ویرگول
ورودثبت نام
مسعود فهیم نژاد
مسعود فهیم نژاد
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

یک خاطره با طعم لندینگ‌پیج

یک خاطره با طعم لندینگ‌پیج

یه اتفاقی دیشب برام رخ داد که توش کلی از مسائل مارکتینگی رو با همه‌ی وجودم وجدان کردم.

دیشب بعد از این که از محل کارم خارج شدم و داشتم به سمت خونه می‌رفتم؛ توی مسیر، ماشینم خرابش شد و کنار خیابون موندم.

ساعت حدود 9-9:30 شب بود و من بر بلوار فردوس مونده بودم؛ خوشبختانه جایی که ایستاده بودم؛ جای خوبی بود و جلوی پارکینگ و مغازه کسی نبود.

در حدی که بلد بودم؛ چک کردم و فهمیدم که مشکل از پمپ بنزین ماشینمه؛ ماشین رو قفل کردم و به دنبال تعمیرکار ماشین رفتم.

یکی دو نفری رو پیدا کردم که در حال شستشوی دست بودند و تعطیل کردن مغازه. یکیشون گفت ماشینتو بذار باشه و صبح بیا کاراشو برات انجام بدم.

وقتی از تعمیرکارهای اطراف ناامید شدم رو آوردم به امداد خودرویی‌ها، گوشیم رو درآوردم و سرچ کردم «امداد خودرو» صفحه‌ای نتایج گوگل یک رقابت سنگینی از تعمیرکارهایی بود که از گوگل ادز برای دیده شدن استفاده کرده بودند.

پیش خودم گفتم؛ ممکنه این‌ها حرفه‌ای نباشن و فقط پول بیخودی بگیرن برای همین اسکرول کردم تا به سایت‌هایی برسم که به کمک سئو رتبه گرفتن.

برام جالب بود که این سایت‌ها نه دکمه‌ی تماسی داشتند نه شماره واضحی یکی دوتاشون رو باز کردم و بستم و بعدی‌ها هم یا شمارشون نمی‌گرفت یا کسی جواب نمی‌داد و یا تلفن گویای نامرتبطی پاسخ می‌داد.

اونجا بود که حس کردم که احتمالا سایت‌هایی که ادز رفتن باید دسترسی بهتری داشته باشند چون برای هر کلیک دارند هزینه پرداخت می‌کنند.

اولین سایتی که رتبه گرفته بود رو باز کرد؛ پایین سایت نوشته بود «جهت امدادرسانی کلیک کنید» سریع کلیک کردم و تماس گرفتم و البته که اشغال بود. دومین سایت هم تماس راحت و مشخصی داشت و راحت تماس گرفتم و جواب دادند و تعمیرکار اعزام شد و کار من هم راه افتاد.

همه‌ی این داستان رو گفتم که به این نتیجه برسم:

تو زمان طراحی لندینگ‌پیجمون چقدر خودمون رو جای مخاطب می‌ذاریم؟

توی اون لحظه، من فقط دنبال یک شماره بودم که تماس بگیرم و اصلا برام مهم نبود که بقیه مسائل رو در مورد اون سایت بدونم. پس در نهایت پول رو به سایتی پرداخت کردم که دقیقا شماره تماسش رو واضح و ساده در دسترس قرار داده بود.

توی هر بیزینسی مخاطب دنبال یک چیزی می‌گرده؛ اگر می‌خوای سود کنی؛ کار رو برای کاربرت راحت کن و گرنه میره دنبال بقیه.

امیدوارم این متن برای شمایی که تا آخرش خوندید هم یه نتیجه‌ای داشته باشه. بابت وقتی که گذاشتید ممنون

گوگل ادزلندینگ پیجشناخت مخاطبگوگل ادوردزخاطره
تخصص اصلی من تبلیغات گوگل ادزه و تا به حال بیش از 100 اکانت گوگل ادز رو مدیریت و بهینه‌سازی کردم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید