونایی که نمیدونن SEGA چیه!


کارتون شماره 6: تام و جری! (یا همون موش و گربه خودمون :)

موش و گربه
موش و گربه

به احتمال 99.9 درصد اگه همین الانم یه جا ببینم داره موش و گربه پخش میشه، با اشتیاق تماشا میکنم :)


کارتون شماره 7: باب اسفنجی!

باب اسفنجی
باب اسفنجی

به نظر من شخصیت پردازی این کارتون فوق العادست! و همه شخصیت ها دوست داشتنی هستند.
از باب اسفنجی و پاتریک گرفته تا پلانکتون و آقای خرچنگ (نا گفته نماند که شخصیت آقای خرچنگ رو واقعا دوست دارم من)
بی تفاوت بودن اختاپوس هم که واقعا عالیه و کلی طرفدار داره.
خلاصه که هر کدوم از شخصیت های باب اسفنجی، یه دنیا حرف و داستان دارن!


کارتون شماره 8: دیجیمون!

دیجیمون
دیجیمون

این کارتون هم تو مایه های مگامن بود و خیلی دوست داشتنی بود.
من عاشق اون صحنه های تبدیل شدنشون بودم :)



کارتون شماره 9: لوک خوش شانس!

لوک خوش شانس
لوک خوش شانس

و در آخر هم می‌رسیم به لوک خوش شانس و دالتون های بد شانس :)
این کارتون هم از اون کارتون هایی بود که من واقعا از پخش شدنش خوشحال میشدم. و به خاطر موقعیت های طنزی که ایجاد میکرد، باعث خنده هم میشد.


تموم شد! هم این لیست 9 تایی، و هم کودکی ما...!

راستش من هنوز هم، خیلی اوقات دیدن انیمیشن رو به بقیه فیلم ها ترجیح میدم! و به نظر من انیمیشن بزرگ و کوچک نداره، و همه میتونن از دیدنش لذت ببرن.

دو تا از انیمیشن های خفنی هم که اخیرا دیدم روح و کوکو بوده!

Coco
Coco

که از حق نگذریم، جفتشون هم فوق‌العاده هستند! اما من کوکو رو بیشتر دوست داشتم :)

پیشنهاد میکنم اگه تا الان ندیدین، حتما نگاه کنید!

Soul
Soul


به احتمال زیاد کارتون های دیگه ای هم هستن که از این لیست جا موندن!

مثلا کارتون فوتبالیست ها هم خیلی خوب بود. اما نگفتم به 3 تا دلیل:
اول اینکه) راجع به فوتبالیست ها زیاد صحبت شده!
دوم اینکه) شاید چون من فوتبالی نیستم، نخواستم که باشه!
و سوم اینکه) عدد 9 برای عنوان از 10 جذابیتش بیشتر بود :)

فوتبالیست ها
فوتبالیست ها

این عکس از فوتبالیست ها رو هم گذاشتم، تا دل کسایی که این کارتون رو دوست داشتن نشکنه?

اگه به نظرتون کارتون دیگه‌ای جامونده، حتما بگید که لیست کامل بشه.
ممنون که تا اینجای مطلب من رو همراهی کردین ^_^


کارتون های اضافه شده به پیشنهاد شما و دوستان:

قطره آب
قطره آب


تارزان
تارزان


افسانه شجاعان
افسانه شجاعان


بابالوها
بابالوها


گارفیلد
گارفیلد


آرتور
آرتور


هوهو خان، باد مهربان :)
هوهو خان، باد مهربان :)


ایکیوسان
ایکیوسان


ساعت برنارد
ساعت برنارد
کارآگاه گجت
کارآگاه گجت


خانه ما
خانه ما


دانشمندان بزرگ
دانشمندان بزرگ
ماجرا های کوشا
ماجرا های کوشا
رنگین کمان و عروسک چرا
رنگین کمان و عروسک چرا
خونه مادر بزرگه
خونه مادر بزرگه
قلقلی
قلقلی


پهلوانان
پهلوانان


این چیه؟
این چیه؟


باگز خرگوشه
باگز خرگوشه


تنسی تاکسیدو
تنسی تاکسیدو


اوگی و دوستان
اوگی و دوستان


تابالوگا
تابالوگا


شکارچیان اژدها
شکارچیان اژدها


پینگو
پینگو


جوجه جوجه طلایی
جوجه جوجه طلایی


کارآگاه کوالا
کارآگاه کوالا



پلنگ صورتی
پلنگ صورتی



شرک
شرک


کارخانه هیولا ها
کارخانه هیولا ها


داستان اسباب بازی
داستان اسباب بازی


در جستجوی نمو
در جستجوی نمو


الیور و دوستان
الیور و دوستان


ندگی جدید امپراطور
ندگی جدید امپراطور


شگفت انگیزان
شگفت انگیزان


دلاور کوچک
دلاور کوچک


قهرمان خیابان ها
قهرمان خیابان ها


میشل استروگف
میشل استروگف


کلاه قرمزی و پسر خاله
کلاه قرمزی و پسر خاله


یکی بود یکی نبود
یکی بود یکی نبود


کلاه قرمزی و سروناز
کلاه قرمزی و سروناز


زورو شگفت انگیز
زورو شگفت انگیز


میتی کومان
میتی کومان



 بازرس کراس
بازرس کراس


باب مورن
باب مورن


 آلن لیون
آلن لیون


بلیک و مولتیمر
بلیک و مولتیمر


داستان های پرماجرا
داستان های پرماجرا


ماجراهای خانم مالارد
ماجراهای خانم مالارد


شهر دایناسورها (گروه ضربت)
شهر دایناسورها (گروه ضربت)


اژدها سواران
اژدها سواران


سرندیپیتی
سرندیپیتی


کوتلاس
کوتلاس


سطل سحرآمیز
سطل سحرآمیز


خرس کوچولو
خرس کوچولو


فردی مورچه سیاه
فردی مورچه سیاه


خرس های مهربان
خرس های مهربان


کاپیتان زد
کاپیتان زد


خداوند لک‌لک‌ها را دوست دارد
خداوند لک‌لک‌ها را دوست دارد


زی‌زی گولو
زی‌زی گولو


سنجد
سنجد


رودرانر (میگ میگ)
رودرانر (میگ میگ)


الو! الو! من جوجو ام
الو! الو! من جوجو ام


دوقلو های افسانه ای
دوقلو های افسانه ای


سیندرلا
سیندرلا


سفید برفی
سفید برفی


دست کی بالا
دست کی بالا


پینوکیو
پینوکیو


پت و مت
پت و مت


قصه های مجید
قصه های مجید


خاله ریزه
خاله ریزه


شوالیه های عدالت
شوالیه های عدالت


کماندار نوجوان
کماندار نوجوان


رابین هود
رابین هود


دختری به نام نل
دختری به نام نل



شاید از این نوشته هم خوشتون بیاد:

https://virgool.io/@mahdi_khaleghi/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D9%87%D8%A7%D9%88%D8%B3-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF-xu3h4s9qwyfi
حال خوبتو با من تقسیم کنکارتوننوستالژیدهه هفتادSoul
یه برنامه نویس...
فیلم، سریال، انیمیشن، گیم، کتاب و هر چیزی که برای فرار از این دنیا و یا بهتر کردن این دنیا ممکنه لازم باشن! نحوه انتشار پست:https://vrgl.ir/vEBd9
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید