این دوره از اولین دوره هایی بود که با بازی های جدید طراحی شده با توجه به نیاز مشتری توسط تیم ما و با حضور سپیده کرمی مدرس تخصصی اوریگامی برگزار گردید. استفاده از اوریگامی با هدف تسهیل مسیر یادگیری شرکت کنندگان، ایجاد تمایز و ارزش آفرینی در مقایسه با دوره های پیشین، طی دو جلسه ی دو ساعته برای مدیران و کارکنان شرکت پاترون در تهران به صورت حضوری و همزمان برای کارکنان و مدیران شرکت یزد به صورت آنلاین برگزار شد.
شناخت مدل های رفتاری دیسک از سری دوره های جذابی است که همیشه شرکت کنندگان را به طور ویژه ایی جذب خود میکند، شاید هر چقدر شناخت خودمان حس های متناقضی را در وجود ما بیدار کند به همان میزان به محض درک این شناخت و افزایش آگاهی نسبت به رفتارهای خودمان و دیگران راهکارهایی برای چگونگی ایجاد ارتباطی موثرتر و سازنده تر با اطرافیانمان در ذهن ما جرقه می زند. حال اوریگامی و بازی وار سازی مفاهیم رفتار سازمانی راهیست موثر تا ما در لحظه بیشتر با خودمان، شباهتها و تفاوتهایمان در عمل و در حین انجام بازی آشنا شویم و آن رو به عنوان یک تفاوت بپذیریم.
از طرفی یکی از اصلیترین ابزارهایی که برای بازیوار سازی مفاهیم توسط تیم ما استفاده میشود اوریگامی است. اوریگامی یک هنر خلاقانه و تخصصی ژاپنی است که سالهاست از یک سرگرمی کودکانه فاصله گرفته و برای بعضی افراد در جهان به یک “نگرش” جدید فکری تبدیل شده است و در حوزههای مختلفی، چون طراحی دکوراسیون، طراحی صنعتی، زیست شناسی، ریاضیات، نجوم و …مورد استفاده قرار میگیرد. خوشحالیم که ما امروز برای اولین بار از اوریگامی برای انتقال و البته تمرین مهارتهای نرم در همان روز آموزش بهره میگیریم تا افراد حین تجربهی این هنر کاربردی به هدف اصلی شان که فراگیری و تمرین مهارتهای سازمانی است دست یابند.
در این دوره ما پس از آموزش هر مدل رفتاری توسط مریم حنطوش زاده مدرس مهارتهای نرم، افراد را در مسیر بازی به گونهایی هدایت کردیم که در هر مرحله تفاوتها و شباهتهای آنها در قالب بازی قابل لمستر شود. این تفاوتها از نحوهی تا زدن تا میزان توجه به زمان، دقت به جزئیات و یا فرایندها و خلاقیت در ارائهی کار پایانی، به گونه ایی خود را به مخاطب نشان میداد که نیازی به توضیح بیشتر از سوی ما نبود. از طرفی مسیر بازی تعامل و همدلی بین افراد را افزایش داد و این پویایی و مسیر یادگیری را برای شرکت کنندگان آسانتر کرد..
افراد در این دوره به صورت فردی شکلهایی ساختند و شکلها را تفسیر و عملکرد خود را حین بازی ارزیابی میکردند، و مدرس با کمک شکلهای خلق شده به توضیحاتی تکمیلی درباره هر مدل رفتاری، تفاوتها و شباهتهایشان میپرداخت. برای جذاب شدن کار و درک عملی مدلهای رفتاری، در یک قسمت از کلاس ابتدا افراد بدون آموزش اولیه و در بازه ی زمانی مشخص شکل اوریگامی را ساختند اما در مرحلهی دوم قسمت دیگری از شکل با آموزش مدرس انتقال داده شد و این بار عملکردشان به شیوه ایی دیگر تفسیر شد، اینجا همان نقطهایی بود که تفاوت مدلهای رفتاری در بالاترین سطح تفاوتها و شباهتهای افراد را نشان میداد. هر شرکتکننده دریافت خود از بازی و حاصل کارش را برای سایر شرکت کنندگان شرح میداد و به این شیوه بارها و بارها موارد مهم و آموختهها تکرار و تمرین شد.
مهندس حسام ادیب: رئیس هیئت مدیره
این نحوه تدریس و دیدن تفاوت افراد بسیار جذاب بود. برای من اکنون شناخت افراد آسان تر شده است و انتظاراتم با مدل رفتاری افراد تطبیق بیشتری پیدا کرده است
مهندس آریان کلانتر: مدیر عامل
تعامل و نحوه نگرش افراد در حین بازی، باعث شد نقاط قوت افراد را بهتر بشناسم و این امر کمک می کند در نحه بازخورد دادن یا تعامل دقت بیشتری داشته باشم
تعریف دیسک