ویرگول
ورودثبت نام
جنون نوشتن
جنون نوشتن
خواندن ۱ دقیقه·۲ ماه پیش

اخلاق بهتر است یا ثروت؟!


سکه و شغل و سرپناه

با بیمه و حقوق هر ماه


شرط اول برای ازدواج

این هست بین ما رواج


سر به زیر باشی و راست گفتار

زندگی را به همسرت دهی به اختیار


لب به سیگار و مشروب نزنی

فکر خیانت به سرت نزنی


اذن سخن می‌خواهم از شما

بعد از آن کنید مرا کمی راهنما


لب به مشروب و سیگار نزده‌ام

ورنه می‌گشتم بین دوست و دشمن بد نام


تا که یادم می‌آید سر به زیر بودم و راست گفتار

این هم از اعمال و رفتار و کردار


حکم می‌دهم به همسرم به اختیار

نه از روی اجبار بل از روی اختیار


سکه و شغل و سرپناه

می برم سوی خدا پناه


بیشه‌ای است و حقوقی سر ماه

بیمه هم هستیم بحمدالله


یک هزار و اندی سکه

می‌ترسم بکنم سکته


تا که صحبت رسید به این نکته

چشمان پدر شد برافروخته


تو که نداری عرضه‌ی کار و بار

به چه حقی شدی خواستگار


تو که با چند سکه می‌کنی سکته

هر چه زودتر باید بشوی اخته


من عذب بودم و نداشتم گناه

به خیابان زدم و گشتم گمراه


تا دم صبح مست کردم غضب آلود

هرچه خوبی درونم بود همه شد دود

سکهسیگارشغلتاهلازدواج
هر آن‌چه در ناخودآگاهم رژه می‌رود را این جا منتشر می‌کنم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید