ویرگول
ورودثبت نام
مانی
مانی
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

یادگرفتن چیزهای سخت در تکنولوژی



من احساس میکنم در یادگیری بسیار کند هستم , شاید برای کسی که خودش برنامه نویسی رو یاد گرفته این یه مقدار عجیب باشه , اما درسته . من به طور مرتب نیاز دارم که در رابطه با تکنولوژی ها , نرم افزار ها و ابزار های جدید یاد بگیرم . گاهی اوقات که با یکی از این مسائل رو به رو میشم تنها به دیوار خیره میشم بدون اینکه حتی هیچ ایده ای برای شروع کردن داشته باشم با خودم فکر میکنم که هیچ راهی وجود نداره که خودم به تنهایی بتونم این تکنولوژی رو درک کنم؟! یا اینکه چطوری باید به اندازه کافی یاد بگیرم تا بتونم ازش استفاده کنم ؟!

بعد از کلی گشت و گذار و تحقیق روی روش های یادگیری چند تا ترفند خیلی خوب پیدا کردم که خیلی ام کاربردی هستن.


شماره یک : با مثال های ساده و کاربردی شروع کن

مهم نیست مثالی که داری باهاش شروع میکنی از کجا پیدا کردی , میتونه یه وبسایت یا بلاگ باشه یا یک دوست علاقه مند به تکنولوژی , میتونه از هرجایی باشه . اما یادت باشه که این مثال اولیه ی توئه, چیزی که درک کلی از اون تکنولوژی رو مشخص میکنه . در اصل اساس یادگیری چیزهای بعدیه .


شماره دو : ایجاد تغییر و بررسی نتیجه

اگر تغییری که ایجاد کردی نتیجه ای رو حاصل کرد که انتظارش رو داشتی , تغییرات رو نگه دار . در غیر این صورت , تغییرات رو به حالت اول برگردون و دوباره سعی کن . اگر تونستی تکنولوژی, نرم افزار یا ... رو برای انجام دادن کاری که نیاز داری تموم بشه , استفاده کنی و قادر به درک این بودی که چطوری اینکار انجام میشه , بهت تبریک میگم تو موفق به یادگرفتن چیزی تو دنیای تکنولوژی شدی که فکر میکردی سخته !!! اما اگه هنوز فکر میکنی که بعضی از چیزهارو درک نمیکنی شماره سه رو بخون .

شماره سه: کمی بیشتر راجبش بخون

اگه تکنولوژی ای که داری باهاش کار میکنی اونجوری که انتظار داری عمل نمیکنه , به احتمال زیاد نیاز به اطلاعات بیشتری در رابطه با اینکه چطوری کار میکنه داری . اینجا جايیه که تتوریال ها و آموزش های آنلاین خیلی به کار میان . این آموزشا یه دید کلی از چیزی که داری استفاده میکنی بهت میدن و خلأ های ذهنی که در درک موضوع داری رو پر میکنن .


شماره چهار:تکرار شماره یک تا سه

این دیگه نیاز به فلسفه بافی نداره شماره یک تا سه رو تکرار کن تا زمانی که چیزی که میخوای رو بدست بیاری ( البته به مغز بیاری:)


اگر به اندازه ی کافی روی این موارد وقت بزاری به احتمال خیلی زیاد میتونی مشکلی که با یادگرفتن مسائل پیچیده داری رو حل کنی . باهات شرط میبندم راجب اون مسئله خیلی بیشتر از زمانی که شروع کردی آگاهی بدست میاری . این رویکردیه که من واسه یادگیریه برنامه نویسی گرفتم . البته من به شخصه از رویکرد های متفاوتی استفاده میکنم برای یاد گرفتن چیزهای جدید , برای مثال کاخ ذهنی یا روش فرانکلین . اما یادت باشه این روش ها تنها زمانی کاربرد داره که ازشون استفاده کنی . برای مثال اکثر آدم ها فکر میکنن کاخ ذهنی یه روش مسخره اس اما برای من جواب داده .

یادت باشه فرقی نمیکنه چیکار میخوای انجام بدی همیشه یه راه بهتر و جالب تر برای انجام دادن کارها وجود داره

من مانی هستم برنامه نویس کامپیوتر، میتونی توی اینستاگرام من رو دنبال کنی تا کلی ترفند و آموزش خفن راجب کامپیوتر و مطالب مرتبط با شغل برنامه نویسی یادبگیری.

شاد باشی


برنامه نویسیتکنولوژینرم افزارسخت افزاریادگیری برنامه نویسی
اصل موضوع نوع برداشت-conception-و جهان بینی است ;
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید