ویرگول
ورودثبت نام
مهشید هستم :)
مهشید هستم :)
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

چطوری #آیلتس گرفتی؟

بیا اینجا خودم بهت میگم چیکار کنی
بیا اینجا خودم بهت میگم چیکار کنی

به نام خدا، به سختی ?
چند روز پیش یه پست توی لینکدین گذاشتم از اینکه اصلا چی شد به این فکر کردم باید سریعا پرونده زبانمو ببندم و قشنگ جمع و جورش کنم که کلی پیام گرفتم از اینکه بگو چطوری سه ماهه آیلتس گرفتی؟ چی خوندی؟....
حالا اگه دوست داشتین اون پست رو ببینید اینجا کلیک کنید.

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6854424495797657600/


قبل از همه اینا یه چیزی رو بگم اینکه خوندن زبان توی سه ماه و امتحان آیلتس دادن غیر ممکنه. منظورم اینه، کسی که هیچ پیش زمینه قبلی نداشته باشه نمی‌تونه توی مدت کوتاه ذهنش رو جمع و جور کنه و همه دانسته‌هاش رو طبقه‌بندی کنه و یه جای مشخص توی ذهنش بایگانی کنه.
حالا از خودم میگم. تقریبا از زمانی که یادم میاد من داشتم زبان می‌خوندنم?....
از چهارم دبستان شروع کردم به کلاس زبان رفتن. اون موقع‌ها تو شهر ما موسسه زبان شکوه خیلی معروف بود منم از همون‌جا شروع کردم. اینکه بگم خوب بود یا بد واقعا نمی‌دونم. چون تنها گزینه انتخابی من بود که نزدیک مدرسه بود و لازم نبود من برای کلاس رفتن مزاحم کسی بشم. تا اینکه رفتم دبیرستان، انقدر دغدغه‌هام زیاد شد و درگیر آماده شدن واسه کنکور شدم که اصلا فرصت واسه کلاسای فوق‌العاده نداشتم. مدرسه نمونه دولتی می‌رفتم و مجبور بودم سه روز در هفته تا ساعت 5 عصر مدرسه بمونم.
خستگی اون روزا انقدر زیاد بود که دوست نداشتم به هیچ کلاس دیگه‌ای فکر کنم.
وارد دانشگاه که شدم حس کردم زمان زیاد دارم. من رشته دانشگاهیم رو دوست نداشتم و تلاش می‌کردم سرم رو با هر چیز دیگه‌ای غیر از درسای دانشگاه گرم کنم.
اولین کاری که کردم رفتم کانون زبان ایران و کلاس زبان ثبت‌نام کردم. سر راه برگشتن رفتم خیابون ارم و نزدیک‌ترین آموزشگاه موسیقی رو پیدا کردم و کلاس ستار هم اسم نوشتم و استادم رو انتخاب کردم.
خلاصه اینکه بعد از 4 سال دیپلم زبانم رو از کانون زبان ایران گرفتم. مزیت کانون این بود که از نظر ساختار جمله یا همون گرامر و همین‌طور وسعت دایره کلمات، منو خیلی قوی کرد.
ارشد تصمیم گرفتم رشته‌ام رو تغییر بدم. دوباره چالش‌هام شروع شد. کارم سخت شد. باید وقت بیشتری برای درس خوندن واسه کنکور می‌ذاشتم و باز یه دوره سه ساله از زبان انگلیسی دور شدم.
وقتی ارشد رو تموم کردم بلافاصله وارد بازار کار شدم و عملا دیگه زبان نخوندم.
تا اینکه خیلی اتفاقی با یه سری از دوستام تصمیم گرفتیم یه دوره آموزشی آیلتس رو که 6 ماه بود بگذرونیم. توی اون شش ماه من تازه فهمیدم چقدر از زبان انگلیسی دور شدم و خیلی چیزا یادم رفته.
واسه همین دوباره کتابای قبلیم رو آوردمو شروع کردم به خوندن. البته نه با برنامه‌ریزی. فقط هر زمانی که حوصله‌ام سر می‌رفت، کار دیگه‌ای نداشتم، فیلم واسه دیدن نبود و خلاصه...
تا رسیدم به همون سه ماه طلایی.
کافیه یه سرچ ساده بکنی و ببینی یک دنیا کتاب برای آزمون آیلتس جلوت لیست میشه. ولی واقعا کدوم رو باید خوند؟
چند وقت پیش یکی از کاربرای توئیتر منابعی که خودش خونده بود رو معرفی کرد و من وقتی چک کردم دیدم این دقیقا همون منابعیه که به من معرفی شدن که البته من از بین اونا فقط چند تارو خوندم...
من از منابع آیلتس یه فایل اکسل درست کردم. فکر می‌کنم کسی که می‌خواد شروع به خوندن بکنه نیاز داره که این لیست رو داشته باشه. آدمو از سردرگمی درمیاره...
حداقلش اینه که دیگه می‌دونی منابع به درد بخور ایناست که توی این فایل نوشته شده و نیاز نیست خودتون رو بین انواع کتابای معرفی شده گوگل غرق کنید.
حالا، اگر دوست داشتین این فایل رو داشته باشین، یه سر به لینک زیر بزنید.
https://lnkd.in/ecJfRqm9

آزمون آیلتسآمادگی برای آیلتسآیلتس 7آموزشگاه‌های زبانزبان انگلیسی
سرپرست محتوای یه تیم شاد هستم. اینجام که بنویسم از همه چیز، تا آروم شم. اینجوری می‌تونم با فکر و قلبی خالی، برم توی آشپزخونه و کتلت سرخ کنم. :)
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید