ویرگول
ورودثبت نام
مریم کشفی
مریم کشفی
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

استراتژیِ فقط یک ربع ساعت!



خب این استراتژی جدیدی محسوب نمیشه. لابد قبلا - حالا به بیان دیگری شنیدین- منتها فرقش واسه من اینه که من یه چیزی رو انجام میدم، جواب میگیرم بعد راجع بهش مینویسم.

مثل یک تجربه زیسته که کوچیک ولی ارزشمنده. حالا بگذریم ...

?استراتژی فقط یک ربع ساعت چی میگه؟

من اینجوری ام که هروقت در روحیه مطلوبی نیستم و دچار بی هدفی و بی برنامگی میشم،

یک یا حداکثر ۳ تا هدف دم دستی (منظورم اهدافی هست که مدتهاست میخوایم انجامش بدیم و یا تا الان شروع نکردیم یا هی شروع کردیم و تموم نشده، مثلا مثل تموم کردن یک کتاب) در نظر میگیرم و با خودم برنامه میریزم که تا ۲۱ روز، هر روز فقط ۱۵ دقیقه وقت بذارم و اون کار رو انجام بدم.

و اینجوری ام که تایمر میذارم و ۱۵ دقیقه تیک خورد مثلا کتاب رو میبندم‌. (بخصوص روزهای ابتدایی حتما به تایم پایبند باشید که ذهنتون غر نزنه که دیدی گفتی فقط ۱۵ دقیقه ولی بیشتر شد؟ ?)

پس فقط ۱۵ دقیقه اما هر روز و در هر شرایطی... یعنی روو به موت هم بودی اون ۱۵ دقیقه رو باید انجام بدی و تیک بزنی ☠

? بعد ۲۱ روز چی میشه؟

- یه حجم باورنکردنی از کار پیش رفته

- طعم تلخ شروع نکردن از بین رفته

- ناخودآگاه آدم با این تیک زدن اهداف کوچیک باور کرده که میتونه و شدنیه

- از اون گنگی اولیه شروع کار در اومدی و افتادی روو غلطک

- حس بهتری به خودت داری و انگیزه دوباره گرفتی

- از استرس و عذاب وجدان هدر دادن عمرت، تا حدودی رها شدی

- بر کمال‌گرایی منفی ات که فکر میکنه یا باید کار در حجم بالا انجام بشه یا اصلا انجام نشه غلبه کردی

- باقی تایم هر روزت رو با حس اینکه حق دارم به خودم برسم گذروندی

- آماده ای که توان بیشتری روو اهدافت بذاری

? بعدش چی؟

اون روز رو به خودت پاداش میدی و یه جشن کوچیک میگیری. (هر جوری که کودک درونت سرذوق میاد) و بعد وارد ۲۱ روز دوم میشی. باز هم با همون تایم ۱۵ دقیقه. توو این دوره دوم میتونی هروقت تایم بهت اجازه داد از ۱۵ دقیقه تجاوز کنی و تا ۳۰ یا ۴۵ دقیقه هم مشغول اون کار بشی (* البته اگه مثلا ۳ تا کار توو برنامه ات داری نباید از ۱۵ دقیقه مخصوص اون ۲ مورد دیگه زده بشه)

و باز بعد ۲۱ روز دوم هم پاداش میگیری و میری واسه مرحله سوم. و مرحله چهارم ...

هر روز در هر شرایطی بهش پایبند باش!

بعد ۶ ماه بیا از نتایجش برام بگو?✌️

پ ن: امروز ۲۱ام من از شروع یک استراتژی فقط یک ربع ساعتِ دوباره است و من به یمن این موفقیت اینا رو به اشتراک گذاشتم ? ✌️

من مریم، ۲۱ روزه هستم ??

۲۴ مرداد ۱۴۰۲

استراتژیانگیزهشروع کار
خوندن، نوشتن، رشد کردن :) متخصص قراردادها هستم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید