ویرگول
ورودثبت نام
چرک[ت] نویس
چرک[ت] نویس
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

چالش کتابخوانی طاقچه: انسان در جست و جوی معنا

با اینکه بیشتر از 9 ماه از آخرین مطلب این صفحه گذشته، تصمیم گرفتم دوباره دست به قلم شوم و مطالبی که از اول قرار بود توی این صفحه به وجود بیاد رو بنویسم. قرار بود بررسی گیم باشه، کتاب، فیلم و هرچیزی که ارزشش رو داشت. اما دیگه از زمانی دلی نماند که کلمه بیانش کند. با این حال امسال تصمیم گرفتم دوباره بیام و اولین مطلبم هم برای چالش کتابخوانیی باشه که طاقچه برگزار کرده. (( پیش نویس دارم پررررر... من تا تمام فاینال فانتزی هارو تو این سایت معرفی نکنم ول نمیکنم ))


کتابی که این ماه برای مطلب امید انتخاب کردم انسان در جست و جوی معنا بود. کتابی که سال ها تصمیم به خوانشش داشتم ولی اصلا علاقه ای به مطالب روانشناسی و این شکل نداشتم. اما کمر به همت بستم و شروعش کردم... و انداختمش :/ نمیدونم چرا انگار مغزم تحمل حزمشو نداشت. پس رفتم سراغ صوتیش و با این دانش که من نسخه صوتی رو گوش دادم این مطلب رو مینویسم. (( این رو هم در نظر داشته باشید که این اولین تجربه مطالعه من در زمینه روانشناسی و امید و غیره هست. حتی شاید زندگینامه ))


نویسنده کتاب، مطالبش رو توی دو بخش تقسیم کرده. بخش اول که تقریبا 65 70 درصد اول کتاب رو شامل میشه، زندگینامه و خاطرات نویسنده به مدت سه سال در چهار اردوگاه کار اجباری در دوران جنگ جهانی دوم بوده. تقریبا تمام خانوادش رو توی این مدت از دست میده و تنها کسی که در نهایت باهاش زنده بیرون میاد، خواهرشه. توی این بخش نویسنده اشاراتی به مطالب روان شناسی و تئوری خودش یعنی لوگوتراپی یا معنادرمانی میکنه. توی این بخش خواننده با صحنه های وحشتناکی مواجه میشه که گاها از تحمل خوندن خارجه چه برسه به تجربش اما در این بین امید راهشو پیدا میکنه و انگیزه میشه. همین امید و انگیزه باعث میشه که نویسنده تا انتها تحمل کنه. چیز های زیادی توی این بخش زندگینامه نهفتست که از نظر من جالبترینش رفتار متفاوت انواع افرادیست که دکتر فرانکل ((نویسنده)) باهاشون مواجه میشه. تفکرات متفاوت و نتایج متفاوت چه از زندانیان چه از غیره.

بخش دوم قشنگگگگ یه لقمه کامل مطلب علمی روانشناسی هست که اگه بگم همشو فهمیدم دروغ گفتم و نیاز دارم که دوباره با ذهنی آماده تر بخونمش :/ برام یکم قلمبه بود (( کتاب صوتی بود دیگه ولی فکر کنم اگه چاپیشو بخونم ورق برگرده))

عقیده من اینه که برداشت های هر شخص نسبت به دیگری بعد از خوندن کتاب متفاوته ولی فکر نکنم هیچکدومشون بد باشه. چون قشنگ مخاطب رو به زندگی و سخصتی ها امیدوار تر میکنه و...
What doesn't kill you, makes you stronger

در کل کتاب خوبی بود و از زمانی که براش گذاشتم و خواهم گذاشت راضی خواهم بود. نسخه ای که صوتی گوش دادم انتشارات ماه آوا با گویندگی رضا عمرانی با ترجمه مهین میلانی و نهضت صالحیان بود (( نسخه متنی هم Epub همین ترجمست از انتشارات لیوسا)). ترجمه روان و خوب، گویندگی مناسب و خوب که در کل رضایت بخش بود.

هم اکنون این جملات را از تیکه های کتاب در اختیارتان میگذارم تا مطلبم به 500 کلم... ا ببخشید تا لذتی زیاد ببرید:

کسی که چرایی زندگی را یافته است، با هر چگونگیی خواهد ساخت

بدون مرگ و رنج زندگی انسان کامل نمیشود

https://taaghche.com/book/87525/%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88%DB%8C-%D9%85%D8%B9%D9%86%D8%A7
https://taaghche.com/audiobook/93784/%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88%DB%8C-%D9%85%D8%B9%D9%86%D8%A7


کتاب صوتیانسان در جست و جوی معناچالش کتابخوانی طاقچهروانشناسیکتاب
معرفی و بررسی محتواهای مجازی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید