خودشناسی و عرفان·۱۸ ساعت پیشسنت و مدرنیته، جنگ بت هاسنت چیست؟۴۳۳- و اما سنت چیست؟ سنت همان فرمالیزم و مدرنیزم عرصه ما قبل از تکنولوژی و حاکمیت مطلقه آن است و ربطی به مذهب و معارف توحیدی ندارد…
خودشناسی و عرفان·۲ روز پیشاخلاق عرفانی: سخاوت۳۵- باب سخاوت نخستین سخاوت اینست که خود را برتر و دیگران را پست تر از خود ندانی تا مجبور به ترحم و ایثار شوی و او را بدهکار خود سازی و تمام…
خودشناسی و عرفان·۳ روز پیشترس، خشم، عصبانیت،اختلال رابطهترس و شجاعترشد روز افزون تبهکاری و نظامیگری و تروریزم و وحشت و ناامنی در جهان مدرن دال بر رشد فزاینده کفر و هراس در قلوب بشر است. در واقع ب…
خودشناسی و عرفان·۴ روز پیشمعنای دگر از آخرالزمانآخرالزمان یعنی چه؟۳۵۰- به آخرالزمان رسیدن ، یعنی رسیدن به اکنونیت جان که حضور خداست و خلقت کامل انسان و همنشین شدن با حضرت ایشان . و این شر…
خودشناسی و عرفان·۵ روز پیشکمونیزم مارکس، برابری، مساوات، عدالت، بی تائیکمونیزم مارکس ۱۲۵ - مارکس آرمانی پیامبرانه داشت ولی علمش تماماً ابزاری و غیر انسانی بود. مارکس اهمیت تاریخ را کشف کرد ولی به ماهیت آن پی نب…
خودشناسی و عرفان·۶ روز پیشعرفان تاریخرعرفان تاریخ۱- ابنست فلسفه تاريخ من : تا رخ !۲- البته اینگونه نبود که از لحظه اراده به ظهور جمال خویش تا وقوع این جمال اینقدر نیاز به زمان…
خودشناسی و عرفان·۷ روز پیشاخلاق عرفانی (3): حسد، ریاست و سلطه، عزت، قرض، بلایا، ترس، خشم، سخاوت، توبه، توقعات، عصمت، ادب، اخلاق، شناختحسد و حسادتحسد صفتی حاصل « هستی در دیگران » است تا جائیکه آدمی دیگری را به جای خودش می گیرد و چون توان تصرف او را نمی یابد تا احساس وجود کن…
خودشناسی و عرفان·۸ روز پیشاخلاق عرفانی (2) باب دوستی، صبر، نیکی و بدی، حیا، صدق، غیرت، ایثار، سخن، جماع، تغذیه، مشورت، معاشرت و مجامعت، تقلید، نظافت و نظم، نیازتفاوت ریاکاری و حیاحيا، عين تقوا و ادب است و ریا نیست. ریا به قصد فریب دیگران است در حالیکه حیا به قصد حرمت دیگران است و حرمت خویش.انسان بی…
خودشناسی و عرفان·۱۰ روز پیشنصیحت و انتقاد، خدمت، معیشت، محبت، عدل، وظیفه شناسی، شکر، ازدواج و زناشوئی، فرزند، شغل.نصیحت و انتقادمؤمن انسانی سالک و حق جو و وجود پذیر است و عاشق تغییر و تحول است پس تشنه انتقاد و نصیحت پذیرفتن است. فرد، جامعه یا حکومت انتق…
خودشناسی و عرفان·۱۱ روز پیشتغییر در اعمال، اراده،افکار، باورهاتغییر در اعمال و نیات و اندیشهاعمال، مخلوق و مفعولند. از اندیشه ناحق و آرزوهای باطل جز اعمال ناحق و باطل رخ نمی دهد. بنابراین اراده در تغیی…