ویرگول
ورودثبت نام
مهدیس
مهدیس
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

دکتر رفعت یا چگونه به ارث های اجدادی خود وفادار بمانیم

دندان پزشک قدیمی
دندان پزشک قدیمی


امروز که دکتر رفعت دست راست لرزانش را تا مچ توی دهانم کرده بود و با فشار تیزی آرنج دست چپش داشت مغزم را سوراخ می کرد با خودم فکر کردم که اگر دفعه بعدی به پدرم بگویم دیگر دکتر رفعت بس است چه می شود؟ یعنی احتمالش وجود دارد که دوباره آن نگاه غضب آلود ده سال پیشش را که انگار فحش ناموس بهش داده باشی را به من بیندازد تا با گفتن جمله شوخی کردم بحث را تمام کنم و خیال پدر راحت شود که دکتر رفعت و لا غیر.
دکتر رفعت دندان پزشک اجدادی ماست. دوست پدر بزرگ خدابیامرز که مانند ارث دست به دست شده و ما باید قدرش را بدانیم. این اعتقاد پدر است.
پدر همیشه میگوید "دکتر رفعت به زیر و بم دهن ما آشناس. این روزا پزشک معتمد از کجا باید گیر بیاریم ها؟".
این را قبول دارم که دکتر رفعت زیر و بم دهانم را بهتر از خودم میشناسد. آخر مگر میشود کسی ۳۰ سال هر ماه با دهان باز مثل مونگول ها توی چشمانش زل بزنی و به زیر و بم دهانت آشنا نشود.
من یادم نمی آید که محض رضای خدا فقط برای یک ماه توانسته باشم بی درد دندان چیزی بخورم. هر ماه حالا میخواهد اولش باشد وسطش یا خیلی کار بکند آخرش باید دوباره برای دندانی که ۱۰۰۰ نوع آمالگام را به خود دیده است دو دست از دوپا دراز تر نزد دکتر رفعت بروم و لم بدهم روی یونیت و دکتر رفعت هم غر بزند که باز نتونستی چار روز دوام بیاری پسرک.
من گاهی تصور میکنم که دکتر رفعت کارگر است و خانواده ما کارفرما که هر ماه روی پولی که از خرابی دندان ما نصیبش می شود حساب میکند و زندگی اش را می چرخاند.
دروغ نگفته ام اگر بگویم توی این ۳۰ سال که از عمرم میگذرد تعداد مریض هایی که توی مطب دکتر رفعت دیده ام از ۵۰ نفر عبور نمی کند. البته با احتساب عمه پری، شوهرش، دختر و دامادش و عمو جلال که تا قبل طلاقش، زن عمو مهشید و مهدیس و مهران را هم مجبور میکرد برای دندان هایشان بروند مطب دکتر رفعت.
امروز که دم در مطب با اولین هوای سردی که توی دهانم چرخید درد عصب زیر دندان کرسی چپم جوری شد که برق از کله ام پرید تصمیم گرفتم اولین نفر از خانواده سپهری‌ باشم که استقلال خود را برای انتخاب دندانپزشک اعلام میکند. پیه هر بلایی که میخواهد سرم بیاید را هم به تنم مالیده ام.
دم در مطب درجا گوشی را از جیبم درآوردم. توی اینترنت سرچ کوچکی زدم. "دندانپزشک ماهر و متعهد".
روی سایتی بنام "یونیت" کلیک کردم و دیدم لیست بلند بالایی از دندانپزشکان ماهر تهران را ردیف کرده است. تنها دلیلی که باعث میشد باور کنم که واقعا پزشکان درجه یک تهران را لیست کرده است این بود که بگردم و ببینم اسم دکتر رفعت توی لیست هست یا نه. گشتم. چند بار دکمه سرچ را زدم. دکتر رفعت را ندیدم. باورم نمیشد.
خوشحال شدم.
خوشحال از اینکه بالاخره کسی غیر از خودم را دیدم که دکتر رفعت را به عنوان دندانپزشک ماهر و متعهد معرفی نکرده است.

برای جستجو و انتخاب دندانپزشکان خوب در تهران به سایت یونیت مراجعه کنید :

https://unithealth.co

پشتیبان یونیت به شما کمک میکند تا بهترین دندانپزشک نزدیک را همراه با تخفیف های قابل توجه پیدا کنید ✌??

شماره پشتیبانی:

۰۹۰۵۷۳۷۰۶۵۷

دندانپزشکیدندانپزشکیونیتدندانپزشک خوب در تهرانداستان
مینویسم از روزهای سخت خودسانسوری
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید