ویرگول
ورودثبت نام
mehdi sherafat
mehdi sherafat
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

تیپ بدنی نداریم؟!

خیلی از افراد با بررسی ویژگی های انواع تیپ بدنی اکتومورف، مزومورف و اندومورف و مقایسه آن با خود نمی توانند جایگاه خود را در این دسته بندی پیدا کنند. این افراد در نهایت به این موضع می رسند که ما تیپ بدنی نداریم . اما باید بررسی شود که آیا ممکن است که تیپ بدنی نداشته باشیم؟در ادامه این مقاله از سایت مهدی شرافت پاسخ به این سوال را به همراه نکات بررسی کرده ایم .

تیپ بدنی کریستین بیل چیه؟

مدتی هست که عکس آقای کریستین بیل که از بازیگران معروف هالیوود هستند از ۳ فیلم متفاوت فایتر ، بتمن و وایس برای من ارسال شده و تا تیپ بدنی ایشان را پیدا کنیم . تیپ بدنی ایشان در یکی از این فیلم ها چاق ، در یک فیلم لاغر و در دیگری حالت بدنسازی دارد . سوال افراد این است که وقتی این فرد در هر ۳ حالت بوده چطور می توان برای او تیپ بدنی تعیین کرد؟

در چه حالتی می توان تیپ بدنی را تشخصی داد ؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که نمی توان با بررسی شرایط آنرمال فردی ، تیپ بدنی او را تشخصی داد. تیپ بدنی هر فرد باید در حالت نرمال سنجیده شود. منظور از شرایط نرمال این است که باید فردی را در نظر گرفت که یک برنامه زندگی نرمال و ساده یعنی رفت و آمد های معمول مثل کار و دانشگاه داشته باشد و تعداد وعده های غذایی مصرفی نیز معمولی و در حد همان ۳ وعده باشد . در این شرایط نرمال فرد نباید فعالیتی اضافه و یا مازاد بر این روند داشته باشد. در این حالت می توان فرد را از لحاظ تیپ بدنی بررسی کرده و در یکی از دسته های اکتومورف، مزومورف و اندومورف قرار داد .

برمی گردیم به مثال یعنی کریستین بیل . در این عکس هایی که مدتی هست وایرال شده ، این بازیگر برای بازی در یک نقش مجبور شده که خودش رو چاق کنه . در یک نقش دیگر مجبور شده تا با رعایت رژیم و تمرین لاغر شود و در دیگری باید فیزیک یک بدنساز را داشته باشد. در این حالت نمی شه گفت که این فرد تیپ بدنی نداره یا تیپ بدنی تغییر کرده است.

در گزینه بعد خودم رو مثال می زنم . در پاسخ به سوال اینکه تیپ بدنی مهدی شرافت چیست؟ باید بگم که تیپ بدنی من اکتومورف هست و در ابتدا خیلی لاغر بودم . وقتی وارد بدنسازی شده ام و تغییر تغذیه داده و مکمل استفاده کرده ام و به فیزیک فعلی رسیده ام . خب در این حالت و حال حاضر هر فردی ممکن است تیپ بدنی من را مزومورف تشخصی دهد . این روند درست نیست و برای تشخصی تیپ بدن باید بیس آغاز افراد را سنجید .

سخن پایانی

هر فردی با داشتن برنامه و لایف استایل نرمال بدون رژیم غذایی و تمرینات می تواند تیپ بدنی خود را تشخیص دهد . تغییراتی که به مرور زمان در هر فرد ایجاد می شود دلیل بر رسیدن به این فکر که ما تیپ بدنی نداریم نمی شود . همچنین به بدنسازان توصیه می شود با مطالعه سایر مقالات سایت مهدی شرافت از تجربیات ایشان در زمینه بدنسازی استفاده کنند.

من مهدی شرافت از حدود سال ۸۶ تمرینات بدنسازی خودم را شروع کرده و بعد از ۸ سال وارد مسابقات حرفه‌ای بدنسازی شدم. از سال ۹۴ سابقه حضور در ۷ مسابقه را داشته و در آن‌ها موفق به کسب مدال طلا شدم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید